Vůdcovství - leadership

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
1 Manager nebo leader? -Management je pozice -Leadership je volba (rozhodnutí) -Potřebujeme management i leadership -Management a leadership je všude kolem.
Advertisements

Manager nebo leader? Management je pozice
Vůdcovství - leadership
1 Úloha vůdců, úloha vůdcovství -Poznat a dělat správné věci -Definovat vize -Ukazovat cestu, jak vizi realizovat.
Vůdcovství – leadership CVIČENÍ č.2
Rozvojové programy pro VVŠ 8. února Rozvojové programy VVŠ Rozvojové programy 2012 Požadavky vysokých škol v centralizovaných projektech → finanční.
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Realizace projektu: –
Srpen 2013 Společné setkání Komunitní plánování v Děčíně Projekt „Od analýz ke koordinaci sociálních služeb v Děčíně, CZ.1.04/3.1.03/ Listopad.
Problematika veřejného opatrovnictví Barbora Rittichová Role obcí v transformaci sociálních služeb 25. – , Praha.
NSK A SEKTOROVÉ DOHODY JAKO NÁSTROJE PRO PROVÁZÁNÍ POTŘEB ZAMĚSTNAVATELŮ A VZDĚLAVATELŮ Ilona Šimarová, Svaz průmyslu.
Strategické dokumenty, řízení, plánování a směřování Jihočeského kraje Ing. Luboš Průcha vedoucí oddělení regionálního rozvoje KÚ JčK.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Příloha č. 1 – specifikace předmětu plnění Řízení lidských zdrojů Procesy a nástroje VZ 2015.
Vize propojení zdravotního a sociálního pojištění RNDr. Jiří Schlanger náměstek pro informatiku a mezinárodní věci.
Psychologie osobnosti 1. Psychika, stavy, procesy a funkce 2. Osobnost a vývoj osobnosti.
Mámo, táto neseďte doma ! reg. č. CZ /0.0/0.0/15_010/ Bc. Radka Kaštovská.
Sociální etika 1 (PS) PhDr. Roman Míčka, Th.D. Sociální etika 1 (PS) Vyučuje:PhDr. Roman Míčka, Th.D.
Změny v požadavku na proces edukace vojenských profesionálů Radomír Saliger,Vratislav Pokorný Katedra řízení lidských zdrojů Fakulta ekonomiky a managementu.
Porada s řediteli PO LK, Údolí Bratrouchov.
Projekt „Diagnostika stavu znalostí a dovedností žáků v česko–slovenské příhraniční oblasti se zaměřením na jejich rozvoj“ Fyzika pro 3. stupeň Autor:
VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NEZISKOVÉHO SEKTORU projekt Sítě mateřských center o.s. – Jihomoravský kraj Lektorské dovednosti I. Komunikace v NNO.
Sub-projekt PF 098: Práva dítěte ve školské praxi Brno, 26. listopadu 2013 Autentická participace Petra Ali Doláková Realizátor projektu: Česko-britská.
Držitel certifikátu kvality ISO 9001 a ISO 14001
Josef Středula, předseda ČMKOS
Bohumil Havel MoodleMoot.cz 2016
Mentoring, co a jak? Václav Šneberger
Analýza kvality života aneb proč, jak a pro koho …
Obsah výchovy a vzdělávání, kurikulum
VYHODNOCENÍ PŘEDCHOZÍCH VÝZEV
Mgr. Radek Pospíšil Katedra pedagogiky
Vyšší odborná škola a Střední škola, Varnsdorf, příspěvková organizace
Výrobní faktory v organizaci
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název vzdělávacího materiálu
Společenská odpovědnost ve školství
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
Vůdcovství – leadership část 2.
UČENÍ.
Vedoucí odboru strategického rozvoje města Vsetín
Sémantické aspekty katalogizace VI
Kompetenční modely Mgr. Andrea Drdáková.
Znakový jazyk Znakovaná čeština
Příspěvek na konferenci
Evaluace a hodnocení Evaluace Autoevaluace ©.
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Dlouhodobý záměr vzdělávací a vědecké, výzkumné, vývojové a inovační, umělecké a další tvůrčí činnosti pro oblast vysokých škol na období Petr.
OBČANSKÉ A OBCHODNÍ PRÁVO
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Management Přednáška 7, 8: Plánování.
Manažer ve firmě. Manažer ve firmě Osobnost manažera Vrozené vlastnosti Získané dovednosti Temperament Inteligence Potřeba řídit činnost jiných lidí.
Úloha vůdců, úloha vůdcovství
Andragogika Vzdělávání.
Etické kodexy v praxi Pavel Seknička.
Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ
Synergie manažerského týmu
ZÁKLADNÍ INFORMACE PS 2015/16 Název předmětu: MANAGEMENT 1 (BKH_MAN1)
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
MANAŽERSKÉ VZDĚLÁVÁNÍ V TELEFÓNICA O2 CZECH REPUBLIC
Centralizované rozvojové projekty 2017
Osnova Dva přístupy k osobnímu managementu Hodnoty
Etické kodexy v praxi Pavel Seknička.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Obecné nařízení o ochraně osobních údajů
Pojem a definice krize Překážka na cestě za důležitými životními cíli, kterou člověk není schopen překonat v obvyklém čase obvyklými metodami řešení problémů.
Profesionalizace sociální práce v ČR
v kontextu změn a potřeb moderního trhu práce
Seminář pro žadatele pro výzvu 082
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa
Transkript prezentace:

