Tenis Ročník: 1. Vzdělávací obor: Tělesná výchova Tematický okruh:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pořadové číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona č.: III/2 Sada č.: 2 Datum vytvoření: Datum ověření: Pro ročník: sedmý Vzdělávací.
Advertisements

CZ.1.07/1.4.00/ "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Jméno autora: Tomáš Utíkal Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): září 2013 Ročník: devátý Tematická oblast: Elektrické a elektromagnetické jevy v 8.
Florbal Ročník: Vzdělávací obor: Tělesná výchova Tematický okruh: S portovní hry Téma: Florbal – základní pravidla Jméno autora: Mgr. Tomáš Vacek.
Základní škola Jindřicha Pravečka Výprachtice 390 Reg.č. CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Bc. Alena Machová.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_BOZENA_SEDIVA_HOLENI A UPRAVA VLASU A VOUSU_11 Název školy Střední škola služeb, obchodu.
Ročník: 2. Vzdělávací obor: Tělesná výchova Tematický okruh: Sportovní hry Téma: Volejbal-průpravné hry Jméno autora: Mgr. Renata Kynzlová Vytvořeno dne:
Volejbal doc. PaedDr. Jan Štumbauer, CSc. Projekt: Cizí jazyky v kinantropologii, reg. č.: CZ.1.07/2.2.00/
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU : Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/
TŘENÍ Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_18_29.
VY_52_INOVACE_02_Práce, výkon, energie Základní škola Jindřicha Pravečka Výprachtice 390 Reg.č. CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Bc. Alena Machová.
MĚŘENÍ DÉLKY /praktické činnosti/ Autor: Mgr. Ivana Tesařová Datum:
Správné držení těla Správný postoj Správný posed Správná chůze VY_32_INOVACE_04_36.
Přijímací řízení pro školní rok 2012/2013 Krajský úřad Pardubického kraje odbor školství, kultury a tělovýchovy oddělení organizační a vzdělávání.
VY _52_INOVACE_A_07_Domino - délka
Autor: Mgr. Roman Havlíček Elektronické učební materiály – II. stupeň Tělesná výchova.
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU: Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Ročník:  3. Vzdělávací obor:  Tělesná výchova Tematický okruh:
Speedminton Ročník: 1. Vzdělávací obor: Tělesná výchova
PYTHAGOROVA VĚTA SLOVNÍ ÚLOHY
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Utkání PhDr. Vladimír Süss, Ph.D.
Beach volleyball Ročník: 1. Vzdělávací obor: Tělesná výchova
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Lidská práva VY_32_INOVACE_3-50 Ročník: 7. Vzdělávací oblast:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Rovnací cviky - trpaslíci
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
PODOBNOST TROJÚHELNÍKŮ
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Význam utkání v sportovních hrách
VY_32_INOVACE_29_Deleni_se_zbytkem Matematika - 3. ročník
Dělení se zbytkem VY_32_INOVACE_54_Deleni_se_zbytkem
Základní jednorozměrné geometrické útvary
ČESKO-BRATRSKÁ CÍRKEV EVANGELICKÁ
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Písemné dělení jednociferným dělitelem
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Poměr v základním tvaru.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
EU_42_sada 1_28_M_Měření 1_Lich
Tkaniny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Technické prostředky v požární ochraně
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_98_M7
JARO U NÁS VY _32 _ INOVACE _01
VY_32_INOVACE_35_Nacvik_deleni Matematika - 2. ročník
Mgr. Jan Charousek Liberec 2016
Basketbal.
Tresty a ochranná opatření ( trestní sankce)
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Mechanika VY_32_INOVACE_05-16 Ročník: VI. r. VII. r. VIII. r. IX. r.
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_06_Hra 3 TEMA: Hra 3
Poměr v základním tvaru.
Věcné učení První pomoc
ÚVOD DO GEOMETRIE Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. Materiál je určen pro bezplatné.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Lukavice, okres Ústí nad Orlicí AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV:VY_52_INOVACE_04_05_25_TROPICKÝ PODNEBNÝ PÁS TÉMA:TROPICKÝ.
Kondiční cvičení v tělocvičně Překážková dráha
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Výroba velikonočního košíčku
Transkript prezentace:

