Digitální učební materiál

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Krajská správa ČSÚ v Plzni | Slovanská alej 36, Plzeň | Miloslav Chlad CIZINCI V ČR A PLZEŇSKÉM KRAJI Tisková konference, Plzeň,
Advertisements

Ukrajinci v ČR Adaptace II. Historie přítomnosti v ČR Pojem Ukrajinec – Malorus, Rusín.
Zákon o sociálním podnikání Průběžné informace o připravovaném předpisu.
KONCEPT A MOŽNOSTI PODPORY SOCIÁLNÍHO PODNIKÁNÍ Svatava Škantová MPSV 7. října 2015, Praha.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
2. setkání pracovních skupin „Sociální věci a zdravotnictví“
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada42 Anotace.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
SEMINÁŘ K PROBLEMATICE EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU Porovnání obsahu a zaměření OP RLZ a JPD Cíl 3 * Městská knihovna, Praha.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_05.
Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍRegistrační.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_18_10_ Lidská práva Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Bc. Klára Loudová Název materiálu:
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ, T. G. MASARYKA 4 Pracovní právo.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ, T. G. MASARYKA 4 Pracovní právo.
Sociální zabezpečení Sociální služby Mirka Wildmannová Katedra veřejné ekonomie Ekonomicko-správní fakulta MU BRNO.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Ernest Seifert Název materiálu: VY_32_INOVACE_6_CLOVEK_JAKO_OBCAN_20.
Pojistný trh nabídka a poptávka po pojistných produktech investování prostředků technických rezerv.
koncepce rodinné politiky Dipl.-Pol. Jana Maláčová
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Digitální učební materiál
Správa sociálního zabezpečení
Společné a koordinované politiky EU
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Integrace cizinců v Brně
Datum:   Projekt: Kvalitní výuka   Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Digitální učební materiál
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
PŘÍJMY – NEROVNOST, DISKRIMINACE, CHUDOBA
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Mezinárodní hotelnictví
Náměty pro činnost Národního fóra
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Zákon o sociálním podnikání
Lidská práva VY_32_INOVACE_3-50 Ročník: 7. Vzdělávací oblast:
Obecná ekonomie 2 STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady  15
Foto zdroj: SHENZHEN Foto zdroj:
PROBLEMATIKA UPRCHLÍKŮ NA ÚZEMÍ ČR
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
Digitální učební materiál
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Mezinárodní migrace AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Obecná ekonomie 2 STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Imigrační politika EU Listopad 2010.
Současná společnost a životní styl, generační problémy
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
RISKUJ 2 EKONOMIKA. RISKUJ 2 EKONOMIKA INFLACE NEZAMĚSTNANOST HDP
Správa sociálního zabezpečení
Anotace Žák se seznámí s problematikou národa, národnostních menšin a vztahu majority a minorit Autor Mgr. Petr Stonawski Jazyk Čeština Očekávaný výstup.
Digitální učební materiál
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Podnik VY_32_INOVACE_40_811 Projekt.
Tresty a ochranná opatření ( trestní sankce)
Obecná ekonomie 2 STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_28_ZEMĚPIS
Globální problémy současného světa 3 – Populační vývoj, negramotnost
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
VY_32_INOVACE_VO.9.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_VO.9.A.01_PRÁVNÍ ZÁKLADY STÁTU-ZNAKY.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Podpora rovnosti osob LGBTI v Evropské unii
Zákoník práce 2 – Vznik a zánik pracovního poměru
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ Písek Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0010 Škola: Střední průmyslová škola a Vyšší odborná škola, Písek, Karla Čapka 402 Předmět: OBN Ročník: 2 Téma: Migrace I. – příčiny a dopady migrace Tematický okruh: Člověk v lidském společenství Jméno autora: Mgr. Ludmila Klavíková Datum tvorby:březen 2013 Kód materiálu: OPVK_1.5_DUM_III/2_OBN_KA011 Soubor: 09VYSTUPY/VY_32_INOVACE_OBN_KA011 Anotace: Příčiny migrace, dopady migrace na země původu a dopady migrace na cílové země.

