Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Chemie 8. ročník

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Č ÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU VYS_32_INOVACE_495_Fixační přípravky NÁZEV ŠKOLY Vyšší odborná škola, Střední průmyslová škola a.
Advertisements

Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_20_Péče a ochrana ŽP Šablona číslo : XVISada číslo: 1Pořadové číslo DUM: 20 Autor: Mgr.Lenka Dědečková.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_6.3.3 líčení Název sady: Český jazyk 7. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu: VY_32_INOVACE_2C_01_úvod do organické chemie.
ČOČKY Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_10_32.
OSOBNÍ HYGIENA VY_32_INOVACE_5A_08 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 1 Člověk a jeho svět Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové.
Anotace Žáci se během prezentace seznamují s novými pojmy astrologie, astronomie, alchymie. Autor Mgr. Lenka Cílková Datum vytvoření duben 2012 Ročník.
NAŠE SMYSLY Člověk a jeho svět (Prvouka pro 3. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Ortová Iveta Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_32_INOVACE_2C_03_Fyzikální,
Název projektu: Individuální výukou k lepším výsledkům Příjemce: Základní škola Telč, Masarykova 141, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a.
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_09 Autor: Mgr. Eva Damborská Anotace: Učební text pro ZŠ – Úvod do studia dějepisu I. (dějepis, historie, historické prameny,
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. MONIKA RICHTÁRECHOVÁ Název: VY_INOVACE_223_SMYSLY Téma: SMYSLY Číslo projektu:
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Chemie 8. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_02_Tělesa a látky- vlastnosti látek Autor Jitka.
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice
Venkovní omítky CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_TE_ZP_06
13 úvod do chemie - opakování
Název školy Téma Název DUM Popis Ročník Autor Číslo projektu
VY_32_INOVACE_09 09 CO NÁS OBKLOPUJE ? autor: Mgr. Miroslava Mahdalová
Název školy: Střední zdravotnická škola a vyšší odborná škola zdravotnická Karlovy Vary Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací materiál: Vznik.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Lucie Tuhá Číslo
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření prosinec 2012
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Lenka Špillerová Název materiálu: VY_32_INOVACE_3-13_ PALEOLIT Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Monika Zemanová, PhD. Název materiálu:
Didaktické zásady Literatura:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Kulová zrcadla - vypuklá
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Ekologie a ochrana přírody
Anorganická chemie Autor: Mgr. Alena Víchová
VY_32_INOVACE_Slo_II_01 Anorganické názvosloví úvod ppt.
1.1 Úvod do chemie Chemie je přírodní věda, která zkoumá vlastnosti a přeměny látek. Přeměny výchozích látek v jiné látky nazýváme chemický děj (chemická.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Chemie Aneb: Proč se ji učíme?!.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
2. Základní chemické pojmy Obecná a anorganická chemie
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je
AUTOR: Mgr. Kateřina Palečková NÁZEV: VY_32_INOVACE_5C_06
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Název materiálu: VY_32_INOVACE_01_VÝZNAM BIOLOGIE_P1-2
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Fyzika 6. ročník
Tvoří pedosféru, studuje ji pedologie
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Pavla Balejová Název materiálu: VY_12_INOVACE_ČJS.1.Bal.08_Lidské_tělo Datum:
Lidské smysly Naše tělo. ČLOVĚK A JEHO SVĚT Lidské smysly Radka Smetanová VY_32_INOVACE_lidskesmysly_03.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Základní škola a mateřská škola Bukovec
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
pedagogických pracovníků (NÚV).
Digitální učební materiál
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
VY_32_INOVACE_ČaJS.5.B Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Štěpánka Beranová Datum: Člověk a jeho svět, člověk a jeho zdraví.
EU- „Učíme se ze života pro život“ Registrační číslo: CZ /0
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.1405 Název sady materiálů Chemie 8. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_01_Chemie- úvod Autor Jitka Tulachová

CHEMIE

Co je to chemie? Čím se chemie zabývá? ?

Předchůdkyní chemie byla alchymie. Chemie je přírodní věda, která zkoumá ( studuje ) vlastnosti a přeměny látek. Předchůdkyní chemie byla alchymie. ( pozn. další přírodní vědy: F, M, Př, Z )

rozdělení chemie: obecná chemie anorganická chemie organická chemie biochemie analytická chemie fyzikální chemie rozdělení chemie:

postupy práce v chemii: pozorování měření pokusy pozorování provádíme svými smysly: zrak, čich, hmat, sluch, chuť-(v chemii nepoužíváme) postupy práce v chemii:

Jmenuj chemické produkty, výrobky a prostředky, které člověk běžně používá a vznikly chemickou cestou. pasta na zuby, mýdlo, detergenty, šampony, opalovací krémy, umělé hmoty, prostředky proti škůdcům, umělá vlákna, léky aj. ?