Ostatní manipulace s objekty II.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zoner Callisto 4 II. Pracovní prostředí editoru Úpravy objektů Křivky Text Vkládání obrázku Barevná výplň VY_32_INOVACE_60_Zoner_Callisto4_II.
Advertisements

Zoner Callisto.
Vypracoval: Petr Němeček
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Kreslíme vektorovou grafiku (6) Práce s textem Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Namáhání na tah a tlak Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Dopravní situace 16 křižovatka Jungmannova - Kollárova Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Dušan Nenička Dostupné z Metodického.
Základy retuše v Adobe Photoshop
PRACOVNÍ LISTY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Kreslíme vektorovou grafiku (1) v programu Zoner Callisto
Grafický editor GIMP (6) Mgr. Jaroslav Zavadil, Gymnázium Šternberk Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Fotokoláž Číslo DUM: III/2/VT/2/3/48 Vzdělávací předmět: Pracovní výchova, Informatika Tematická oblast:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Ořez a rámeček fotografie Číslo DUM: III/2/VT/2/3/51 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická.
Tabulkový procesor Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Počítačová grafika Komprimace grafických dat Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického portálu.
Počítačová grafika Zoner Callisto Import a export – práce se soubory a tisk Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková.
Počítačová grafika Zoner Callisto – tabulky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického portálu.
Zoner Callisto Text Počítačová grafika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického portálu
Tabulkový procesor Použití nejběžnějších funkcí v Excelu, datové funkce, funkce uvnitř funkcí Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak,
Počítačová grafika Zoner Callisto geometrické tvary I. část Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z.
Počítačová grafika Vektorový a grafický editor Zoner Callisto Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné.
Tabulkový procesor Operace s řádky a sloupci, filtry – výběrová kriteria Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková.
Počítačová grafika Rastrová a vektorová grafika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického.
Tabulkový procesor Základní informace o kontingenčních tabulkách a grafech Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková.
Tabulkový procesor Práce s listy, adresace buňky, definice řady Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, Růžena Hynková. Dostupné z.
Úpravy fotografií v Adobe Lightroom II.
Kreslíme vektorovou grafiku (6)
ZONER CALLISTO Ovládání programu
Obrazový materiál pro pracovní list – Kanály
Vkládání grafických objektů
Zoner Callisto Ostatní manipulace s objekty II.
Úpravy fotografií v Adobe Lightroom II.
WordArt, SmartArt, Tvary
Vektorové a rastrové grafické programy
Tabulkový procesor Formát buňky
Výpočty povrchu a objemu složených těles
Počítačová grafika Zoner Callisto Efekty
Obrazový materiál pro pracovní list – Kanály
Obrazový materiál pro pracovní list – Transformace
Zoner Callisto – křivky
Obrazový materiál pro pracovní list – Výběr
Převod objektů mezi formáty
Grafický editor GIMP (6)
Zoner Callisto křivky, nástroje alternativního panelu
Vzorce, vkládání vzorce, kopírování vzorce
Podmíněné formátování
Počítačová grafika Zoner Callisto geometrické tvary I. část
Zoner Callisto Pracovní prostředí editoru
Zoner Callisto Úpravy objektů
České mince Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Strejčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Hledání obrázků Děti mají za úkol najít v každém listu daný počet obrázků. Po nalezení je mohou vybarvit. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li.
Kreslíme vektorovou grafiku (2)
Tvorba webových stránek na google – Sites (5.)
Obrazový materiál pro pracovní list – Výběr
Zoner Callisto Ostatní manipulace s obrázky I.
Tvorba webových stránek na google – Sites (4.)
Obrazový materiál pro pracovní list – Transformace
Tvorba webových stránek na google – Sites (6.)
Grafický editor GIMP (6)
Obrazový materiál pro pracovní list – Změna velikosti obrázků
Půjdem spolu do Betléma…
Export fotografií v Adobe Lightroom
Tvorba webových stránek na google – Sites (10.)
Zaokrouhlování na desítky a stovky
Prezentace určena pro názornou ukázku toho, co je více a co je méně.
Transkript prezentace:

Ostatní manipulace s objekty II. Počítačová grafika Zoner Callisto Ostatní manipulace s objekty II. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz; ISSN 1802-4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

Vytvořit symbol pomocí úseček (obr. 1) tvarovacího nástroje (obr. 2) editace pera (obr. 3) výplně (obr. 4) můžeme vytvořit znak, symbol, obrázek pro jednodušší práci si zapneme síť

síť Obr. 1 Obr. 2

Obr. 3 Obr. 4

Pokud chceme vytvořit objekt, který je složitější, najdeme si předlohu a pomocí úseček, křivek a tvarovacího nástroje můžeme některé části objektu „obkreslit“ (obr. 5)

Obr. 5

U pravidelného objektu můžeme použít zrcadlení, takto postupujeme dalšími nástroji až ke konečnému výsledku (obr. 6)

Obr. 6

Logické operace – spojení označíme dva objekty, které se protínají (obr. 7) rozbalíme Galerie – Logické operace – Spojení klikneme na nástroj Spojení (obr. 8)

Obr. 7 Obr. 8

Logické operace – Průnik označíme dva objekty, které se protínají (obr. 9) rozbalíme Galerie – Logické operace – Průnik klikneme na nástroj Průnik (obr. 10)

Obr. 9 Obr. 10

Logické operace – ořez vytvoříme objekty vybereme první objekt – řezací objekt rozbalíme Galerie – Logické operace – Ořez zvolíme první nástroj – zvýrazněný červeně (obr. 11) označíme další objekt – řezaný objekt zvolíme druhý nástroj v Ořezu potvrdíme (obr. 12)

Obr. 11 Obr. 12

Logické operace Spojení efektů vytvoříme si rámeček (Objekty – Kombinovat) (obr. 13) vložíme objekt (v našem případě fotografii) a zvolíme Objekty – Pořadí objektů – Úplně dolů (obr. 14) nakreslíme objekt 3, větší než fotografie a ve tvaru fotografie (obr. 15) vytvoříme ořez objektu 3 (obr. 16)

Obr. 13 Obr. 14

Obr. 15 Obr. 16

označíme vnitřní část objektu 3 (obr. 17) zrušíme kombinace v Galerie – Logické operace – Zrušit kombinace (zůstane zatrženo Zachovat původní objekty)(obr. 18) odstraníme vnitřní část rámečku překrývající fotografii (obr. 19)

Obr. 17 Obr. 18

Obr. 19

ve zbývající části objektu 3 změníme výplň na barvu podkladu zrušíme ohraničení objektu 3 (obr. 20) tímto „kouzlem“ vlastně překryjeme fotografii, která přečnívá na vnější straně rámečku vložíme text (obr. 21)

Obr. 20 Obr. 21

Objekty – Kombinovat mezi zajímavé efekty patří kombinace objektů nakreslíme dva objekty různě velké vložíme je na sebe (obr. 22) vybereme oba objekty – první vybraný objekt předává vlastnosti druhému rozbalíme Galerie – Logické operace – Kombinovat (obr. 23) zatrhneme Zachovat původní objekty potvrdíme (obr. 24)

Obr. 22 Obr. 23 Obr. 24

Použitá literatura ZONER software, a. s., Zoner Callisto 5 uživatelská příručka. Copyright © 1991–1999 Inso Chicago. Dokumentace: © 1996–2004 ZONER software, a. s. Dostupný z http://www.callisto.cz. Autorem všech fotografií a obrázků v této prezentaci je Růžena Hynková.