Porada obecní školství říjen 2017

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŽÁK SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI Z HLEDISKA LEGISLATIVY
Advertisements

REFORMA SYSTÉMU FINANCOVÁNÍ REGIONÁLNÍHO ŠKOLSTVÍ
FINANCOVÁNÍ ŠKOLSTVÍ.
Rozpočet přímých NIV na rok 2008 Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 9. dubna 2008 KÚ Liberec.
Závěrečná monitorovací zpráva a její zpracování v Benefitu.
Čerpání rozpočtu přímých výdajů za rok 2009 Zpracoval: OŠMS, oddělení přímých nákladů Datum:
Sněm Rady vysokých škol1 Rozpočet vysokých škol v roce 2008.
Porada ředitelů dětských domovů zřizovaných Moravskoslezským krajem odbor školství, mládeže a sportu KÚ MSK oddělení přímých nákladů.
Jana Hadravová Informace o realizaci globálních grantů Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Kraji Vysočina Jana Hadravová Oddělení.
Čerpání rozpočtu přímých výdajů za rok 2009 Zpracoval: OŠMS, oddělení přímých nákladů Datum:
M O R A V S K O S L E Z S K Ý K R A J 1 Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných krajem Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných.
Čerpání rozpočtu přímých nákladů za rok 2012 Zpracoval: OŠMS, oddělení přímých nákladů Datum:
Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných obcemi únor 2010 Odbor školství, mládeže a sportu KÚ MSK oddělení přímých nákladů.
Financování regionálního školství
Individuální vzdělávací plán
1 Asistent pedagoga pro děti, žáky a studenty se sociálním znevýhodněním Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha 1 tel.:
ASISTENT PEDAGOGA NA ZÁKLADNÍ ŠKOLE CHRASTAVA. ZÁKLADNÍ ŠKOLA CHRASTAVA, náměstí 1.máje 228, okres Liberec – příspěvková organizace 25 tříd, 590 žáků.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Seminář pro žadatele IROP.
Novelizace školského zákona Lucie Macků, Praha,
Informace o speciálním vzdělávání a primární prevenci Harrachov, 25. září 2015.
Ekonomické a organizační problémy ve školství Pk v 1. Q 2009 Ing. Ladislav Forman vedoucí odboru školství, kultury, památkové péče a tělovýchovy
Informace o speciálním vzdělávání Liberec, 24. srpna 2015.
Pokyn k vykazování dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami v Libereckém kraji Porada pro obce s rozšířenou působností, 21. listopadu.
Rozpočet přímých NIV na rok 2010 Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 26. srpna 2010 KÚ Liberec.
Pokyn k vykazování dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami v Libereckém kraji Porada ředitelů škol a zařízení Libereckého kraje, 19.
Kritéria pro zvyšování nenárokových složek platu pedagogů v roce 2009 Nenárokové složky platu - osobní příplatek (§ 131 ZP) - osobní příplatek (§ 131 ZP)
Rozpočet přímých NIV Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 13. prosince 2012 Liberec.
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ NA STŘEDNÍ ŠKOLY PRO ŠKOLNÍ ROK 2017/18
Porada škol a školských zařízení Středočeského kraje
Rozpočet přímých NIV Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 9. prosince 2014 Liberec.
Porada E krajských škol a školských zařízení prosinec 2016
Rozpočet přímých NIV na rok 2012
Rozpočet přímých NIV na rok 2014
Rozpočet přímých NIV na rok 2017
s řediteli škol a školských zařízení zřizovaných obcemi
Aktuální poznámky ke vzájemné spolupráci poradny a škol
Porada s řediteli škol a školských zařízení
Analýza potřeb škol Většina škol rozvíjí inkluzívní vzdělávání prostřednictvím činností spadajících do základní nebo mírně pokročilé úrovně. Inkluzívní.
Jak zacházet s Doporučením ve škole
Rozpočet přímých NIV na rok 2015
Místní akční plány rozvoje vzdělávání
Rozpočet přímých NIV Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 14. prosince 2016 Liberec.
RESORT ŠKOLSTVÍ, MLÁDEŽE A ZAMĚSTNANOSTI
Rozpočet přímých NIV na rok 2015
Normativní financování vztahy a souvislosti
Rozpočet přímých NIV na rok 2013
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje v rámci OP VVV
Rozpočet přímých NIV Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 21. října 2011 Liberec.
PORADA ŘEDITELŮ ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ
Rozpočet přímých NIV na rok 2016
Porada s obcemi s rozšířenou působností
Realizace potřeb regionálního školství pomocí šablon
Bc. Petra Karbanová Krajská metodička projektu APIV B
Analýza implementace společného vzdělávání –
Setkání s řediteli zapojených škol KIPR
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Návrh rozpočtu kapitoly MŠMT na rok 2019 v Kč ve stavu projednaném vládou dne bez podílu výdajů od EU   Vládní návrh rozpočtu MŠMT na rok.
Novinky v předškolním vzdělávání
Rozpočet přímých NIV na rok 2018
ROZPOČET PŘÍMÝCH NEINVESTIČNÍCH VÝDAJŮ NA ROK 2018
Porada s obcemi s rozšířenou působností
Porada s obcemi s rozšířenou působností
Rozpis rozpočtu a normativy
s řediteli škol a školských zařízení zřizovaných obcemi
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Pardubického kraje
Podpora vybraných druhů sociálních služeb ve Středočeském kraji II
Porada s obcemi s rozšířenou působností
Rozpočet přímých NIV na rok 2011
Podpůrná opatření 1. – 3.stupně
Transkript prezentace:

