Jak využít sociální média v komunikaci sportovních organizací Jenda Perla 18. 11. 2014
Co je to sociální síť?
Každý jsme médiem
Snažíme se budovat blízké vazby
A hlavně zaujmout!
Různé cílové skupiny
Sociální sítě v ČR 4 400 000 českých účtů = cca 2,5 až 3 miliony uživatelů 198 923 českých a slovenských účtů, spíše velká města až 400 000 českých účtů, neznámý počet aktivních přes 5,1 milionů návštěv měsíčně 93 950 indexovaných českých účtů, odhadem až 200 000
Facebook metriky Počet fanoušků Demografie fanoušků Počet interakcí People Talking About Interaction Rate Socialbakers Engagement Rate Engage Users Engagement Rate (by Total Reach/ by Total Fans)
Twitter a YouTube metriky Počet followerů Počet interakcí Poměr interakcí Počet mentions Využití hashtagu Počet zhlédnutí Hodnocení videa
Český FB Sports. Jaromír Jágr vede mezi celebritami, Sáblíková je dvanáctá
Světový FB Sports. Cristiano Ronaldo je druhý mezi celebritami (102 159 545 fans) a Leo Messi je devátý (75 412 149 fans)
Český TW Sports
Český TW Celebrities
Světový TW Sports. Mezi Celebritama žádný sportovec není
Český YT Sports
Světový YT Sports
Facebook versus YouTube Facebook začíná zvýhodňovat svá videa na úkor YouTube a útočí tak na jeho pozici v oblasti video obsahu Miliarda zhlédnutí videí na FB denně! Krátká zábavná či důležitá videa na FB / Delší sestřihy na YT
Co ovlivňuje organický zásah? Předchozí interakce Zda je cílová skupina online První reakce Šíření pomocí Stories A stovky dalších faktorů ...
Nějaké ty ukázky Sport se snaží využít všechny možné značky ke své propagaci Sport ale musí propagovat také sám sebe
Po vyřazení Mexika Nizozemskem tweetlo KLM toto Po vyřazení Mexika Nizozemskem tweetlo KLM toto. Muselo se začít ve velkém omlouvat a hasit tuhle krizi.
Mexické aerolinky zareagovaly následovně: Díky za skvělý šampionát, jsme na vás hrdí a čekáme vás doma.
Instagram se stává velkým trendem komunikace jednotlivých sportovců Instagram se stává velkým trendem komunikace jednotlivých sportovců. Lidé mají pocit, že jsou jim nablízku a že s nimi komunikují stejně, jako se svými přáteli.
Instagram frčí i v Čechách, třeba PCE mají téměř 2000 followerů
Facebook Českého olympijského týmu nabral obrátky během her v Soči Facebook Českého olympijského týmu nabral obrátky během her v Soči. Byl nejsledovanější stránkou na Facebooku během her, narostl o více jak sto tisíc fanoušků, měl neskutečný zásah. Jenže co po olympiádě? Stránce se daří i nadále být takovým hlavním bodem sportovní komunikace na českém Facebooku o sportech, které jsou olympijské.
HC Lev Praha byl na začátku všemi odsuzovaný k neúspěchu HC Lev Praha byl na začátku všemi odsuzovaný k neúspěchu. První sezóna asi ideální nebyla, ale díky výkonům týmu a výborné otevřené komunikaci na sociálních sítích si rychle našel fanoušky a dobře s nimi pracoval. Zajímavé je, že se o komunikaci snaží i nadále, po konci týmu v KHL.
Boston dělá super shrnutí zápasů
Sport je téma, které v sociálních sítích táhne! Dlouhodobě udržovaná komunita přináší sportovci nebo týmu kýžené publikum. Čím větší a nadšenější publikum, tím vyšší “cena“
KOMUNITA!!! O Komunitě a jejím udržování více Luboš.
Zajímavé zdroje http://www.slideshare.net/josefslerka/olympijsk-hry-a-second-screening-33932184 http://www.slideshare.net/josefslerka/esk-a-slovensk-instagram-jaro-2014 www.socialbakers.com http://www.forbes.com/sites/darrenheitner/2014/04/14/nfl-players-able-to-more-successfully-sell-social-media-access-with-new-activate-platform/ http://www.nflplayers.com/activate/ http://www.amazon.com/How-Play-Game-Sports-Attorney/dp/1614389160/ http://www.nba.com/pulse/