Hustota-výpočet objemu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Hustota látky Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření RočníkŠestý - prima Stručný.
Advertisements

Vlastnosti látek − hustota Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. David Mánek. Dostupné z Metodického portálu
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Převody jednotek objemu Název sady: Fyzika 6. ročník Číslo projektu:
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Prezentace slouží k naučení nového učiva. Žák pochopí, že se kolem nás vyskytují i jiné síly než gravitační.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Slouží k závěrečnému celkovému opakování učiva. Slouží k prověření znalostí. Práce a výkon Název školy:
HUSTOTA Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_14_29.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Prezentace slouží k zopakování naučeného učiva a k naučení nového učiva. Žák si nejprve formou otázek.
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_ Předmět 6.ROČNÍK.
Výpočet hustoty látky Hustotu látky můžeme vypočítat, známe-li hmotnost a objem tělesa, které je z dané látky zhotoveno. Vzorec pro výpočet hustoty je:
Anotace : Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Prezentace slouží k rozšíření učiva o síle jako odvozené fyzikální veličině. Žák si připomene a prohloubí.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Hmotnost a její jednotka Název sady: Fyzika 6. ročník Číslo projektu:
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Prohloubení již probraného učiva polovodičů typu N a P a polovodičové.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Žák naváže na znalosti, které získal o hustotě v prvouce a přírodovědě.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku, slouží k naučení nového učiva. Teplo Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena Vzdělávací.
Opakování 1 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Skládání rovnoběžných a různoběžných sil-souhrnná cvičení
Hustota-výpočet hustoty
Objem a povrch kvádru a krychle
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Leden 2012
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Práce vykonaná pomocí jednoduchých strojů
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Vznik střídavého proudu
Změny skupenství látky
Elektromotor a jeho využití
Hustota-odvozená fyzikální veličina
Pohyb těles-fyzika hrou
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Barva světla, šíření světla a stín
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_33_FYZIKA
Polovodiče typu N a P, Polovodičová dioda
Měření objemu kapalin Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Vlastnosti látek − hustota
Pohyb tělesa Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Skládání rovnoběžných a různoběžných sil
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Chování těles v kapalině
Pohybová (kinetická) energie tělesa
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_20_FYZIKA
HMOTNOST Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_05_29.
Teplota – souhrnná cvičení II.
Teplo Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Tření-souhrnná cvičení
Lom světla Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Hustota 8. ročník.
VY_32_INOVACE_
Těžiště a stabilita těles
Opakování 3 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření objemu pevných látek
Výpočet tepla VY_32_INOVACE_20_Výpočet tepla Autor: Pavlína Čermáková
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Měrná tepelná kapacita látky
Souhrnné opakování-VESMÍR
Hustota-výpočet objemu
I.A Výpočet hmotnosti z hustoty
Světlo a světelné zdroje
zpracovaný v rámci projektu
FYZIKÁLNÍ VELIČINY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_19 Fyzika,
Skládání rovnoběžných a různoběžných sil-souhrnná cvičení
Vlastnosti látek − hustota
I.A Výpočet hmotnosti z hustoty
Hustota Máme tři krychličky o objemu 1 cm3. Krychličky jsou z různých materiálů. Pouhým potěžkáním zjistíme, že každá má jinou hmotnost. Měřením na vahách.
Transkript prezentace:

Hustota-výpočet objemu Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena Vzdělávací oblast: Člověk a příroda_Fyzika Datum: 12/2012 Název materiálu: VY_32_INOVACE_FY.6.A.04_hustota_-_vypocet_objemu Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/21.1693 Název projektu: PRIMA ŠKOLA Hustota-výpočet objemu Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Prezentace slouží k zopakování naučeného učiva a k naučení nového učiva. Žák si nejprve formou otázek a odpovědí zopakuje již naučené znalosti o hustotě, hmotnosti a objemu. Žák se naučí řešit jednoduché úlohy na výpočet objemu těles ze vzorce pro výpočet hustoty.

Vyhledejte v tabulce CH 1 hustotu cínu a vysvětlete, jakou hmotnost má těleso z cínu o objemu 1m³. Vyberte správnou odpověď: Hustota cínu je 7 300 kg/m³. Těleso má hmotnost 7 300 kg. Hustota cínu je 730 kg/m³. Těleso má hmotnost 730 kg.

Tři tělesa o stejném objemu jsou zhotovena z olova, zlata a platiny Tři tělesa o stejném objemu jsou zhotovena z olova, zlata a platiny. Které z nich má největší hmotnost a které nejmenší? Vyberte správnou odpověď: Největší hmotnost má těleso ze zlata. Nejmenší těleso z olova. Největší hmotnost má těleso z olova. Nejmenší těleso z platiny. Největší hmotnost má těleso z platiny. Nejmenší těleso z olova.