Porada obecní školství říjen 2017 Alena Vlachová

Rozvojové a dotační programy MŠMT Sportovní gymnázia – UZ 33354 - 2 KŠ Soutěže - UZ 33166 - 10 OŠ, 1 KŠ Zajištění bezplatné přípravy k začlenění do ZV dětí osob EU – UZ 33435 – 2 OŠ Žáci – cizinci z třetích zemí – UZ 33024 – 3 OŠ

Rozvojové a dotační programy MŠMT Hodnocení žáků a škol podle výsledků v soutěžích v roce 2015/2016 – Excelence středních škol 2016 – UZ 33038 - 22 KŠ, 1 SouŠ Financování AP pro D, Ž a S se sociálním znevýhodněním na období leden až srpen 2017– UZ 33457 – 5 OŠ,1 KŠ Podpora odborného vzdělávání ve školním roce 2016/2017 v období 1.-8. měsíc roku 2017 - UZ 33049 - 1 OŠ, 16 KŠ

Rozvojové a dotační programy MŠMT Podpora školních psychologů a školních speciálních pedagogů ve školách na období leden-srpen 2017 - UZ 33050 – 5 KŠ + 1 SoukrŠ Podpora navýšení kapacit ve školských poradenských zařízeních v roce 2017 – UZ 33069 - 1 OŠ, 1KŠ Program na realizaci aktivit v oblasti primární prevence rizikového chování na rok 2017 UZ 33163 – 1 OŠ – průtok přes zřizovatele UZ 33122 – 1 KŠ

Rozvojové a dotační programy MŠMT Pokusné ověřování Vzdělávací programy paměťových institucí - UZ 33071 - 5 OŠ Podpora výuky plavání - UZ 33070 – 59 OŠ

šablony pro MŠ a ZŠ I šablony pro SŠ a VOŠ I Výzvy OP VVV UZ 33 063 Průtok přes zřizovatele

Rozvojové a dotační programy MŠMT Zvýšení platů nepeda zaměstnanců (od 1. 7. 2017) – UZ 33073 Lze použít na zvýšení tarifu včetně mzdových náhrad souvisejících s tímto zvýšením (tzn. jen náhrady vyplácené ve 4. čtvrtletí!!) Nutná podrobná měsíční evidence podle jednotlivých pracovníků do 16. 1. 2018 formulář souhrnného vyúčtování a závěrečné zprávy: vyúčtování dotace - vyčíslení a zdůvodnění vratky věcné vyhodnocení – 4 otázky (odpověď na 3. otázku = přepočtený počet z výkazu P1-04)

