Vybraná témata teorie tělesné výchovy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_42_16 Název materiáluPráce plynu.
Advertisements

CÉVY (opakování) Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
Hra ke zopakování či procvičení učiva, nebo test k ověření znalostí Výrazy ‒ vyjádření neznámé ze vzorce Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li.
F YZIKÁLNÍ VELIČINY - TEPLOTA Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Jan Weiser Název prezentace (DUMu): Dynamo – regulace Tematická oblast:Zdroje elektrické energie motorových vozidel.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
VY_32_INOVACE_Roz_III_17 Práva a povinnosti členů rodiny Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Ing.Mirjam Civínová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10C_18_Tlak_plynu_z_hlediska_molekulové_.
Základní škola a Mateřská škola generála Pattona Dýšina, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Lenka Dolanová NÁZEV: VY_32_Inovace_7A_04 TÉMA: Násobení ČÍSLO.
R OVNOMĚRNÉ A NEROVNOMĚRNÉ POHYBY Mgr. Kamil Kučera.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
V LASTNOSTI PLYNŮ Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby.
V LASTNOSTI KAPALIN Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro.
jen pro vnitřní potřebu
Dámský plastický střih
Základy automatického řízení 1
Šablona 32 VY_32_INOVACE_17_30_Pascalův zákon a hydraulika.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Lutín příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Dostálová Název: EU_32_DOS_PR45_011 Téma: Přírodověda 4. a.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_23_FYZIKA
Matematika 3 – Statistika Kapitola 4: Diskrétní náhodná veličina
Pracovní list k procvičení základních poznatků na téma klid a pohyb
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Vojtěch Kawan Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_HUDEBNI_CINNOSTI_02.
Instruktor sjezového lyžování (50) jen pro vnitřní potřebu
1. Čím se liší pohyby těchto těles?
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Teplovodní otopné soustavy Vypracovala: Ing
AUTOR: Mgr. Lenka Rousová NÁZEV: VY_32_INOVACE_3A_08
jen pro vnitřní potřebu
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Název projektu: Moderní škola
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Název prezentace (DUMu): Pohybová soustava člověka I.
Skládání sil, rovnováha sil
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
VY_32_INOVACE_
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měsíční fáze
DIDAKTIKA LYŽOVÁNÍ.
Přední francouzský teoretik Gérard Gautier uvádí ve své studii (čtvrtletník Entraineur de ski alpin č.98 – červen 2016) zajímavé poznatky o měnící se vzdálenosti.
Technická mechanika – Těžiště
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Přípravky v tlakovém balení
Systém vzdělávání v OSÚ ZL SLČR
Regulátory integrační
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: PhDr.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Předpoklady úspěšné jízdy závodníka
VY__III/2__INOVACE__161 Režim dne školáka.
Instruktor IV.třídy (Praktikant) jen pro vnitřní potřebu
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Práva a povinnosti členů rodiny
Metodický dopis sjezdového lyžování pro OSÚ ZS SL ČR (2017)
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Pavla Balejová Název materiálu: VY_12_INOVACE_ČJS.1.Bal.08_Lidské_tělo Datum:
NÁZEV ŠKOLY:ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr
Struktura výuky telemarku pro OSÚ ZS SL ČR
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_10 Zvukové jevy –opakování B
Metodický dopis výuky dětí pro OSÚ ZS SL ČR (2017)
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
2. Centrální gravitační pole
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Transkript prezentace:

Vybraná témata teorie tělesné výchovy SJÍŽDĚNÍ A ZATÁČENÍ LYŽOVÁNÍ Vybraná témata teorie tělesné výchovy

HLAVNÍ NABÍDKA ÚVODEM DĚLENÍ OBLOUKŮ ROZDÍLY MEZI OBLOUKY OTÁZKY K PŘEZKOUŠENÍ

Sjíždění a zatáčení na lyžích Pro sjíždění a zatáčení na lyžích je nezbytně nutné provádět oblouky, pomocí kterých lyžař reguluje rychlost a směr své jízdy Široká škála oblouků vychází z potřeby jejich využití v různých terénních a sněhových podmínkách Zpět

Dělení oblouků – podle délky Oblouky dělíme podle jejich délky na: Krátké (délka 5-8 m, pro slalom)(č.4) Střední (délka 15-18 m, pro obří slalom) Dlouhé (délka 25-28 m, pro superobří slalom)(č.5)

Dělení oblouků – podle změny směru jízdy Oblouky dělíme podle velikosti změny směru jízdy na: Zavřené vyjíždíme až téměř k vrstevnici slouží k regulaci rychlosti jízdy na velmi prudkých sklonech svahu Otevřené jedeme téměř po spádnici převážně na mírnějších sklonech svahu Zpět

