Životní cyklus organizace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vliv ocenění vytvořených výkonů na měření zisku
Advertisements

Základní pravidla při finančním investování, rentabilita, riziko, likvidita Zdeněk Jelínek.
, Chrudim Anna Chvátalová
Tvorba cen v maloobchodě
Stanovení ceny v marketingu
Jak v praxi využít analýzu bodu zvratu?
Optimalizace chování firmy v podmínkách dokonalé konkurence.
Metoda standardních nákladů a výnosů a analýza odchylek
Kalkulace plných a variabilních nákladů
ROZHODOVACÍ ÚLOHY.
EduCom Projekt Educom Tento projekt je financován evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR Tento materiál vznikl jako součást.
Přednáška byla zpracována za podpory grantového projektu financovaného z Fondu rozvoje vysokých škol (FRVŠ) č. 2005/2009 „Inovace předmětu Financování.
Pozice průmyslových spotřebitelů v globální konkurenci, vývoj cen Karel Šimeček, Seminář SVSE 15/05/08.
Strategická mezera a její analýza s ohledem na nutnost změny strategie
Financování podniku Kalkulace – vyčíslení nákladů při výrobě slouží k tvorbě ceny sleduje strukturu a výši nákladů na ni závisí,zda firma prodělá,nebo.
Poskytování služeb jako ekonomická činnost. Tvorba podnikatelského plánu Analogie s výrobními podniky Nutno mít na zřeteli charakteristické vlastnosti.
Analýza vlastního podniku
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
Komplexní analýzy.
Finanční analýza.
Analýza rozvahy a výkazu zisků a ztrát
Ekonomika podniku 2. část Školní rok 2005/2006 Vyučující: Ing. Simona Rosová.
Zásoby Účtování výrobků
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
Podnikatelský plán struktura plánu.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový plán hotelu Ročník / obor studia:III.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Benchmarkingový diagnostický systém finančních indikátorů INFA Hodnocení úrovně likvidity.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Pojetí nákladů a výnosů v účetnictví. Základní otázky podnikatelského procesu Je výše oběti racionální (odpovídající) získanému prospěchu? Podnikatelský.
Lenka Zahradníčková
Cenové strategie. Cenové cíle Cíle orientované na zákazníka Cíle orientované na finanční potřeby firmy Cíle orientované na okamžité požadavky trhu.
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Technologie a náklady Čtvrtý seminář.
Náklady, příjmy, ekonomický zisk
BPH_EKOR Ekonomika organizací podzim 2012
EduCom Projekt Educom Tento projekt je financován evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR Tento materiál vznikl jako součást.
Nauka o podniku Bod zvratu.
Petráčková Jozová Cézová
VYSOKÁ ŠKOLA FINANČNÍ A SPRÁVNÍ o.p.s. CONTROLLING Ing. Jan Cedl AŘ KONTAKT s.r.o.
Podnikové finance Ing. Miroslav Sponer, Ph.D. - Základy financí.
Ekonomická a správní funkce Ekonomika a řízení podniku 2008/2009 Přednáška č. 3 JUDr. Martin Landa
Ing. František Řezáč, Ph.D. Masarykova univerzita Marketingové řízení pojišťoven.
Základy firemních financí
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Cena hotelových služeb.
Přednáška č. 5 Identifikace klíčových faktorů ovlivňujících výkonnost podniku.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
Podnikatelský plán Vzor a struktura.
Financování podniku. náklady přímé – stanoví se na jednotky (materiál, úkolová mzda, pojištění z úkol. mezd) přímé – stanoví se na jednotky (materiál,
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy Soukromá střední škola podnikání a managementu, o.p.s. Předmět Ekonomika Tematický.
KEM / PEPL2 Finanční plán Jan Cedl Finanční plánování Finanční plánování je „formalizované rozhodování o způsobu financování (získávání kapitálu),
Hospodaření fakultních nemocnic a dalších přímo řízených organizací v roce 2010 (11 FN + IKEM, NNH, MOÚ, ÚPMD)
Finanční management Téma č.2 Dnešek 1.Minitestíček 2.Analýza rozvahy 3.TOP 10 of Seminar Misery 4.Výlet.
Změny devizového kurzu ČNB a vývoj mezd doc. Ing. Jaruše Krauseová, CSc.
Téma 10: Podnikový zisk a dividendová politika 1. Tvorba zisku (výsledku hospodaření) 2. Bod zvratu a provozní páka 3. Zdanění zisku a rozdělení výsledku.
NÁKLADY, VÝNOSY, HOSPODÁŘSKÝ VÝSLEDEK PODNIKU
Základy firemních financí
Ekonomika – Podnik CZ.1.07/1.5.00/ Ing. Eva Zmeškalová
Finanční management Téma č.4 Dnešek Finanční páka Provozní páka.
Stanovení ceny v marketingu
Řízení pohledávek Ing. Gabriela Dlasková.
Analýza rozvahy a výkazu zisků a ztrát
Poradenství pro řízení marketingu a odbytu
Cvičení č. 3 Produktivita, hospodárnost, životní cyklus
Prezentace obchodního plánu
Cenové strategie.
Název společnosti Obchodní plán.
Prezentace obchodního plánu
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