Přímé výdaje na vzdělávání –podpůrná opatření Žádost MŠMT o spolupráci v otázce informovanosti ředitelů škol: V polovině února rozeslalo MŠMT každé škole metodickou pomůcku ke směrnici čj. MSMT-24005/2016, jejíž součástí jsou i bližší informace k financování podpůrných opatření http://www.msmt.cz/vzdelavani/skolstvi-v-cr/ekonomika- skolstvi/metodicka-pomucka-pro-reditele-skol-a-skolskych-zarizeni

Přímé výdaje na vzdělávání –podpůrná opatření Doporučení školských poradenských zařízení: tzv. po staru: vydaná před 1. 9. 2016 – příplatky na zdravotní postižení ke krajským normativům tzv. po novu: vydaná od 1. 9. 2016 – podpůrná opatření se stanovenou výší normované finanční náročnosti (NFN) podle vyhlášky 27/2016, Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných Běžné třídy – NE souběh (nutno rozlišit v zahajovacích výkazech)

Přímé výdaje na vzdělávání – podpůrná opatření Skutečně poskytované podpůrné opatření = nárok na NFN : - soulad s doporučením ŠPZ informovaný souhlas zákonného zástupce v případě AP ve škole je navýšení prostředků možné, pokud dal souhlas KrÚ (zrušeno s účinností od 1. 9. 2018) Výkaz R 44-99 výkaz o změnách v poskytovaných PO a jejich finanční náročnosti: průběžné zaznamenávání: Oddíl I: nová PO a u personální podpory ukončení poskytování Oddíl II: údaje o rediagnostikovaných - MŠMT vykázané údaje pravidelně agreguje a poskytuje správním úřadům, agregace probíhá v posledním dni aktuálního měsíce, data jsou zpřístupněna správním úřadům prvního dne v následujícím měsíci

Přímé výdaje na vzdělávání – podpůrná opatření toto se nyní objevuje při zadávání podpůrné opatření- asistent pedagoga do výkazu R44

Přímé výdaje na vzdělávání – podpůrná opatření Úprava rozpočtu o vykázaná podpůrná opatření (dle Směrnice MŠMT č. 24005/2016: bezodkladně, nejpozději však do 60 dnů ode dne, kdy právnická osoba předala elektronicky změny, tj. každý měsíc „ONIV“ v plné výši personální podpora – příslušný počet dvanáctin, jako první měsíc se započítá měsíc bezprostředně následující po datu elektronického předání změny v případě běžných tříd při první rediagnostice žáka snížení rozpočtu o odpovídající výši rozepsaného příplatku nebo dofinancování

Přímé výdaje na vzdělávání – podpůrná opatření Financování podpůrných opatření v závěru roku Zahájit poskytování podpůrných opatření nejpozději k 1. 11. 2017 (tj. vykázat ve výkazu R44 v říjnu) nebo až k 1. 1. 2018 (tj. vykázat ve výkazu R44 v prosinci)

Přímé výdaje na vzdělávání – podpůrná opatření Pokud škola zajistí poskytování podpůrného opatření levněji, než je jeho normovaná finanční náročnost, využije zůstatek finančních prostředků na jiné tituly v rámci rozpočtu. Pokud zajistí poskytování podpůrného opatření dráž, doplatí jej opět z celkového rozpočtu školy.

Přímé výdaje na vzdělávání – podpůrná opatření Korekce finančních prostředků na základě nesprávně vykázaných údajů v R44: Pokud organizace zjistí, že uvedla nesprávné údaje ve výkazu R 44-99 s finančním dopadem, které již nejdou v aktuálním měsíci upravit, vyplní příslušné formuláře (Oznámení o nesprávně vykázaných údajích ve výkaze R44-99, oddíl I; Oznámení o nesprávně vykázaných údajích ve výkaze R44-99, oddíl II) a předá je svému správnímu úřadu – dostupné na Školském portálu Zejména v případě podpůrných opatření typu sdílený asistent pedagoga, pedagogická intervence či snížený počet žáků ve třídě je třeba pečlivě zvážit, zda skutečně vzniká nárok na přidělení finančních prostředků. Dále pak v případě první rediagnostiky žáka, je třeba řádně vyplnit oddíl II, aby nedošlo k duplicitnímu financování (příplatek na postižení x NFN v běžných třídách). Poslední možnost pro rok 2017 - říjen