Struktura oblouků V průběhu všech oblouků, které nacvičujeme můžeme vymezit čtyři pohybové fáze: Fáze zahájení oblouku Fáze vedení oblouku Fáze ukončení oblouku Přechodná fáze mezi oblouky Jednotlivé fáze na sebe plynule navazují

Základní rozdíly mezi řezanými a smykovými oblouky Řezané oblouky Smykové oblouky Rozdílný pohyb dolních končetin v průběhu napojovaných oblouků Společný pohyb dolních končetin v průběhu napojovaných oblouků K uvedení lyží do točení využíváme zvýšení tlaku na lyži při jejím současném postavení na hranu K uvedení lyže do točení využíváme odlehčení lyží rychlejším zdvihem těžiště těla, odrazu z hran, opory o hůl a částečnou rotaci pánve Ve fázi přechodu mezi napojovanými oblouky je těžiště těla ve vertikálním směru v nejvyšší poloze Ve fázi přechodu mezi napojovanými oblouky je těžiště těla ve vertikálním směru v nejnižší poloze Jízda po hranách lyží s minimalizací jejich smyku Částečný smyk lyží ve fázi zahájení oblouku, v průběhu fáze vedení oblouku a ve fázi ukončení oblouku Zpět

Základní rozdíly mezi kročnými a carvingovými oblouky Kročné oblouky Carvingové oblouky Zvýrazněná pohybová činnost na vnější zatížené lyži v průběhu všech fází napojovaných oblouků Zvýrazněná pohybová činnost na vnitřní lyži ve fázi zahájení a ukončení oblouku, která se projevuje jejím větším zatížením Zvětšený pohybový rozsah těžiště těla ve vertikálním směru Zvětšený pohybový rozsah těžiště těla v bočním směru Stopa lyží v šíři pánve Širší stopa lyží než je šíře pánve Synchronizace pohybů dolních končetin a paží s pícháním holí do sněhu v průběhu napojovaných oblouků Bez synchronizace pohybů dolních končetin a paží s pícháním holí do sněhu v průběhu napojovaných oblouků Zpět

Otázky k přezkoušení Proč provádíme při sjezdu oblouky? Jak dělíme oblouky? Do jakého dělení řadíme krátké, střední a dlouhé oblouky? Jaký je rozdíl mezi otevřeným a zavřeným obloukem? Jaké známe fáze při realizaci oblouků? Jmenuj alespoň jeden rozdíl mezi řezanými a smýkanými oblouky? Jmenuj alespoň jeden rozdíl mezi kročnými a carvingovými oblouky? Zpět

Řešení č.1 Při sjíždění a zatáčení na lyžích provádíme oblouky, abychom mohli regulovat rychlost. a směr své jízdy. Zpět

Řešení č.2 Podle délky a podle změny směru jízdy. Zpět

Řešení č.3 Dělení oblouků podle délky. Zpět

Řešení č.4 Zavřený oblouk vyjíždíme až téměř k vrstevnici, slouží k regulaci rychlosti jízdy a používá se na velmi prudkých sklonech svahu. Otevřený oblouk jedeme téměř po spádnici a používáme ho převážně na mírnějších sklonech svahu. Zpět

Řešení č.5 Po fázi zahájení oblouku následuje fáze vedení oblouku, dále fáze ukončení oblouku a fáze přechodná , která slouží pro přechod mezi jednotlivými oblouky. Zpět

Řešení č.6 V řezaných obloucích je v průběhu napojování oblouků pohyb dolních končetin rozdílný. V obloucích smykových je v průběhu napojování oblouků pohyb dolních končetin společný. Zpět

Řešení č.7 U kročného oblouku je stopa lyží v šíři pánve. U carvingového oblouku je širší stopa lyží než je šíře pánve. Zpět

Zdrojové materiály GNAD, T. a kol. Základy teorie lyžování a snowboardingu. Praha: Karolinum, 2008. ISBN 978-80-246- 1587-5. Obrázek č.1 - RRITVOS. Wikipedia [online]. [cit. 14.1.2014]. Dostupný na WWW: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/86/Tracks_in_Snow_Sarek.jpg Obrázek č.2 - NEZNÁMÝ AUTOR. Wikipedia [online]. [cit. 14.1.2014]. Dostupný na WWW: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/03/Skier-carving-a-turn.jpg Obrázek č.3 - RICKDREW. Wikipedia [online]. [cit. 14.1.2014]. Dostupný na WWW: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/17/Wilmot-ski-racer-cmsc.jpg Obrázek č.4 - ACONCAGUA. Wikipedia [online]. [cit. 12.2.2014]. Dostupný na WWW: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a3/Christel_Pascal_01.jpg Obrázek č.5 - THE MUSK. Wikipedia [online]. [cit. 12.2.2014]. Dostupný na WWW: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/93/Giant_Slalom_Racer.jpg Obrázek č.6 – vlastní zdroje autora