Migrace- příčiny a dopady migrace Migrace, historické příčiny migrace, současné příčiny migrace, dopad migrace na země původu a cílové země, integrace, segregace, azyl, žadatel o azyl, emigrant, imigrant, uprchlíci, nelegální migrace

ve vyspělých zemích je vysoká životní úroveň, počet obyvatel stagnuje nebo klesá v rozvojových zemích je životní úroveň nízká, počet obyvatel roste to vyvolává velký tlak na emigraci do vyspělých zemí migrace je jeden z globálních problémů

přistěhovalci se cítí frustrovaně (občané druhé kategorie) radikální domácí proudy je považují za ohrožení vlastní kultury a zaměstnanosti řešením je kontrola porodnosti v rozvojových zemích, zvyšováním životní úrovně a úspěšná integrace přistěhovalců

migrace osob – je světový fenomén, lze ji definovat jako přirozený pohyb lidí za výhodnějšími životními podmínkami Historické důvody migrace: za lepší půdou z náboženských a politických důvodů za prací z osobních důvodů v důsledku katastrof

Příčiny migrace v současnosti ekonomická, pracovní migrace (chudoba, nezaměstnanost, nízké mzdy, špatné uplatnění v oboru vzdělání, lepší zdravotní péče, zhoršení životního prostředí (znehodnocení půdy, sucha, povodně, špatná úroveň vzdělání a zdravotnictví) sloučení rodiny (manželství s cizincem, manželka následuje manžela z důvodu pracovního uplatnění)

válka, katastrofy, politické důvody (občanské nepokoje, války, represivní režim, politická perzekuce pronásledování z důvodu rasy, náboženského přesvědčení, národnosti, příslušnosti k určité skupině sociální, pro politické názory

Dopady migrace na země původu emigranti často posílají do zemí původu část ze svých výdělků, a tak podporují svoje rodiny nebo obce, i přispívají k ekonomickému růstu země původu nepříznivé důsledky může mít odchod vzdělaných a kvalifikovaných lidí – tzv. brain drain, odliv mozků poslední trendy ale ukazují, že se stále více migrantů do své země vrací

Dopady migrace na cílové země migranti často vykonávají práce, o které místní lidé nestojí, např. péče o seniory, stavební, uklízečské práce s příchodem velkého počtu cizinců mohou souviset také sociální problémy a napětí (nedůvěra, strach), představitelé radikálních pravicových stran je obviňují z krádeže pracovních míst, snižování mezd v některých odvětvích, tedy i z poklesu životní úrovně místních obyvatel vznik izolovaných nebo uzavřených komunit (ghett) xenofobie, rasismus obavy o bezpečnost, strach z terorismu

Integrace, segregace integrace – stav, kdy přistěhovalci a menšiny tvoří plnohodnotnou součást společnosti, jsou do ní zapojeni, cítí se být její součástí, např. získají občanství, mohou volit, zakládají občanská sdružení segregace – stav, kdy se života většinové společnosti neúčastní, jsou v izolaci, necítí se být součástí, např. žijí v ghettech, vykonávají podřadnou práci, vůbec nepracují

Azyl, žadatel o azyl, emigrant, imigrant azyl – pobyt, který poskytuje stát na svém území žadatel o azyl – cizinec, který žádá na určitém území poskytnutí mezinárodní ochrany před pronásledováním, např. politickým, náboženským integrační azylové středisko – místo, kde jsou přechodně ubytováni azylanti emigrant – osoba, které ze země odchází imigrant – osoba, která do země přichází

Uprchlíci specifická skupina mezi migranty odchází z důvodu války, katastrofy, politických důvodů, své rasy, náboženství, národnosti podle úmluvy OSN se jedná o osoby, které z důvodu opodstatněného strachu z pronásledování z výše uvedených důvodů nemohou nebo nechtějí využít ochrany své země

Nelegální migrace, opatření vstup cizinců do země bez potřebného oprávnění (víza), nebo pracují a žijí bez potřebných povolení dopad je především na pracovní trh, kdy snižují cenu práce, neodvádějí daně, nepřispívají do veřejných fondů, podílí se na kriminalitě atd. zavádějí se různá opatření, např. vízová povinnost, přísná pravidla pro pobyt cizinců, kontrola příhraničních pásem, kontroly vytipovaných lokalit – ubytovny, nádraží, restaurace atd.

Literatura, citace: BARTONÍČKOVÁ, Klára. Občanský a společenskovědní základ - přehled středoškolského učiva. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2009, 272 s. Maturity. ISBN 978-80-251-2631-8 Watch and change: [Jeden svět na školách : program společnosti Člověk v tísni : SŠ. Editor Pavla Pijanová, Ludmila Součková. Praha: Člověk v tísni, 2008, 126 s. ISBN 978-80-86961-50-7.