Fotosyntéza.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_Slo_I_07 Vzduch, kyslík ppt. Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Advertisements

Fotosyntéza. Co to je? o Z řeckého fótos – „světlo“ a synthesis –„skládání“ o Biochemický proces, probíhá v chloroplastech (chlorofyl) o Mění přijatou.
Cukry sacharidy, glycidy. Vlastnosti Nejrozšířenější organické látky Největší podíl organické hmoty na Zemi Zdroj energie – škrob, glykogen Podpůrná funkce.
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Ing. Hana Zmrhalová Název: VY_32_INOVACE_06_CH9 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma: PALIVA Anotace:
Oxidy Dvouprvkové sloučeniny kyslíku a dalšího prvku Starší název : kysličníky Oxidační číslo : -II Podle druhy vazby : iontové a kovalentní Oxidační číslo.
Ch_056_Buněčné dýchání Ch_056_Přírodní látky_Buněčné dýchání Autor: Ing. Mariana Mrázková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Fotosyntéza – temnostní fáze Číslo vzdělávacího materiálu: ICT10/20 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Lenka Hrnčířová VY_52_INOVACE_22_Přírodopis 7.ročník_List Téma: List CZ.1.07/1.4.00/ Vytvořeno: prosinec 2011.
Slunce, Země, Střídání dne a noci, ročních období
Ch_055_Fotosyntéza v noci Ch_055_Přírodní látky_Fotosyntéza v noci Autor: Ing. Mariana Mrázková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jiří Hajn Název DUM: Neutralizace Název sady: Chemie – 8. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_C9-011 PředmětCHEMIE 9.ROČNÍK.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Ortová Iveta Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_32_INOVACE_4A_11_Cukry.
Fotosyntéza. Fotosyntéza je složitý proces probíhající v několika stupních v zelených částech rostlin. Účinkem světla za přítomnosti zeleného barviva.
Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Jiří Mach.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Tomáš.
ZÁKLADNÍ PROJEVY ŽIVÝCH ORGANISMŮ Zpracovala : Mgr. Jana Richterová ICT Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR 1 Přírodopis 6. třída.
VY_32_Inovace_ Části rostlin Člověk a jeho svět 3. ročník
Číslo přílohy: VY_ 52_INOVACE_36_PODMÍNKY ŽIVOTA NA ZEMI - VZDUCH, PŮDA, TEPLO A SVĚTLO Autor: Mgr. Petra Kukuczková Předmět: Prvouka Třída: 3. ročník.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Stavba buňky.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Co všechno už víte o fotosyntéze?
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je .
Téma: Světlo Vypracoval: Bohumil Baroch
ZŠ Benešov, Jiráskova 888 CHEMIE
Název prezentace (DUMu): Chemické procesy v olověných akumulátorech
Moderní škola 2010 VY_32_INOVACE_E – Př4 – potravní vazby
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Metabolické děje I. – buněčné dýchání
Cukry (sacharidy).
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice
Neživá příroda - voda Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Alkeny.
Fotosyntéza.
LIST.
Různé podmínky života na Zemi
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Název školy: Základní škola J. E. Purkyně a
9. ABIOTICKÉ PODMÍNKY ŽIVOTA
Země a život, vývoj života
VY_52_INOVACE_19_Ekosystém- životní projevy
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Dýchání všechny organismy dýchají stejně (ve dne i v noci)
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Alena Darebná
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF
Člověk a jeho svět 3. ročník
Neživá příroda - vzduch
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
VY_32_INOVACE_
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Získávání energie pro život
VY_32_INOVACE_ZE6-06 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Transkript prezentace:

Fotosyntéza

Fotosynteza Fotos – světlo Synthesis – spojení Působením slunečního záření dochází v zelených rostlinách k reakci oxidu uhličitého s vodou a vzniká glukóza a kyslík

Průběh fotosyntézy obr.č.1

Jan Ingenhousz ( 1730 – 1799) holandský vědec, který dokázal, že rostliny působením světla přijímají oxid uhličitý a vydechují kyslík ve tmě probíhá děj opačně tento jev nazval fotosyntéza

Princip fotosyntézy V listech zelených rostlin je obsažen v chloroplastech chlorofyl – zelené barvivo obr.č.2

Chlorofyl absorbuje dopadající světlo slunečního záření Rostliny přijímají z půdy vodu, živiny a ze vzduchu oxid uhličitý V listech se část sluneční energie (cca 2%) přemění na chemickou energii a ta se ukládá do vzniklých molekul glukózy a kyslíku Kyslík, uvolňovaný do vzduchu vdechují živočichové, vydechují oxid uhličitý

Malvin Calvin 1911 – 1997 1961 – Nobelova cena za prozkoumání procesu fotosyntézy obr.č.3

Fáze fotosyntézy 6CO2 + 12H2O + světlo C6H12O6 + 6O2 Světelná fáze: přeměna světelné energie na chemickou vzniká kyslík Temnostní fáze: ukládání chemické energie do sacharidů fixací CO2

Pracovní list Stručně popište rozdíl mezi světelnou a temnostní fází fotosyntézy Pokuste se vysvětlit, proč jsou rostliny „akumulátory“ sluneční energie Napište rovnici reakce probíhající fotosyntézy

Autor : Mgr. Věra Brtnová Vzdělávací oblast: Chemie Ročník : devátý Téma : cukry, fotosyntéza Vytvořeno : 20.5.2012 Anotace : prezentace je určena k úvodní hodině výkladu cukrů. Stručně seznámí žáky s probíhající reakcí v rostlinách a vzniku jednoduchých cukrů.

Použité zdroje Obr.č.1 http://www.viviente.cz/images/clanky/fotosynteza.jpg Obr.č. 2http://mikrosvet.mimoni.cz/images-resized/bf4b1dd6624ad838b59eab051ed5c637.jpg Obr.č.3 http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/04/Melvin_Calvin.jpg/220px-Melvin_Calvin.jpg P.Beneš, V.Pumpr, J.Banýr : Základy chemie 2, Fortuna, Praha, 1996. ISBN 80-7168-32-4