Vůdcovství - leadership Obsah: Úloha vůdců, úloha vůdcovství Management nebo leadership? Tradiční pojetí leadership Moderní pojetí leadership Úkoly pro studenty Osobní management – modul č.5

1. Úloha vůdců, úloha vůdcovství Poznat a dělat správné věci Definovat vize Ukazovat cestu, jak vizi realizovat Osobní management – modul č.5

Osobní management – modul č.4 2. Management nebo leadership? Leadership Manažerský systém jako proces Osobní management Manažerské nástroje a komunikace Osobní management – modul č.4

2. Management nebo leadership? Management je pozice Leadership je volba (rozhodnutí) Potřebujeme management i leadership Management a leadership je všude kolem nás, žijeme v tomto prostředí Jaké lídry potřebujeme? Kvalitní. Uvědomujeme si nedostatek kvalitních lídrů – příležitost pro Vás. Osobní management – modul č.5

3. Tradiční pojetí leadership Leadership vnímáme pouze v historickém kontextu Leadership se obvykle formuje prostřednictvím veřejného konsensu Charakter tradičního pojetí leadership je morálně i eticky relativní Pomíjivost tradičního pojetí leadership Osobní management – modul č.5

3.1. Typy vůdců podle tradičního pojetí leadership Vůdce jako souhrn vlastností Vůdce jako držitel pozice či vlivu Vůdce jako „produkt“ daného kontextu Vůdce jako „mediální“ produkt Vůdce jako charismatická osobnost Osobní management – modul č.5

Osobní management – modul č.5 3.2. Tradiční leadership Založeno na moci, známosti, charismatu, intelektu, loajalitě Pro pocity v něm není místo Osobní management – modul č.5

4. Moderní pojetí leadership Postaveno na premise: „způsobilost leadership je dosažitelná každému člověku“ Vůdcem se člověk nestává tím, že získá vůdčí pozici (roli), k leadership je potřeba se připravovat, propracovat Osobní management – modul č.5

4.1. Klíčové požadavky na moderní leadership Respektování přírodních zákonů a principů v lidské společnosti Strategické myšlení Podpora civilizační vize Globalizace jako příležitost Schopnost využívat zdravý rozum Efektivní komunikace, naslouchání, motivace Niterný základ leadership Osobní management – modul č.5

Osobní management – modul č.5 4.2. Moderní leadership Je komplexní, založen na kombinaci „hlavy a srdce“ Rovnováha uplatnění moci a soucitného porozumění Rovnováha důsledné odpovědnosti a sociální ohleduplnosti Vychází z působnosti přírodních zákonů a principů (např. Sedm návyků Covey) Osobní management – modul č.5

Osobní management – modul č.5 4.3. Lídr podle W. Bennise Tři pilíře leadership Ambice (tah na branku) Kompetentnost (znalosti) Integrita Osobní management – modul č.5

Osobní management – modul č.5 5. Úlohy pro studenty 5.1. Jaká je podle Vás úloha leadership? 5.2. Proč leadership představuje vrchol systému managementu? Osobní management – modul č.5