OBSAHY ROVINNÝCH ÚTVARŮ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Mgr. Milena RÁČKOVÁ Název:VY_32_INOVACE_514_PŘEVODY JEDNOTEK Téma: PROCVIČOVÁNÍ JEDNOTEK.
Advertisements

Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Co sem nepatří?
Finanční matematika 5. (finanční gramotnost) Složené úrokování zkráceně.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Matematika Autor: Mgr. Martina Durinová KONSTRUKCE ČTVERCE OBDÉLNÍKU.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
MĚŘÍTKO MAPY, KILOMETR Autor: Mgr. Ivana Tesařová.
Jehlan Základní škola a Mateřská škola Knínice u Boskovic, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ číslo DUMu: VY_32_INOVACE_22_M9_jehlan.
MĚŘENÍ DÉLKY /praktické činnosti/ Autor: Mgr. Ivana Tesařová Datum:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Tělesa –Válec Číslo.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_05 Délka.
Předmět:MATEMATIKA Ročník: 2. ročník učebních oborů Autor: Mgr. Dagmar Válková Anotace:Prezentace slouží jako pomůcka k seznámení se s učivem Pythagorova.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_20_Rovinné útvary
Objem a povrch kvádru a krychle
Obsahy rovinných útvarů
Desetinná čísla v geometrii - obvod geometrických útvarů
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Obvod a obsah mnohoúhelníků
Obsah geometrických útvarů
MĚŘENÍ OBJEMU Autor: Mgr. Ivana Tesařová
(2a2 – b) . (-5a) 3a . (4a + 5) (2x + 3y) . (5x – 4y)
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Obvody a obsahy rovinných obrazců 3.
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Zájmena Autor: Mgr. Ivana Tesařová
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník – obvod čtverce
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Násobení čísly 10 a 100 VY_32_Inovace_14TK-1 Mgr
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
EU_42_sada 1_28_M_Měření 1_Lich
Seznámení se s technikou a příprava základního čtverce
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_108_M6
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
MATEMATIKA Druhá písemná práce a její analýza.
Autor: Mgr. Irena Pohořalá
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Geometrická tělesa VY_32_Inovace_010KJ-1
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
OBSAH KRUHU VY_42_INOVACE_15_02.
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Pro žáky naší školy více – Na míru píšeme učebnice VY_32_INOVACE_VJ29 Excel – funkce Počet období.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Pro žáky naší školy více – Na míru píšeme učebnice VY_32_INOVACE_VJ26 Excel – funkce Současná hodnota.
Geometrie pro 9. ročník Autor: Mgr. Hana Vítková Datum:
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Jednotky délky VY_32_Inovace_16 TK-1 Mgr
Geometrie pro 9. ročník Autor: Mgr. Hana Vítková Datum:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_19 Fyzika,
VY_32_INOVACE_Sib_II_14 Geometrie první pololetí
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
OBVOD A OBSAH SLOŽITĚJŠÍCH OBRAZCŮ
Čtverec, obdélník NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 Autor: Eva Valentová NÁZEV: VY_32_INOVACE_290_Čtverec, obdélník.
Obsah, jednotky obsahu 5. ročník
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
MATEMATIKA PRO 1. ROČNÍK Geometrické tvary
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Transkript prezentace:

OBSAHY ROVINNÝCH ÚTVARŮ Autor: Mgr. Ivana Tesařová DATUM : 28. 3. 2012

Anotace Pracovní listy a tipy sloužící k zavedení plošných měr. Využívá jednotkových čtverců jako názoru. Ty současně slouží k vyvození vzorců pro výpočet obsahu čtverce i obdélníka i názornému převádění jednotek. Autor Mgr. Ivana Tesařová Předmět Matematika Očekávaný výstup Narýsuje základní geometrické útvary /čtverec, obdélník/. Určí obsah obrazce pomocí čtvercové sítě a užívá základní jednotky obsahu. Druh učebního materiálu Pracovní listy a návody pro práci v rovině Cílová skupina Žáci 5. ročníku Metodický postup Je podrobně uveden v textu.

PRAKTICKÉ ZAVEDENÍ PLOŠNÝCH JEDNOTEK Jeden metr čtverečný je plocha /obsah/ čtverce o straně 1m. Úkol: Vystřihněte takový čtverec z papíru a rozdělte jej na menší jednotky obsahu: decimetry čtverečné, centimetry čtverečné, milimetry čtverečné. /skupinová práce/ Do sešitu si vlepte čtverec o straně jeden decimetr čtverečný rozdělený na menší jednotky obsahu./individuální práce/. S pomocí takto vyrobených pomůcek můžeš snadno převádět jednotky obsahu. Nejdříve zjisti a doplň:

1metr čtverečný = OBSAH ČTVERCE Obsah čtverce tedy spočítáme tak, že mezi sebou vynásobíme ………………… …………………………………… Vzorec: S = a. a Úkol: Podle časových možností se pokus podobným způsobem zjistit, jak vypočítáme obsah obdélníka.

OBSAH OBDÉLNÍKA Obsah obdélníka vypočítáme tak, že vynásobíme ………………………………… ………………………………………. Vzorec: S = a . b Další praktická cvičení: Z milimetrového papíru stříhej čtverce a obdélníky a zjisti jejich obsah. Je také možné nejdříve jejich obsah vypočítat a posléze ověřit přesnost spočítáním čtverců. Současně převáděj na menší jednotky obsahu. Nyní již můžeš převádět: decimetr čtverečný 2 15 0,6 0,06 centimetr 300 4 000 milimetr 600