Tenis Ročník: 1. Vzdělávací obor: Tělesná výchova Tematický okruh:  1. Vzdělávací obor:  Tělesná výchova Tematický okruh: Sportovní hry Téma: Tenis – základní pravidla Jméno autora:  Mgr. Tomáš Vacek Vytvořeno dne:  5. září 2012 Metodický popis, (anotace):  Podpora hodiny Sportovní hry

Hřiště http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/c5/Tennis_court_metric.svg/292px-Tennis_court_metric.svg.png

http://upload. wikimedia. org/wikipedia/commons/thumb/5/55/Tennisball http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/55/Tennisball.jpg/800px-Tennisball.jpg

http://upload. wikimedia http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/40/Roger_Federer_%2826_June_2009%2C_Wimbledon%29_2.jpg

Charakteristika hry Tenis je velmi elegantní míčová hra, kterou mohou hrát dva nebo čtyři hráči. Ke hře je zapotřebí tenisová raketa, míček, tenisový dvorec a síť. Hráči tenisu mohou být jakéhokoliv věku, výšky, váhy či pohlaví. Avšak na profesionální úrovni hrají muži a ženy zvlášť, výjimku však tvoří turnaje, kde proti sobě ve čtyřhře nastoupí muž a žena na každé straně. Této čtyřhře se říká "mix".

Základní pravidla – hřiště a vybavení Tenisový kurt je dlouhý 23,77 m a široký 8,23 m. Kurt je uprostřed rozdělen sítí zavěšenou ve výšce 0,914 m (měřeno uprostřed), na okraji kurtu má síť výšku 1,07 m. Dále je rozdíl v kurtu pro čtyřhru a pro dvouhru. Ve čtyřhře je pro hru využíváno postraní rozšíření kurtu. Tenisová raketa musí být rovná a tvoří ji struny střídavě propletené nebo svázané a připojené k rámu rakety. Celková délka rakety nesmí být větší než 73,66 cm. Rám rakety nesmí mít celkovou šířku větší než 31,75 cm. Plocha výpletu nesmí mít celkovou délku větší než 39,37 cm a celkovou šířku větší než 29,21 cm.

Základní pravidla Samotná hra začíná podáním, které se provádí ze zadní základní čáry. Hráč, který podává si rukou nadhodí míček a udeří ho raketou dříve než dopadne na zem. Tento míček musí umístit v případě že podává zprava do levého soupeřova pole pro padání (čtverec za sítí na straně soupeře). V případě chybného podání má podávající opravné druhé podání. Změna podání nastává při získání hry pro jednoho z hráčů.

Základní pravidla Poté co bylo provedeno dobré podání, se hráči střídají v úderech, dokud jeden nestihne nebo správně neodehraje míček a nebo se dopustí jiného přestupku (hráč trefí síť, dotkne se tělem míčku, zahraje tzv. dvojdotek, atd). Pokud nechceme ztrácet body musí se nám odehrané údery "vejít" do hřiště. To znamená, že míček musí přeletět síť a dopadnout do soupeřova pole. Pokud při hře hráč nezasáhne míček, může učinit opakované pokusy o jeho zasažení.

Základní pravidla - bodování Získá-li hráč bod, je stav 15:0, získá-li druhý je stav 30:0, získá-li třetí je stav 40:0, získá-li čtvrtý bod vyhrává hru. Pokud je stav 40:40 (tzv. shoda), nejbližší bod se počítá jako výhoda pro toho hráče, který jej získal. Získá-li týž hráč následující bod, vyhrává hru, když jej nezíská je opět shoda. Zápas se hraje na 2 nebo 3 vítězné sady, podle volby organizátorů soutěže. Hráč, který první získá 6 her, získává 1 sadu (např. 6:2). Musí však získat nejméně o dvě hry více než soupeř (např. 8:6). Cílem hry je získat požadovaný počet sad dříve než soupeř.(např. 6:2, 4:6, 8:6)

Použité zdroje: http://cs.wikipedia.org/wiki/Tenis