2 500 kg/m³ 700 kg/m³ 13 600 kg/m³ 900 kg/m³ Vyjádřete hustotu látek v kg/m³, vyhledejte v Tabulkách látku, které přísluší daná hustota. 2,5 g/cm³ 0,7 g/cm³ 13,6 g/cm³ 0,9 g/cm³ 2 500 kg/m³ 700 kg/m³ 13 600 kg/m³ 900 kg/m³ SKLO BENZÍN RTUŤ LED

1,61 g/cm³ CUKR 8,9 g/cm³ MĚĎ 0,87 g/cm³ PARAFÍN 1,035 g/cm³ MLÉKO Vyjádřete hustotu látek v g/cm³, vyhledejte v Tabulkách látku, které přísluší daná hustota. 1 610 kg/m³ 8 900 kg/m³ 870 kg/m³ 1 035 kg/m³ 1,61 g/cm³ 8,9 g/cm³ 0,87 g/cm³ 1,035 g/cm³ CUKR MĚĎ PARAFÍN MLÉKO

Na jedné misce rovnoramenných vah je plný váleček z hliníku a na druhé plný váleček ze zinku. Obě tělesa mají STEJNÝ OBJEM. Odpovězte na otázky: a) Které těleso má větší hmotnost? b) Na které misce je hliníkový váleček? Správná odpověď: Větší hmotnost má váleček ze zinku. Na pravé misce.

Plný kovový váleček má objem 55 cm³ a hmotnost 390,5 g Plný kovový váleček má objem 55 cm³ a hmotnost 390,5 g. Z kterého je asi kovu? Úlohy vyřešte a vyberte správnou odpověď: 7,1 g/cm³ 7 100 kg/m³ ZINEK 8,9 g/cm³ 8 900 kg/m³ MĚĎ

Objem petroleje v lahvičce je 10 cm³, hustota petroleje je 800 kg/m³ Objem petroleje v lahvičce je 10 cm³, hustota petroleje je 800 kg/m³. Určete hmotnost kapaliny. Vyberte správný výsledek: m=0,8∙10 m= 8 g m=80∙10 m= 800 g m=8∙10 m= 80 g

VÝPOČET OBJEMU: Objem vypočítáme jako PODÍL hmotnosti a hustoty: V=m:ρ

Měděný váleček má hmotnost 547,4g. Určete jeho objem: Řešení: m=547,4 g V=m:ρ ρ=8,9 g/cm³ V=547,4:8,9 V=? [cm³] V=61,1 cm³ Objem měděného válečku je 61,1 cm³.

Jaký objem má přibližně vaše tělo. Předpokládejme hmotnost žáka 40 kg Jaký objem má přibližně vaše tělo? Předpokládejme hmotnost žáka 40 kg. Průměrná hustota lidského těla je přibližně stejná jako hustota vody (ρ=1 000 kg/m³). Řešení: m=40 kg V=m : ρ ρ=1 000 kg/m³ V=40 : 1 000 V=? [m³] V=0,040 m³ V=40 dm³ Objem těla žáka je asi 40 dm³.

Vešel by se do nádoby o objemu 3 litry líh o hmotnosti 2 kg Vešel by se do nádoby o objemu 3 litry líh o hmotnosti 2 kg? Úlohu vypočítejte a vyberte správnou odpověď: ρ=8 000 kg/m³ V=25 l Nevešel ρ=800 kg/m³ V=1,6 l Ano, vešel ρ=800 kg/m³ V=2,5 l Ano, vešel

Tanker převáží 320 000 tun ropy. Jaký je objem této ropy Tanker převáží 320 000 tun ropy. Jaký je objem této ropy? Vypočítejte a vyberte správné řešení: ρ=860 kg/m³ V=372 000 m³ ρ=860 kg/m³ V=327 000 m³ ρ=860 kg/m³ V=273 000 m³

V=0,052 cm³ V=0,095 cm³ V=0,112 cm³ V=0,370 cm³ Jaký objem by mělo těleso o hmotnosti 1g ze zlata, stříbra, mědi a hliníku? Vyhledejte hustotu látek a vypočítejte: V=0,052 cm³ zlato, ρ=19,3 g/cm³ stříbro, ρ=10,5 g/cm³ měď, ρ=8,9 g/cm³ hliník, ρ=2,7 g/cm³ V=0,095 cm³ V=0,112 cm³ V=0,370 cm³

Použité zdroje: Tesař J., Jáchim F., Fyzika 1 pro ZŠ, Fyzikální veličiny a jejich měření, pedagogické nakladatelství, a.s., SPN 2007. Rauner K., Havel V., a kol., Fyzika 6 pro ZŠ a víceletá gymnázia, Nakladatelství Fraus 2005. Bohuněk, J., Sbírka úloh z fyziky pro ZŠ 1díl, Prometheus, s.r.o., ISBN 80-85849-06-2 galerie office http://nd02.jxs.cz/822/253/8094661e41_59564763_o2.jpg [cit:2012-12-19] http://stary.kinekus.sk/img/produkty/9900246.jpg [cit:2012-12-19] http://www.noto.cz/gallery/76954/img/63188_img_valecek-na-testo-kovovy-profi- droetker.jpg [cit:2012-12-19] http://smallcapworld.files.wordpress.com/2011/06/oil-tanker-25000.jpg [cit:2012-12- 19]

Metodika prezentace: Prezentace slouží k zopakování naučeného učiva a k naučení nového učiva. Žák si nejprve formou otázek a odpovědí zopakuje již naučené znalosti o hmotnosti, objemu a hustotě. Žák umí převádět jednotky hmotnosti, objemu a hustoty. Žák vyhledává hustotu látky v Tabulkách. Žák se naučí řešit jednoduché úlohy na výpočet objemu ze vzorce pro výpočet hustoty.