Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT"— Transkript prezentace:

1 III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_161 Jméno autora: Mgr. Marcela Orságová Datum: leden 2012 Ročník: IV. Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Vzdělávací obor: Vlastivěda Tematický okruh: Vlastivěda IV. – V. ročník Téma: Pravěk Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/

2 Metodický postup: Žáci odpovídají na příslušné otázky.
Postupným kliknutím se objevuje podrobnější popis doby, věci, kmene atd. . Pomocí popisu žáci hledají správnou odpověď. Kliknutím na políčko Obrázek se žákům odkryje obrázek – i ten může sloužit k určení daného jevu. Kontrolu správnosti odkryjeme kliknutím na políčko Odpověď.

3 Známe historii - - pravěk?
Vlastivěda 4. třída

4 Urči dobu Je to nejstarší a nejdelší doba dějin
Hlavním nástrojem byl opracovaný kámen Lidé se živili sbíráním plodů a lovem zvěře Velkým objevem se stal oheň Obydlím lidí byly jeskyně či jednoduché chýše Starší doba kamenná Obrázek obr.1 Odpověď

5 Poznej nástroj Opracovaný kámen ve tvaru oválu
(bývá přirovnáván ke kapce vody) Používali jej pravěcí lidé Byl to jediný nástroj k sekání, řezání, bodání Pěstní klín Odpověď Obrázek obr.2

6 Co je to? Soška nalezená na jižní Moravě Je vysoká 11, 5 cm
Pravděpodobně zhotovena z hlíny a z drcených kostí, stáří asi 25 OOO let Věstonická Venuše Obrázek Odpověď obr.3

7 Co bylo hlavním zdrojem obživy
Oteplilo se a podnebí začalo být podobné dnešnímu – období mladší doby kamenné Začala se chovat domácí zvířata Hlavním zdrojem obživy už nebyl sběr a lov Půda se začala obdělávat Zemědělství Obrázek Odpověď obr.4

8 Urči dobu Následuje po mladší době kamenné
Začaly se používat slitiny kovů Nejvíce rozšířená byla slitina bronzu Lití do ztracené formy Platidlo - hřivny Doba bronzová Obrázek Odpověď obr.6 obr.5

9 Urči správný název hlavního materiálu doby
Doba železná nastupuje po době bronzové Z materiálu se vyráběly zbraně, nářadí, ale i šperky nebo nástroje Železo Obrázek Odpověď obr.7

10 Dal název naší vlasti (Boihaemum - Bohemia)
Název kmene Dal název naší vlasti (Boihaemum - Bohemia) Byl to jeden z keltských kmenů Bójové Obrázek Odpověď obr.8

11 Obydlí Byla to sídliště Opevnění hradbami Centrum obchodu a výroby
Oppida Obrázek obr. 9 Odpověď

12 Obchod Používali je při obchodování Platidlo
Už se nejednalo pouze o výměnný obchod Mince Obrázek obr.10 Odpověď

13 Řekni název mince Lidový název keltské mince
Název pochází ze slova „duha“ Lidé je nacházeli po dešti a leskly se Duhovky Obrázek Odpověď obr.11

14 Použité odkazy: Obr. 1. Novák, Petr. Mamut. Wikipedie.cz [online]. Creative commons, [cit ]. Obr. 2. Descouens, Didier. Pěstní klín. Wikipedie.cz [online]. Creative commons, [cit ]. Obr. 3. Novák, Petr. Věstonická Venuše. Wikipedie.cz [online]. Creative commons, [cit ]. Obr. 4. Benito, José - Manuel. Neolitická revoluce. Wikipedie.cz [online]. Creative commons, [cit ]. Obr. 5. Descouens, Didier. Doba bronzová. Wikipedie.cz [online]. Creative commons, [cit ]. Obr. 6 Kozuch. Hřivny. Wikipedie.cz [online]. Creative commons, [cit ]. Obr. 7 Keltské dýky. Wikipedie.cz [online]. Creative commons, [cit ]. Obr. 8. CeSt. Oppidum Stradonice Wikipedie.cz [online]. Creative commons, [cit ]. Obr. 9. CeSt. Oppidum Stradonice. Wikipedie.cz [online]. Creative commons, [cit ]. Obr. 10. Statér. Wikipedie.cz [online]. Creative commons, [cit ]. Obr. 11 Wolfgang Sauber. Duhovka (platidlo).Wikipedie.cz [online]. Creative commons, [cit ]


Stáhnout ppt "III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT"

Podobné prezentace


Reklamy Google