DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Slovní úlohy o pohybu doháněcí
Advertisements

Matematika a její aplikace
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
Za předpokladu použití psacích potřeb
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Řešení slovních úlohy o pohybu – předměty se pohybují proti sobě Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání.
Nejmenší společný násobek – teorie a procvičování
Dělitelnost přirozených čísel 6. ročník - Matematika
VSTUPTE VY_32_INOVACE_47 Mgr. Jana Dvořáková SLOVNÍ ÚLOHY: JEDNOTKY DÉLKY Datum vytvoření: Ročník: Vzdělávací oblast: Matematika a její.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 19Číslo.
Násobení a dělení desetinných čísel
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
DĚLITELNOST PŘIROZENÝCH ČÍSEL
Znaky dělitelnosti SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj Anotace
Společný násobek čísel (SN)
Slovní úlohy Dělitelnost
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Präpositionen – den.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
MATEMATIKA Největší společný dělitel Nejmenší společný násobek.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_3_FIG_03_BULGARIA.
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva: Dělitelnost Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Šárka Macháňová. Dostupné.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Renáta Burdová Název prezentace (DUMu): 1.8 – 1.14 Množiny, slovní úlohy, dělitelnost N čísel Název sady: Matematika.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_CH_1_BAR_17_OBECNACHEMIE.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Radek Martinák Společný násobek a dělitel - co jsou násobky čísel? - dokážeme najít společné.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Dělitelnost – slovní úlohy
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Kinematika - příklady.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
AUTOR: Martina Dostálová
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jarmila Nováková
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
FYZIKA 2.B 9. hodina.
Transkript prezentace:

DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0969 Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_M_1E_HRU_019_SLOVNI ULOHY NA NSN Autor Mgr. Radka Hrubešová Tematický okruh Dělitelnost přirozených čísel Ročník Prima Datum tvorby 2.11. 2012 Anotace Prezentace obsahuje materiál k výkladu a příklady na procvičení s řešením Metodický pokyn Digitální učební materiál je určen jako výklad do hodiny i jako materiál k následnému procvičení . Možnosti využití: promítání, práce studentů na PC . Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora

Slovní úlohy na nejmenší společný násobek

Příklad č. 1.: Na cyklistickém oválu probíhá závod. Cyklista Petr ujede jedno kolo za 18 s, cyklista Jan ujede jedno kolo za 24 s. Za jakou dobu se oba závodníci setkají na startu? Kolik kol musí každý z nich ujet?

Řešení př.č.1: Hledáme nejmenší společný násobek NSN 18 = 2 .3 .3 24 = 2 . 2 . 2 . 3 n(18, 24 ) = 2 . 2 . 2 . 3 . 3 = 72 sec = 1min 12sec Počet ujetých kol: Petr: 72 : 18 = 4 Jan : 72 : 24 = 3 Cyklisté se opět setkají na startu za 72 sec ( 1 min 12 sec). Petr ujede 4 kola a Jan ujede 3 kola.

Příklad č. 2.: Když se maminky posadily na vánoční besídce na lavičky po sedmi , na poslední lavičce seděla jen jedna maminka. Když se posadily po šesti, jedna maminka zůstala stát. Kolik na besídce bylo maminek, na kolika lavičkách mohly sedět?

Řešení př.č.2: Hledáme NSN n (6 , 7 ) =42 Jedna maminka buď seděla sama nebo stála. 6 laviček po 7 mam. + 1 lavička na ni jedna maminka 6 . 7 + 1 = 43 maminek 7 laviček po 6 mam. + 1 maminka stojí 7 . 6 + 1 = 43 maminek Na besídce bylo 43 maminek , které mohly sedět na sedmi lavičkách.

Příklad č. 3.: Švadlena Majka odhadla počet metrů látky v roli asi na 50m. Zjistila, že látku na kostýmy může beze zbytku nastříhat po 3,6m , dlouhé haleny po 2,1m a košile po 1,8m. Kolik látky bylo v balíku?

Řešení př.č.3: Převedeme m na dm 3,6 m = 36 dm 2,1 m = 21 dm Hledáme NSN n(36, 21, 18 ) = 2 . 2 . 3 . 3 . 7 = 252 252 dm = 25, 2 m Odhad 50m ….. 25,2 . 2 = 50,4 m V balíku bylo 50,4 m látky.

Příklad č. 4.: Žába a luční kobylka začaly skákat ze stejného místa. Kolik 24 cm skoků musí kobylka nejméně skočit, aby se dostala na stejné místo , kam žába skočila jednometrovými skoky? http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Litoria_caerulea.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Kobylky

Řešení př.č.4: Žába ………………..… 1 m = 100 cm Kobylka …………….. 24cm Hledáme NSN 24 = 2 . 2 . 2 . 3 100 = 2 . 2 . 5 . 5 n(24, 100 ) =2 . 2 . 2 . 3 . 5 . 5 = 600 na stejném místě po 600 cm =6m Počet skoků: 600 : 24 = 25 Kobylka musí udělat 25 skoků.

Zdroje: http://cs.wikipedia.org/wiki/Kobylky http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Litoria_caerulea.jpg Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora