Systém managementu jakosti 3

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PROF SVAR s.r.o. Tento dokument je v tištěné podobě neřízený, pokud není podepsán ředitelem společnosti !!! Příručka integrovaného systému managementu,
Advertisements

Sedm základních nástrojů managementu jakosti
Integrovaný systém kvality v dalším profesním vzdělávání KVALITA V DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍ Liberec,
Řízení jakosti, standardy
Integrovaný systém řízení (ISŘ)
Zkušebnictví a řízení jakosti staveb
Presentation Title.
1 3 Termíny a definice pokračování Systémy řízení jakosti prof. Ing. Václav Legát, DrSc. Technická fakulta ČZU v Praze Katedra jakosti a spolehlivosti.
6 Nejčastější neshody při uplatňování ISO 9001
Změny požadavků podle nové normy
Školení zaměstnanců Kvalita, environment a BOZP
ČSN EN ISO 19011:2003 Mezinárodní norma
Benchmarking nepřetržitý a systematický proces porovnávání a měření produktů, procesů a metod vlastní organizace s těmi, kdo byli uznáni jako vhodní pro.
1 Etika, ISO 9001 a systémy managementu Ing. Miroslav Jedlička – ČSJ Ing. Petr Koten - ČSJ listopad 2014.
Systémy environmentálního managementu
Daniel Kardoš Ing. Daniel Kardoš
Management kontinuity činností organizace
Analýza způsobilosti procesů a výrobních zařízení
Sdružení poradců Požadavky ISO/DIS 14001:2014 Sdružení poradců
Integrovaný systém managementu v Nemocnici Břeclav, p. o.
Systémy managementu jakosti
SYSTÉMY MANAGEMENTU JAKOSTI Základní charakteristiky norem ISO ř. 9000
Naši klienti  V současnosti naše systémy užívá 45 zdravotnických zařízení  Naši klienti jsou  rozmístěni v rámci celé ČR (všechny regiony)  tvoří cca.
Audit systému jakosti Ing. Zdeněk Aleš, Ph.D.
E M A S - Systém environmentálního řízení a auditu Zavádění EMAS na MŽP Porada OVSS
Příručka jakosti Ing. Zdeněk Aleš, Ph.D.
METODA RELAČNÍCH MATIC A JEJÍ VYUŽITÍ Ing. Otakar Král, Ph.D., CSc. a kolektiv INOVACE 2012.
Systém managementu jakosti
Daniel Kardoš Ing. Daniel Kardoš
Audit, auditor, zásady auditování
4. Lekce Dílčí procesy funkčního testování
ŘÍZENÍ JAKOSTI A SPOLEHLIVOSTI Věra Pelantová Pavel Fuchs verze 2009
Aktivita č. 6 Návrh a zavedení systému řízení kvality Workshop Výsledky analytického šetření.
Marketing Návrh výrobku Vývoj, konstrukce Příprava výroby Zásobování Výroba Montáž, kompletace Prodej Poprodejní služby měření, zkoušky, testy konkurenčních.
4 Normovaný systém managementu kvality podle ISO 9001
BMT Medical Technology s.r.o. Ing. Lenka Žďárská
Ivo Novotný Jak vybrat dodavatele vzdělávání JAK SI SPRÁVNĚ VYBRAT... Dodavatele vzdělávání.
Podklady ke školení Ing. Jiří Seger Ing. Alena Švarcová
Systémy řízení jakosti - úvodní cvičení
Management jakosti jako úhelný kámen provozu klinické laboratoře
Systémy řízení jakosti
RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
7 Auditování systému managementu jakosti – druhá část
Poradenství v oblasti řízení kvality
Schéma procesu vstupy Průběh procesu výstupy činnost ZDROJE.
Management systému řízení kvality
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
Zásady SLP, ČSN EN ISO 15189:2003 SLP – správná laboratorní práce
Požadavky ISO/DIS 9001:2014 a ISO/DIS 14001:2014
IAF MD 18:2015 Aplikace ISO/IEC 17021:2011 v oblasti řízení služeb (ISO/IEC )
ZÁKLADY SYSTÉMŮ MANAGEMENTU 1. ČÁST
BUDOVÁNÍ SYSTÉMŮ MANAGEMENTU
SYSTÉMY MANAGEMENTU KVALITY 1. část
RNDr. Jana Kotovicová, Ph.D. MZLU v Brně prezidentka
SYSTÉMY MANAGEMENTU KVALITY 1. část
Management jakosti, zdravotnické standardy, audit, měření jakosti
Ing. Vladimír Görner, CSc., MBA únor 2012
Akreditace laboratoří podle revidované ČSN EN ISO/IEC 17025:2005 Ing. Martin Matušů, CSc.
1 ISO International Organization for Standardization (Mezinárodní organizace pro normalizaci) V USA ANSI = American National Standards Institute (Americký.
For the benefit of business and people QMTC Školení manažerů QMS September 2002.
Sdružení poradců Požadavky ISO 9001:2015 a ISO 14001:2015
Vypracováno kolektivem autorů České společnosti pro technickou normalizaci Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví
Teorie auditu, fáze auditu, správné auditní postupy, Audit podle ISO Doc. Ing. Michal Voldřich CSc. Ing. Jan Pivoňka ing. Rudolf Ševčík Ph.D.
PRAHA 17/10/07 Přínos pro laboratoře pružná reakce na vývoj v oboru, požadavky kliniků, pacientů čas finance flexibilita – týká se systému managementu.
Přechod na ISO 9001:2015 v DIAMO, s. p.
Systém managementu jakosti
Procesní řízení (management)
Systém managementu SSHR
Systém managementu SSHR
farmakovigilanční audit
Transkript prezentace:

