Vztahově postojové vlastnosti osobnosti

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Škola: Cyrilometodějské gymnázium a střední odborná škola pedagogická Brno Označení: CZ.1.07/1.5.00/ , VY_32_INOVACE_nov43 Autor Mgr. et Mgr. Jitka.
Advertisements

Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Rostislav Navláčil Název prezentace (DUMu): 1. Vývoj a rozvoj člověka Název sady: Občanská nauka Ročník: 1.
Seznámit žáky s vývojovými fázemi člověka. Vysvětlit změny ve vývojových fázích mladšího školního věku a především změny v dospívání. Výukový materiál.
Aktivačně – motivační vlastnosti osobnosti I. Část Potřeby.
Učení ducha v praktickém životě. Učení ducha je praxe vlastních myšlenek, citů a činů Učení ducha znamená učit se správně utvářet své myšlenky a city.
Seberegulační vlastnosti osobnosti
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Psychologie osobnosti 1. Psychika, stavy, procesy a funkce 2. Osobnost a vývoj osobnosti.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc. Lucie Chojnová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_Význam a funkce rodiny TÉMA SADY: Občanská výchova.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_188_Charakterové vlastnosti osobnosti Název školy Masarykova střední škola zemědělská.
Volba budoucího povolání Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Irena Nemetová. Dostupné z Metodického portálu
O SOBNOST ČLOVĚKA. Člověk se všemi jeho psychickými, biologickými a sociálními znaky společensky významná osoba Individuální jednota biologických, psychologických.
Pozornost. Pozornost  Psychický stav, který se projevuje soustředěností a zaměřeností na určitý objekt či činnost.
Autor: Mgr. Tomáš SládekGVH HořoviceVY_52_INOVACE_ZSV1_21 POZORNOST.
EMOCE - jsou psychické procesy, které hodnotí různé skutečnosti, situace, události, průběh a výsledky jednání člověka; - vyjadřují prožívání subjektivního.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_7_11_test, osobnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
2 Marketingové koncepce
KULTURA A JEJÍ PROJEVY Mgr. Michal Oblouk.
POTŘEBY, HODNOTY, ZÁJMY Mgr. Michal Oblouk.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Sociální interakce a komunikace
PSYCHOLOGIE OBCHODNÍ ČINNOSTI PSYCHOLOGIE ZBOŽÍ, NABÍDKY A POPTÁVKY.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Mgr. Radek Pospíšil Katedra pedagogiky
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Vypracovala: Monika Arsenjevová Datum:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Metody psychologie IV.část – Pomocné metody
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
MEZILIDSKÉ VZTAHY Mgr. Michal Oblouk.
Faktory ovlivňující poznávání osobnosti
UČENÍ.
Výkonové vlastnosti osobnosti
City DUM_15.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Filozofické disciplíny
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Ernest Seifert Název materiálu:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Synergie manažerského týmu
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Psychologie test.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Digitální gramotnost Informatické myšlení
Poznávací schopnosti, zrakové vnímání
Výchova k občanství Vnitřní svět člověka
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM
Mgr. Kateřina Lojdová Teorie a metodika výchovy Lekce 6: Dítě v procesu socializace výchovy a vzdělávání Mgr. Kateřina Lojdová
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Rozdělení citů z hlediska intenzity a délky trvání
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu
ZŠ BYSTŘICE Mgr. Pavla Štěpánková VY 52 INOVACE 127.
VLASTNOSTI KAPALIN
Rysy osobnosti Temperament Charakter
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_264_ČJ
SLOHOVÉ ÚTVARY očekávané pro zadání maturitní písemné práce
DOMÁCÍ NÁSILÍ UTEČ, DOKUD JE ČAS
Člověk jako bytost bio psycho sociální
Vztahově postojové vlastnosti osobnosti
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Transkript prezentace:

Vztahově postojové vlastnosti osobnosti I.část Charakter

Systém hodnot, kterými se člověk řídí ve svém jednání a chování, při utváření vztahů ke skutečnosti

Dominující postavení má: Charakter Postoje

Charakter - povaha vlastnosti osobnosti, které souvisí s morálkou jedince charakter člověka se projevuje v činech, nikoliv v tom, jak smýšlí a co chce

charakterové vlastnosti jsou produktem určitých zkušeností ( př. člověk se učí být nedůvěřivý, když byl opakovaně, nebo i jednou, ale silně zklamán)

Vývoj charakteru 1. stádium ( po 2. roce) mravní přizpůsobení se na základě kontroly, hrozby, trestu (př. úklid pokoje) 2. stádium již z pohledu kontrolované osoby, sám sebe kontroluje, oslovuje

3. stádium došlo k interiorizaci - zvnitřnění (vadí mu nepořádek) 4.stádium exteriorizace (nabádá své okolí k úklidu)

Struktura charakteru 1. Světonázorové charakterové vlastnosti 2. Mravní charakterové vlastnosti 3. Pracovní charakterové vlastnosti 4. Společenské charakterové vlastnosti 5. Vlastnosti k sobě samému

Světonázorové charakterové vlastnosti Názory, postoje, poznatky na smysl a původ bytí existence člověka, místo na světě, uspořádání společenské vztahů

Mravní charakterové vlastnosti Vztah člověka k morálce Jsou projevem akceptování morálky v chování a jednání člověka Patří k nim tyto vlastnosti např. - upřímnost - spravedlnost - pravdomluvnost (v protikladu vlastnosti - zákeřnost, ulhanost)

Pracovní charakterové vlastnosti Vztah člověka k práci Řadíme sem tyto vlastnosti – svědomitost - důslednost - pečlivost (v protikladu jsou vlastnosti – lenost, lajdáctví atd.)

Společenské charakterové vlastnosti vztah k jiným lidem, ke společnosti Patří k nim zejména tyto vlastnosti - ohleduplnost - uctivost - obětavost ( v protikladu vlastnosti – lhostejnost, vypočítavost, panovačnost)

Vztah k sobě samému Vlastnosti vyjadřující zdravé sebevědomí Řadíme sem tyto vlastnosti např. - sebedůvěra - sebeúcta - hrdost - sebekontrola (v protikladu jsou vlastnosti – méněcennost, domýšlivost, chlubivost)

Zdroje a použitá literatura Čáp, J. Čechová, V., Rozsypalová, M. : Psychologie 1. Praha, SPN 1995 Štefanovič, J.: Psychologie pro gymnasia a pedagogické školy. Bratislava, SPN 1974 Štefanovič, J., Greisinger, J.: Psychologie. Praha, Avicenum 1985 http://www.mojebetynka.cz/rodina-a-vy/rodina-a-vztahy/neporadek-v-detskem-pokoji-pohledem-taty-a-mamy http://www.novinky.cz/cestovani/263307-izraelska-zed-chrani-zivoty-ale-take-depta-mistni.html