Životní cyklus organizace Cvičení 3 Životní cyklus organizace

Příklad 1 Zařaďte obecné fáze životního cyklu a jejich příklady v rámci podniků A a B k vzorovému grafu. Stručně charakterizujte jednotlivé fáze životního cyklu. Fáze životního cyklu: Krize, Růst, Stabilizace, Založení, Zánik Akce v poradenské společnosti: Akce v pekárně: Pronájem kanceláře Optimalizace výrobních a prodejních cílů v následujících 4 letech Odchod nejvýznamnější klientely ke konkurenci Pokuta za nedodržení hygienických norem, zastavení provozu Tlak na maximalizaci podílů ze zisku společníkům Prodej společnosti zahraničnímu potravinářskému holdingu Vyhlášení konkurzu Přední místo na trhu v počtu prodaných rohlíků Zrušení zaváděcích cen Sepsání kolektivní smlouvy zisk čas

v následujících 4 letech Řešení zisk čas Založení Růst Stabilizace Krize Zánik A Pronájem kanceláře Zrušení Zaváděcích cen Tlak na maximalizaci podílů ze zisku společníkům Odchod nejvýznamnější klientely ke konkurenci Vyhlášení konkurzu B Sepsání Kolektivní smlouvy Optimalizace výrobních a prodejních cílů v následujících 4 letech Přední místo na trhu v počtu prodaných rohlíků Pokuta za Nedodržení hygienických norem, zastavení provozu Prodej společnosti zahraničnímu potravinářskému holdingu

Příklad 2 Přiřaďte jednotlivé charakteristiky k základním druhům podnikových krizí: Strategická krize Krize vyvolaná (spojená s) hospodářskými výsledky Krize likvidity Nadměrný růst podniku Neadekvátní financování podniku Nedodržení finanční rovnováhy Nedostatečné řízení pohledávek Nevhodné investice Nízká úroveň rezerv Nízké využití kapacit Příliš široký výrobní program Špatná kapitálová struktura Volba nesprávného stanoviště Vysoké režijní náklady Závislost na jednom odběrateli

Řešení Strategická krize: Nízké využití kapacit (spíše otázka taktiky než strategie), Příliš široký výrobní program, Volba nesprávného stanoviště, Závislost na jednom odběrateli Krize vyvolaná hospodářskými výsledky: Vysoké režijní náklady, Špatná kapitálová struktura (může být spojeno i s likviditou), Nevhodné investice, Neadekvátní financování podniku (může být spojeno i s likviditou) Krize likvidity: Nadměrný růst podniku (může být spojeno i se strategií), Nedodržení finanční rovnováhy, Nedostatečné řízení pohledávek, Nízká úroveň rezerv (finančních)

Příklad 3 Odhadněte fázi životního cyklu uvedeného podnik v posledním roce a naznačte další možnosti jeho vývoje. Internetový obchod, který vznikl v roce 2001, prodává kávovary. Počet prodaných přístrojů za rok, průměrnou prodejní cenu jednoho přístroje, průměrné náklady na jeden přístroj a fixní náklady obchodu za rok přibližuje níže uvedená tabulka. Rok Počet prodaných kávovarů Průměrná cena kávovaru Náklady na prodaný kávovar Náklady obchodu za rok 2009 108 26 875 Kč 23 000 Kč 115 000 Kč 2010 114 27 500 Kč 23 625 Kč 120 000 Kč 2011 115 28 125 Kč 24 250 Kč 135 000 Kč 2012 112 25 920 Kč 142 000 Kč 2013 110 24 746 Kč 24 500 Kč

Řešení Nejprve je potřeba stanovit celkové tržby obchodu, dále celkové náklady obchodu a zisk obchodu za rok Potom je nutné se zamyslet nad dynamikou vývoje tržeb a zejména zisku v podniku Rok TV FC VC TC Zisk 2009 2 902 500 Kč 115 000 Kč 2 484 000 Kč 2 599 000 Kč 303 500 Kč 2010 3 135 000 Kč 120 000 Kč 2 693 250 Kč 2 813 250 Kč 321 750 Kč 2011 3 234 375 Kč 135 000 Kč 2 788 750 Kč 2 923 750 Kč 310 625 Kč 2012 2 903 040 Kč 142 000 Kč 2 716 000 Kč 2 858 000 Kč 45 040 Kč 2013 2 722 030Kč 2 695 000 Kč 2 830 000Kč -107 940 Kč

Řešení Průběh výnosů, nákladů a zisku obchodu Zisk podniku ve sledovaných letech zpočátku stagnoval a poté prudce klesal. V žádném z let nelze pozorovat výraznější pozitivní výkyv či zlepšení. Lze předpokládat, že je podnik ve fázi poklesu (krize) S ohledem na to lze doporučit minimálně sanační strategii včetně krizového řízení. Pokud se v podniku dostatečně rychle neprovedou razantní změny, podnik zřejmě v brzké době zanikne Je otázkou, co je pro podnik rozhodujícím problémem, zda velikost marže (průměrně okolo 10%), velikost fixních nákladů, nízký objem prodeje nebo rostoucí vstupní náklady na prodávané zboží Bez dalších analýz je obtížné tuto situaci řešit, nicméně pokud chce podnik přežít, management podniku ji bude muset řešit a bude muset odpovědět především na výše uvedené otázky