EU_62_B_sada 1_05_M_Směna_Duch

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vznik, vývoj a formy peněz
Advertisements

 VY_32_INOVACE_16_09  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
zboží Statek nebo služba určená ke směně na trhu
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní.
Mikroekonomie I Peníze a poptávka po peněžních zůstatcích Ing. Vojtěch JindraIng. Vojtěch Jindra Katedra ekonomie (KE)Katedra ekonomie (KE)
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Marcela Kubištová Materiál: VY_62_INOVACE_FG4.01 Téma: Vznik bankovek.
České peníze 1 Finanční gramotnost I. stupeň Jaroslava Pavlatová, , Finanční gramotnost I. stupeň, České peníze 1.
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. SADA č. 22 Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _ VkO.
Identifikátor materiálu: ICT AnotaceŽák se seznámí s problematikou peněz AutorMgr. Ivona Kindlová JazykČeština Očekávaný výstupŽák dokáže hovořit.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost, Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Vývoj peněz II. Petr Machala.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Peníze Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21.
Číslo materiáluVY_62_INOVACE_EKO_4S_RE_32_06 NázevBankovnictví v teorii Druh učebního materiálu Prezentace PředmětEkonomika Ročník4 Tématický celekBankovnictví.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
PENÍZE Ing. Renata Slaná
Autor výukového materiálu:
EU_62_A_sada 2_20_M_Penzijní připojištění_Duch Název školy Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, p. o. AutorMgr. Duchová Renáta Anotace.
EU_62_A_sada 2_03_M_Úspory a půjčky jednotlivce_Pol Název školy Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, p. o. Autor Ing. Jana Poliačíková.
EU_62_A_sada 2_04_M_Úspory a půjčky domácnosti_Pol Název školy Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, p. o. Autor Ing. Jana Poliačíková.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_12_12 Název materiáluPeníze AutorMgr.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_ INOVACE _ 5 Jméno autora: Mgr. Marcela Chalúpková Datum: březen 2012 Ročník: 8. Vzdělávací.
EU_62_A_sada 2_13_M_Druhy pojištění_Pol Název školy Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, p. o. Autor Ing. Jana Poliačíková Anotace.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Peníze ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
VÝUKOVÝ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Kód vzdělávacího materiálu: VY_62_INOVACE_0108 Název vzdělávacího materiálu: Vývoj peněz.
FINANČNÍ GRAMOTNOST PENÍZE. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
EU_52_sada 1_06_ZPM_Listopadové dekorace_Lich Název školy Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, p. o. Autor Mgr. Eva Lichá Anotace Prezentace.
EU_42_sada1_22_M_Souhvězdí 1_Cup Název školy Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, p. o. Autor Bc. Kateřina Cuperová Anotace Prostřednictvím.
Název školy Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, p. o. Autor Mgr. Zdeněk Šebestík Anotace Prezentace slouží k seznámení s postupem.
EU_62_A_sada 1_07_M_Reklama_Pol Název školy Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, p. o. Autor Ing. Jana Poliačíková Anotace Materiál.
Trh a jeho zákony. Zboží je služba nebo statek určený pro směnu na trhu. SMĚNA  směna naturální neboli bartr  směna realizovaná prostřednictvím peněz.
EU_62_A_sada 1_03_M_Vznik peněz_Pol Název školy Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, p. o. Autor Ing. Jana Poliačíková Anotace Materiál.
Peníze, jejich funkce a vývoj platidel Výchova k občanství 7. ročník.
EU_62_A_sada 1_19_M_Typy rozpočtů_Pol Název školy Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, p. o. Autor Ing. Jana Poliačíková Anotace Prezentace.
EU_62_B_sada 1_04_M_Platební karta_Poliačíková Název školy Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, p. o. AutorIng. Jana Poliačíková Anotace.
Název školy Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, p. o. Autor Mgr. Lubomír Stepek Anotace Prezence slouží k seznámení se zásadami bezpečné.
Zpracoval: Mgr. Ondřej Pacina Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_ INOVACE _ 2 Jméno autora: Mgr. Marcela Chalúpková Datum: leden 2012 Ročník: 8. Vzdělávací.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Peníze ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU: Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
EU_62_A_sada 2_19_M_Vkladní knížka_Duch Název školy Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, p. o. AutorMgr. Duchová Renáta Anotace Prezentace.
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Jana Drtinová Číslo VY_62_INOVACE_6006 NázevPeníze Téma hodinyPeníze PředmětZáklady finanční gramotnosti.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_62_INOVACE_3101_ směnný.obchod Téma: Směnný obchod Číslo projektu:
EU_62_B_sada 1_03_M_Přímé bankovnictví_Poliačíková
EU_62_B_sada 1_05_M_Bankomat_Poliačíková
PENĚŽNÍ GRAMOTNOST - PENÍZE
EU_62_B_sada 1_06_M_Příkaz k úhradě_Poliačíková
EU_42_sada1_03_M_Rovinné útvary3_Šeb
EU_12_sada1_01_Inf_Úpravy obrázků 1_Šeb
EU_62_A_sada 1_09_M_Banka_Pol
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Miroslava Tomanová
EU_32_sada 2_07_PV_Počasí-koloběh vody_Duch
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_02 Peníze
EU_62_B_sada 2_03_M_Příjmy a výdaje 3_Pol
EU_62_B_sada 1_07_M_Účet_Poliačíková
EU_12_sada1_15_Inf_Word_Práce s obrazci 4_Šeb
EU_12_sada1_16_Inf_Word_WordArt1_Šeb
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
EU_12_sada1_02_Inf_Úpravy obrázků 2_Šeb
EU_62_A_sada 1_16_M_Výdaje_Pol
EU_42_sada1_05_M_Tělesa_2_Šeb
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary,
EU_52_sada 1_18_ZPM_Části tkalcovského stavu_Lich
Sada 3 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
Obchod, trh Základy hospodaření.
EU_52_sada1_08_ZPM_Adventní věnec_Cup
Transkript prezentace:

