Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Advertisements

Odborný styl Projekt „EU peníze středním školám“ Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT CZ.1.07/1.5.00/ PředmětČeský jazyk Ročník a obor1.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Odborný styl PaedDr. Hana Vítová Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝU.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Marie Havránková Název prezentace (DUMu): Odborný styl – výklad Název sady:Funkční styly pro 2. ročník, obor Opravář.
VY_32_INOVACE_BATKOVA_CEJJLI. 03 VÝTAH (Teorie). VÝKLAD.
Soustavy dvou lineárních rovnic o dvou neznámých Množiny kořenů
Postavení českého jazyka mezi evropskými
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Významní představitelé renesanční literatury
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Počátky písemnictví na našem území
Mocniny s racionálním exponentem II.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Literatura vlády Karla IV.
Geometrická posloupnost - součet
Geometrická posloupnost
Geometrická posloupnost - příklady
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Vzájemná poloha přímek v rovině – procvičování 2
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Shoda přísudku s podmětem
ZELENINA S VLASTNOSTMI OVOCE
NÁZEV ŠKOLY: SOŠ Net Office Orlová, spol. s r. o.
Renesance a humanismus
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Prozodické systémy a druhy rýmů
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Diagnóza vlasu - metody
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Rozvrstvení národního jazyka
Dělení mnohočlenu mnohočlenem II.
Jazykověda a její disciplíny
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Kvadratické rovnice - kořeny rovnic
Kvadratické rovnice - procvičování
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Neúplné kvadratické rovnice
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Soustava dvou lineárních rovnic o dvou neznámých I.
Vzdálenost bodu od přímky. Vzdálenost rovnoběžek.
Směrnicový tvar rovnice přímky
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Aritmetická posloupnost - součet
Sčítání lomených výrazů
Goniometrické funkce v pravoúhlém trojúhelníku
Vzdálenost bodu od přímky
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Procvičování – analytická geometrie v rovině
VÝKLAD Mgr. Michal Oblouk.
Nerovnice s absolutní hodnotou II.
Úpravy algebraických výrazů
Opakování na písemnou práci z lineárních nerovnic
Aritmetická posloupnost jednoduché příklady
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
VÝKLAD základní útvar výkladového postupu
Transkript prezentace:

Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR. Předmět: Český jazyk Ročník: 1. ročník učebního oboru Autor: Mgr. Jana Velacká Výklad Anotace: Žáci se seznámí s útvarem jménem výklad, jeho definicí, rozdělením, typy výkladu Klíčová slova: metody deduktivní, induktivní, typy výkladů, adresát, forma, osnova Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jana Velacká Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.

Digitální učební pomůcka Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0086 Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji čtenářské a informační gramotnosti Sada: 36 Číslo materiálu: VY_12_INOVACE_ČJKD1_15

VÝKLAD slohový útvar funkčního stylu odborného je základem učebnic, odborných časopisů a publikací Cíl: odborné poučení o některém tématu z oblasti vědy, techniky, hospodářství, umění sděluje nové poznatky Využití metod: a) deduktivní – od obecné poučky k objasnění konkrétních jevů

VÝKLAD b) Induktivní – od konkrétních jevů k vyvození obecného závěru Další metody: analýza,syntéza, abstrakce a zobecnění Obr.1

Typy výkladů s definicí na začátku = statický výklad 2) o vzniku a vývoji jevu = dynamický výklad vyprávěcí prvky popularizující stylizace 3) o poznání jevu - Začíná se stavem a dalšími poznáními

Adresát a forma Adresát: Výklad – pro laiky Pojednání – pro odborníky 2) Podle formy: Mluvený – přednáška Psaný – odborný článek

Osnova Úvod Uvedení do tématu, problematiky, cíle výkladu 2) Vlastní výklad Všeobecné informace o jevu, případně historie vzniku a vývoje jevu Použité metody, analýza částí nebo fází Konkrétní výklad – popisný, dokazující

Osnova d)Definice 3) Závěr shrnutí, vyvození jevů, poučení, zobecnění Zdůraznění důležitých bodů výkladu, využití v praxi Přílohy a odborná literatura

Jazyk a syntax Spisovný Odborné termíny Vyjadřování jmenné nebo slovesně jmenné Složitější větné celky, propracované Věty příčinné, podmínkové, účelové Různé citáty a vsuvky

Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR. Použité zdroje Sochrová, M.: Český jazyk v kostce. 1. vydání, Fragment, Praha 1999. 104s. ISBN 80 -7200-041-1 [online]. [cit. 2013-04-22]. Dostupné z: dostupný z www: http://office.microsoft.com Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jana Velacká Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.