Tisková konference Štrasburk dva roky poté

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŽÁK SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI Z HLEDISKA LEGISLATIVY
Advertisements

Vybrané výstupy z analýzy dat statistické ročenky školství 2012/2013
Štrasburský rozsudek „D.H. a ostatní proti ČR“ – 2 roky poté
Kariérové poradenství
Lucie Obrovská Kancelář veřejného ochránce práv
Legislativní podmínky vzdělávání dětí a žáků s mentálním postižením
základního vzdělávání s ohledem na rovný přístup ke vzdělávání
Etická výchova a Finanční gramotnost
PhDr. Jitka Kendíková ZŠ J. Gutha-Jarkovského
Evropský sociální fond a podpora zaměstnávání
Projekty na podporu cílů vzdělávací politiky ČR v kontextu Lisabonské strategie a dalších iniciativ EU Jana Švecová MŠMT odbor pro záležitosti EU 20.října.
INKLUZE – nová cesta vzdělávání OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost
ŠPP Školní poradenská pracoviště Moravskoslezského kraje - východisko, koncepce - krajská síť a organizační struktura - metodika - vzdělávání
Středisko integrace menšin Opava Husova
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. projekt CENTRA PODPORY INKLUZIVNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Individuální národní.
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Transformuje Kraj nebo kraj ?
Vzdělávání odborníků ze škol zapojených v projektu RŠPP
Informace o zahájení realizace operačních programů Cíle 1 OP RLZ - Aktuální stav MV RPS, 12. ledna 2005 Ministerstvo práce a sociálních věcí, odbor řízení.
Speciální školství v roce 2006 (a věřme, že i v dalších letech) Jiří Pilař
Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
LEGISLATIVNÍ VYMEZENÍ INTEGRACE
PEDAGOGICKÁ DIAGNOSTIKA VI.
Vzdělání a vzdělanost a podpora zaměstnanosti
BUDOUCNOST Úspěch pro každé dítě. Ve znamení inkluzivního vzdělávání.
1 Asistent pedagoga pro děti, žáky a studenty se sociálním znevýhodněním Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha 1 tel.:
Globální granty jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Závěrečná konference globálních grantů Operačního.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Seminář pro žadatele IROP.
Novelizace školského zákona Lucie Macků, Praha,
Informace o speciálním vzdělávání a primární prevenci Harrachov, 25. září 2015.
OP VVV a KP SVL Karolína Chloubová. Prioritní osa 3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání Investiční priorita.
„JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ KONFERENCE „JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ Karlovy Vary 8. Února 2016.
Centra podpory integrace & Speciálně poradenské centrum aplikovaných pohybových aktivit Čísla projektů: CZ.1.07/1.2.00/ CZ.1.07/1.2.00/ Časový.
Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Ústeckém kraji Most
VÝMĚNA ZKUŠENOSTÍ S REALIZACÍ PROJEKTŮ OP VK SEMINÁŘ.
Informace o speciálním vzdělávání Liberec, 24. srpna 2015.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Pracovní skupiny: Předškolní vzdělávání Čtenářská gramotnost Matematická gramotnost Inkluzivní vzdělávání.
Mgr. Jana Hanzlíková náměstkyně ministryně Sekce pro ochranu práv dětí a sociálního začleňování 10. dubna 2014.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Tisková konference zahájení školního roku 2008/2009 MŠMT
Projekt Rozvoj školských poradenských pracovišť v číslech Analýza měsíčních výkazů o činnosti školních psychologů/speciálních pedagogů a pracovníků Poradenské.
Inkluzivní vzdělávání a podpora dětí a žáků ohrožených školním neúspěchem.
ZÁKONY & VYHLÁŠKY PhDr. Lenka Gajzlerová MI3DC_DSP Speciální pedagogika OP3DC_DSP Speciální pedagogika.
Podpora vzdělávání prostřednictvím OP Rozvoj lidských zdrojů a OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Ing. Jan Vitula MŠMT.
Jednodušší cesta k dotacím v novém programovém období Místní akční skupina Rakovnicko.
I n v e s t i c e d o r o z v o j e v z d ě l á v á n í Globální granty jsou spolufinancovány Evropským sociální fondem a státním rozpočtem ČR. Operační.
ŠPP - ŠKOLNÍ ROK 2015/2016. ČLENOVÉ ŠPP  Výchovné poradkyně Ing. Milada Chamillová, Mgr. Pavlína Chovancová  Metodičky prevence Ing. Jana Josefíková,
Operační program Rozvoj lidských zdrojů Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Zprostředkující subjekt.
MAP – Místní akční plán ORP RK
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Vybrané výstupy z analýzy dat statistické ročenky školství 2012/2013
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Analýza potřeb škol Většina škol rozvíjí inkluzívní vzdělávání prostřednictvím činností spadajících do základní nebo mírně pokročilé úrovně. Inkluzívní.
Analýza současného stavu institucionálního zajištění péče o ohrožené děti. [online] [cit ]. Dostupné z www: .
Výzva k předkládání žádostí
Bc. Magdalena Zábranská
PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D. SZ7BK_SP1P Speciální pedagogika 1
Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
IMPLEMENTACE KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNU
Zhodnocení období 2005 – 2008 v oblasti školství a sportu
Tisková konference
Vyhlášení 3. výzvy předkladatelům grantových projektů k předkládání projektových žádostí o finanční podporu z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost,
Místní akční plán rozvoje vzdělávání v území ORP Rychnov nad Kněžnou
Bc. Petra Karbanová Krajská metodička projektu APIV B
Integrační opatření MŠMT
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Tisková konference Štrasburk dva roky poté MŠMT 25.11.2009