Přímé výdaje na vzdělávání – podpůrná opatření – výkaz R43-01 Výkaz R 43-01 příloha k výkazu o škole/školském zařízení o poskytovaných podpůrných opatřeních personálního charakteru a jejich finanční náročnosti pro rozpočtové účely roku 2018 K čemu slouží: především k zajištění dat o poskytovaných podpůrných opatřeních personálního charakteru ve stavu ke 30. 9. (resp. 31. 10.) Data předaná prostřednictvím přílohy R 43-01 jsou podkladem ke stanovení rozpočtu RgŠ na rok 2018 s ohledem na poskytovaná PO

Přímé výdaje na vzdělávání – podpůrná opatření – výkaz R43-01 Kdo vyplňuje výkaz a jakým způsobem všechny školy a školská zařízení, které na výkaze za školu/školské zařízení uvedly děti/žáky/studenty se speciálními vzdělávacími potřebami, kteří již byli nově diagnostikováni (rediagnostikováni) po 1. 9. 2016 a jsou jim poskytovaná podpůrná opatření personálního charakteru ve stupni 2 až 5 se stanovenou normovanou finanční náročností uvádějí se údaje o všech PO personálního charakteru poskytovaných k rozhodnému datu (datum, ke kterému je sestavován výkaz o škole/školském zařízení), které byly vykázány ve výkazu R 44-99, případně v roce 2016 ve výkazu R43-01, bez ohledu na to, zda na ně byly nebo nebyly požadovány finanční prostředky ve výkaze R43-01 nesmí být vykázána ta PO, jejichž poskytování bude zahájeno až po rozhodném datu, ke kterému je sestavován výkaz o škole/školském zařízení

Přímé výdaje na vzdělávání (UZ 33353) 1.Provedené úpravy rozpočtu z titulu vykázaných podpůrných opatření se týkají pouze dotčených organizací: k 23. 1. k 17. 2. k 15. 3. k 24. 4. k 24. 5. k 16. 6. k 14. 7. k 9. 8.

Přímé výdaje na vzdělávání (UZ 33353) 2. Normativní rozpis včetně dohodovacího řízení – k 31. 3. 2017 3. „běžná“ úprava rozpočtu k 20. 6. 2017

Přímé výdaje na vzdělávání - úpravy rozpočtu v září 1. „běžná“ úprava rozpočtu (k 18. 9.) Odstupné Přesuny z MP do ONIV Specifika (zejm. MD u malých organizací) 2. podpůrná opatření vykázaná v srpnu (k 27.9.)

Přímé výdaje na vzdělávání - úpravy rozpočtu v září Změna přístupu MŠMT - úpravy rozpočtu přímých výdajů krajům z titulu podpůrných opatření vykázaných „speciálními školami“ (podpůrná opatření vykázána v srpnu) a následně pak ve „speciálních třídách“: nezvyšuje rozpočet krajům kraje musí uhradit z rezervy dopad do financování závěru roku

Přímé výdaje na vzdělávání – další úpravy financování přiznaných podpůrných opatření dle vyhlášky 27/2016 (výkaz R44 v září a říjnu) přesuny mzdových prostředků změny ve školském rejstříku změny výkonů limit zaměstnanců

Výkaznictví PAM Změny ve výkazu P1c-01: Na webových stránkách MŠMT jsou vystaveny formuláře a metodické pokyny k výkazům P1-04 (čtvrtletní) a P 1c-01(k 30. 9.) na rok 2017: http://www.msmt.cz/vzdelavani/skolstvi-v-cr/statistika-skolstvi/vykaz-p-1-04-1 Změny ve výkazu P1c-01: Nově: Oddíl IVb-rozsah přímé pedagogické činnosti peda pracovníků (jen ze státního rozpočtu) podle platových tříd a stupňů Oddíl IVc-hodiny přímé pedagogické činnosti peda pracovníků pevně stanovené nad rámec jejich týdenního rozsahu podle platových tříd a stupňů Rozšířen Oddíl VI-zaměstnanci pobírající vybrané složky platu (jen ze státního rozpočtu) – zvlášť peda a nepeda pracovníci