NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_20 Slovní.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Přijímací zkoušky na SŠ MATEMATIKA Připravil PhDr. Ivo Horáček, PhD.
Advertisements

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Matematika a její aplikace
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Slovní úlohy řešené rovnicemi
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
SLOVNÍ ÚLOHY řešené pomocí lineární rovnice MATEMATIKA 8.ročník Zdeňka Šetková ZŠ Masarykova 1289 Ostrov Klíčová slova: s lovní úloha, rovnice, řešení,
Slovní úlohy o společné práci VY_42_INOVACE_24_01.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_10 Procenta.
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová NÁZEV: VY_32_INOVACE_22_06_20 Lesy světa
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_01 Mechanická.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_16 Značky.
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová
AUTOR: Mgr. Eva Kubíková NÁZEV: VY_32_INOVACE_15_01_ Dopravní značky
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_11 Tepelné motory –opakování
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_11 Teplota
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová NÁZEV: VY_32_13_01 Co je přírodopis?
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_07 Vlastnictví majetku
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_08 Jaderná energie-test
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_06 Zákony.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_09 Slovní.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_12 Slovní.
AUTOR: Kateřina Křížová
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_04 Hmotnost
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová NÁZEV: VY_32_INOVACE_22_14_20 Doprava
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_02 Objem
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_10 Společenské normy
Název školy: ZŠ a MŠ Březno
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_06 Vztahy mezi lidmi
3.7 SLOVNÍ ÚLOHY vedoucí na soustavy lineárních rovnic
AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_11 Poměr II
AUTOR: Mgr. Eva Kubíková NÁZEV: VY_32_INOVACE_15_14 Domov, vlast
AUTOR: Mgr. Eva Kubíková NÁZEV: VY_32_INOVACE_15_02 Podzim
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_10 Síla a její měření-test
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_02 předmět
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_18 poměr příčinný
AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_16 Výrazy
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_19 poměr důsledkový
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_01
Slovní úlohy na společnou práci
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_15 Jednotky.
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_07Délka,hmotnost-test
AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_13 Rýsování čtyřúhelníků
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová NÁZEV: VY_32_INOVACE_11_11_ Zlomky
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová NÁZEV: VY_22_INOVACE_02_29_Číslovky
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_12 Komunikace
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
Slovní úlohy na soustavy rovnic
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_04 Vnitřní.
AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_19 Finanční matematika
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_03 Objem a povrch
AUTOR: Kateřina Křížová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_17 Mechanické.
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová NÁZEV: VY_22_INOVACE_02_20_Dny v týdnu 1
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_20 Síly.
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová
AUTOR: Mgr. Eva Kubíková
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_02
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_20 Slovní úlohy řešitelné rovnicemi TEMA: Matematika 9. roč. ČÍSLO PROJEKTU: 2674/21/7.1.4/2011 Styl výše uvedené tabulky pro doplnění informací k materiálu si můžete zvolit sami. Důležité je dodržet náležitosti v ní uvedené.

Anotace Soubor slovních úloh z učebnic lze oživit i úlohami z tohoto materiálu. Ze zkušenosti vím, že žáci mají často snahu řešit úlohy „zkusmo“. Proto i když se jim to podaří, je dobré ukázat i řešení právě pomocí rovnice (rovnic). Řešit úlohu „jinak“ znamená hledat řešení jiné, než žáci použili (jedna rovnice, dvě rovnice, zkusmo). Tento materiál jsem využil 3. 1. 2012, dobré.

Slovní úlohy řešitelné rovnicemi Otci je 38 let, dětem 4 a 9 let. Za kolik let bude otec dvakrát starší než obě děti dohromady?

Řešení úlohy: kdy nastane ona situace … x let stav nyní: stav za x let: otec … 38 let (38 + x) let 1. dítě … 9 let (9 + x) let 2. dítě … 4 roky (4 + x) let Rovnice: 38 + x = 2.(9 + x + 4 + x) Odpověď:

2. úloha Číslo 57 rozděl na dva díly tak, aby tři pětiny prvního dílu byly stejné jako dvě třetiny druhého dílu. Nezapomeň na odpověď.

Zkus předchozí úlohu jinak Dělník by sám natřel plot za 6 hodin, druhý sám za 8 hodin. Jak dlouho by natírali tento plot společně?

3. úloha V trojúhelníku je jeden úhel 36°, druhý úhel je dvakrát větší než třetí. Urči zbývající úhly tohoto trojúhelníku.

4. úloha Jirka a Pavel sbírají poštovní známky. Pavel jich má čtyřikrát více než Jirka. Kolik známek má který, když jich mají dohromady 1200? Řeš jednou i dvěma rovnicemi.

5. úloha Součet dvou čísel je 1100, jejich rozdíl 300. Která jsou to čísla?

6. úloha Vlak veze uhlí. Některé vagóny jsou „dvacetitunové“, jiné „patnáctitunové“. Na 29 plných vagónech je celkem 525 tun uhlí. Kolik je kterých vagónů?

7. úloha Výrobce zhotovil na objednávku celkem 112 skleniček. Některé jsou zabalené v krabici po 4, jiné po 6. Krabic je celkem 22. V kolika krabicích jsou čtyři skleničky?

8. úloha Otec je šestkrát starší než syn. Za 20 let bude otec dvakrát starší než syn. Kolik roků jim je nyní?

9. úloha Jeden pracovník by sám na svém stroji vyrobil zakázku za 5 hodin, druhý sám za 8 hodin a třetí sám za 6 hodin. Budou-li pracovat společně každý na svém stroji, jak dlouho jim bude práce trvat?

Citace Archiv autora.