EU_62_B_sada 1_05_M_Směna_Duch   Název školy Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, p. o. Autor Ing. Renáta Duchová Anotace Materiál slouží ke zjištění finanční gramotnosti žáků, jejich představě a povědomí o směně. Vzdělávací oblast Matematika a její aplikace Předmět Matematika/Finanční gramotnost Tematická oblast/téma Peníze/Vznik peněz Výsledky vzdělávání Chápat vznik peněz  Klíčová slova Směna, zboží Druh učebního materiálu PPT prezentace Typ vzdělávání Střední vzdělávání, 1. ročník Praktické školy dvouleté Ověřeno Datum: 10. 10. 2013 Třída: I. PRŠ 2 Zdroj [online]. [07-10-2013]. Dostupné z URL: <http://office.microsoft.com>

SMĚNA Naturální směna Peněžní směna Je to způsob obchodování, který je znám už z pravěku. Naturální směna Peněžní směna Směna je obchod, při kterém se vyměňuje zboží za zboží.

Mám dobrý med, dej dvě masa. NATURÁLNÍ SMĚNA V pravěku lidé směňovali maso za obilí, zbraně za kožešiny….. Směna zboží za zboží je předchůdcem obchodování pomocí peněz. Vyměním med za maso! Bereš? Mám dobrý med, dej dvě masa. Dobrá, může být.

NATURÁLNÍ SMĚNA Pro uskutečnění směny je nejdůležitější: Najít někoho, kdo má to, co potřebujeme a chceme my. Mít něco, co potřebuje a chce on.

PENĚŽNÍ SMĚNA Postupně se začalo užívat jednoduchých platidel (kožešiny, plátno, slonovina). Platidla byla velká a nedala se často dělit. Proto se začalo používat zlato a stříbro. Pak začaly vznikat první bankovky a mince, kterými se platí dodnes.

OTÁZKY 1. Kdy pravděpodobně začal výměnný obchod? 2. Existuje směna ještě nyní? 3. Zamysli se a odpověz, čím lidé dříve platili. 4. Proč se používaly ke směně zvláště drahé kovy?