Systém managementu jakosti 3 ISO 9001 pokračování

Měření, analýza, zlepšování Prokázání shody produktu Zajištění shody managementu jakosti Neustálé zlepšování efektivního systému managementu jakosti Je nutné určit aplikovatelné metody, včetně statistických a rozsah jejich použití

Monitorování a měření Spokojenost zákazníka Interní audit Monitorování a měření procesů Monitorování a měření produktu

Spokojenost zákazníka Monitorovat informace týkající se vnímání zákazníka, zda organizace splnila jeho požadavky.

Interní audit Program auditu – podle složitosti a důležitosti procesů, podle výsledků předchozího auditu Kritéria auditu Předmět auditu Četnost a metody auditu Zajistit objektivitu a nestrannost auditu. Auditoři nesmějí provádět audit své vlastní práce.

Zajištění interního auditu Management odpovědný za auditovanou část musí zajistit: Provedení opatření k odstranění neshod a jejich příčin Ověřit provedená opatření Vyhodnotit Předložit zprávu o výsledcích ověřování

Monitorování a měření procesů Aplikovat vhodné metody Prokázat schopnost procesů dosahovat plánovaných výsledků Není – li výsledků dosaženo –opatření k nápravě

Monitorování a měření produktu Znaky produktu V příslušných etapách procesu realizace produktu Udržovat důkazy o shodě s přejímacími kritérii Uvolnění produktu a dodání služby nesmí pokračovat, dokud nejsou uspokojivě ukončeny plánované činnosti

Řízení neshodného produktu Produkt, který není ve shodě s požadavky na produkt – identifikován a řízen Nástroje řízení a související odpovědnosti a pravomoci pro zacházení s neshodným produktem musí být popsány v dokumentovaném postupu

Možnosti nakládání s neshodným produktem Přijetí opatření k odstranění zjištěné neshody Schválení jeho používání, uvolnění nebo přijetí s výjimkou udělenou příslušným orgánem či zákazníkem Přijetí opatření k zamezení jeho původně zamýšlených použití nebo aplikací

Další požadavky při neshodném produktu Udržovat záznamy o povaze neshod a o všech provedených následných opatřeních, včetně výjimek Produkt po opravě – opakované ověřování pro prokázání shody s požadavky Zjištění neshody až po dodání nebo zahájení používání – opatření odpovídající důsledkům neshody nebo potencionálním důsledkům neshody

Analýza údajů Shromažďovat údaje pro prokázání vhodnosti a efektivnosti systému a pro hledání zlepšování Poskytnout informace o - spokojenosti zákazníka - shodě s požadavky na produkt - znacích a trendech procesů a produktů - dodavatelích

Neustálé zlepšování Organizace musí neustále zlepšovat efektivnost systému managementu jakosti, a to využíváním politiky jakosti, cílů jakosti, analýzy údajů, opatření k nápravě, preventivních opatření a přezkoumání managementu

Opatření k nápravě Zabránit opakovanému výskytu neshod Dokumentovaný postup: - přezkoumání neshod - určení příčin neshod - Vyhodnocení potřeby opatření - určení a uplatnění potřebných opatření - záznamy výsledků provedených opatření - přezkoumání provedeného opatření

Preventivní opatření K odstranění příčin potencionálních neshod Dokumentovaný postup: - určení potencionálních neshod a jejich příčin - vyhodnocení potřeby opatření k zabránění výskytu neshody - určení a uplatnění opatření - záznamy výsledků provedených opatření - přezkoumání provedeného opatření