ŠTRASBURK DVA ROKY POTÉ Inkluzívní školství v ČR Mgr. Klára Laurenčíková náměstkyně ministryně pro sociální programy ve školství

Současná situace Jenom 3,21 % z celkového počtu žáků je vzděláváno podle programů upravených pro vzdělávání dětí s lehkým mentálním postižením V případě neromských dětí se jedná o 2,17 % žáků z celkového počtu neromských žákyň a žáků V případě romských žákyň a žáků se jedná o podíl 26,7 % z celkového počtu romských žákyň a žáků (šetření ÚIV, 2009)

Opatření již realizovaná MŠMT Analýzy a šetření zaměřené na mapování situace dětí, žáků a žákyň se sociálním znevýhodněním (s přihlédnutím k dětem romským) Analýza připravenosti škol na inkluzívní vzdělávání Akční plán včasné péče Analýza diagnostických nástrojů Centra podpory inkluzívního vzdělávání http://www.msmt.cz/socialni-programy

Opatření připravovaná MŠMT Novelizace vyhlášky 73 o vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami a dětí, žáků a studentů mimořádně nadaných zásadní změny vedoucí k usnadnění začleňování žáků s handicapem (včetně sociálního znevýhodnění) do běžných škol

Opatření připravovaná MŠMT Novelizace vyhlášky 72 o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních modernizace poradenských služeb včetně „informovaného souhlasu“ Metodické doporučení k zabezpečení rovných příležitostí ve vzdělávání dětí, žáků a žákyň se sociálním znevýhodněním Národní akční plán inkluzívního vzdělávání

Finanční podpora opatření Rozvojový program Financování asistentů pedagoga pro děti, žáky a studenty se sociálním znevýhodněním v letošním roce rozděleno 75 mil. Kč na 400 asistentů Program na podporu integrace romské komunity - Program na podporu vzdělávání sociálně znevýhodněných dětí, žáků a studentů rozděleno 15 mil. Kč

Finanční podpora opatření Rozvojový program Na podporu škol, které realizují inkluzívní vzdělávání dětí a žáků se sociokulturním znevýhodněním v letošním roce alokováno 50 mil. Kč Program na podporu multikulturní výchovy a vzdělávání v jazycích národnostních menšin v letošním roce rozděleno 19 mil. Kč

Finanční podpora opatření Program na podporu integrace cizinců rozděleno 4,5 mil. Kč v roce 2009 Podpora sociálně znevýhodněných romských žáků SŠ rozděleno 10 mil. Kč Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost – Rovné příležitosti dětí a žáků, včetně dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve dvou výzvách rozdělena 1 mld. Kč