Inspirace pro přípravu projektů do Operačního programu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PROJEKT „ AGENT“ Registrační číslo projektu: CZ.1.07./2.4.00/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
Advertisements

Strukturální fondy na MŠMT Setkání českých technologických platforem
KATEDRA CHEMIE Fakulta pedagogická Západočeské univerzity v Plzni 2016.
Rozvoj a zdokonalení integrovaného diagnostického, informačního a poradenského systému v oblasti vzdělávání a volby povolání Priorita 3 Rozvoj celoživotního.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Realizace projektu: –
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Nabízíme všem účastníkům projektu Posílení oborové zaměstnanosti absolventů Vytvoření poradenského servisu a aktivit pro stávající studenty, zájemce o.
Modernizace a inovace vzdělávacího programu diplomovaná dentální hygienistka Modernizace a inovace vzdělávacího programu diplomovaná dentální hygienistka.
Operační program Průmysl a podnikání Programové dokumenty OP – Průmysl a podnikání Národní rozvojový plán ostatní operační programy Socioekonomická.
Projekt: Cesta rozvoje středních škol v JmK CZ.1.07/1.3.10/ název operačního programu: OP VK číslo prioritní osy: 7.1 název prioritní osy: Počáteční.
Pomozme lidem učit se a uplatnit se PLUUS RNDr. Vladimír Krajčík, Ph.D. Vysoká škola podnikání, a.s. Tento projekt je spolufinancován Evropskou Unií a.
Grantový projekt OP VK oblast podpory 1.3 DVPP škol a školských zařízení Mozaika nových inspirací pro pedagogy mateřské školy CZ.1.07/1.3.02/
Klíčová aktivita 2 Systém vzdělávání Mgr.Regina Jonášová Praha
Výzva č. 29 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.2 Vysokoškolské vzdělávání Mgr. Zuzana Plecitá PhDr. Eva Chvalinová,
SEMINÁŘ K PROBLEMATICE EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU Porovnání obsahu a zaměření OP RLZ a JPD Cíl 3 * Městská knihovna, Praha.
INTERREG V-A AT-CZ Listopad 2015 Informace pro Pracovní skupinu/regionální kolegium pro cestovní ruch při RSK JMK.
Individuální projekt národní – „K2“ Kvalita a konkurenceschopnost v neformálním vzdělávání.
1 Koordinátor S 1 Příprava vedoucích pracovníků a koordinátorů středních odborných škol na tvorbu a realizaci ŠVP.
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 2. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Zdravotně sociální fakulta, Jírovcova 24/1347, České Budějovice 1 Vzdělávání poskytovatelů sociálních.
EU peníze školám Čtenářská gramotnost - záměr  Zlepšování čtenářských dovedností a zvyšování čtenářské gramotnosti ve všech ročnících  Obnovit knižní.
„Propojení teoretické a praktické přípravy budoucích pedagogických pracovníků na UP“ KULATÝ STŮL K PEDAGOGICKÝM PRAXÍM Přírodovědecká fakulta.
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/3.2.04/ Název projektu:Inovace do praxe Název a číslo globálního grantu:Podpora nabídky dalšího vzdělávání v.
Projekt práce s nadanými studenty Drahomíra Pavelková, Alena Kolčavová Zlín,
SETKÁNÍ ZAMĚSTNANCŮ FHS proděkanka pro celoživotní vzdělávání a praxe FHS Anna KRÁTKÁ – tel.:
Registrační číslo: CZ.1.07/2.4.00/ O PROJEKTU Cílem projektu E-SYNERGIE je vytvořit funkční vědeckovýzkumnou, aplikační, komunikační a vzdělávací.
Informační a poradenské centrum ZČU
Dokument KAP MSK - obsah
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Ing. Kateřina Lichtenberková
Nástroje „POSPOLU“ Průvodce pro zaměstnavatele a publikace Kráčíme POSPOLU tipy a návod (metodika) pro praktickou závěrečnou zkoušku ve firmě u oborů.
VÝZVA 2.2 – VYSOKOŠKOLSKÉ VZDĚLÁVÁNÍ
PREZENTACE K VĚDECKÉMU KOLOKVIU I, II, III
Mezinárodní vzdělávací projekt TESEUS
Plánování ve školní tělesné výchově
SEMINÁŘ AKTIVNĚ S BESIPEM
Vnitropodniková komunikace ve vybraném subjektu
EVALUACE v OP RLZ PaedDr. Jaromír Krejčí Mgr. Jana Ostrýtová MŠMT.
VYHODNOCENÍ PŘEDCHOZÍCH VÝZEV
Didaktické metody Androdidaktika.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
PhDr. Dušan Bartůněk UK FTVS
Implementace Krajského akčního plánu Jihočeského kraje I
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
PODPORA TECHNICKÝCH A PŘÍRODOVĚDNÝCH OBORŮ
Inovační potenciál České republiky
Cíle projektu Zkvalitnění spolupráce Jihočeské univerzity se středními školami při výuce přírodovědných a technických oborů. Zkvalitnění komunikace a spolupráce.
Speciální metody fyziologie živočichů Bi 5611c
WORD Číslování stránek
Setkání zaměstnanců FHS
Vzdělávání.
MODERNIZACE ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
Průběh tvorby Školních akčních plánů (ŠAP) v Libereckém kraji
Vzdělávání v Praze Hlavní město Praha podporuje řadu projektů s cílem zvýšit kvalitu vzdělávání zaměření na instituce zřizované Hlavním městem Praha pomoc.
Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK
Dostupné vzdělání pro všechny kdo chtějí znát a umět víc…
Ústav znalectví a oceňování
Krajský metodický kabinet STROJÍRENSTVÍ
Kultura a problematika přístupnosti kulturního bohatství ve vzdělávání neslyšících žáků ZŠ Mgr. et MgA. Mariana Koutská katedra speciální pedagogiky, Pedagogická.
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
Aktuální informace o projektu IKAP
Dostupné vzdělání pro všechny kdo chtějí znát a umět víc…
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ŠKOLY ZAPOJENÉ DO PROJEKTU MOV
Úvodní přednáška pro 1. ročník
DEN OTEVŘENÝCH DVEŘÍ.
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Akční plán - plánované společné aktivity
Inovace VOV informace o projektu
Vzdělávání a příprava na digitální budoucnost z pohledu Statutárního města Liberec Mgr. Šárka Prachařová.
Ing. Alena Opletalová, Ph. D. , 9. 6
Transkript prezentace:

Inspirace pro přípravu projektů do Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Ing. Šárka Hrabinová projektový manažer OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost  seminář pro pracovníky FAME, UTB ve Zlíně, dne 16. 1. 2008

Jak uspět? Základní podmínka – naplňování cílů programu. Inspirace v úspěšných projektech – všechny projekty mají mít své webové stránky. Souhrn projektů, anotace a odkazy na webové stránky: http://www.msmt.cz/eu/anotace-1 Specifické aktivity: odborné specializované kurzy a vzdělávací aktivity, spolupráce, partnerství, praxe.

Hlavní zaměření OP VK - studium INOVACE VE VZDĚLÁVÁNÍ definování pojmu: zavedení jakéhokoliv nového prvku do výuky, cokoliv, co povede ke zdokonalení zvoleného předmětu, studijního oboru či programu a bude směřovat především ke zvýšení uplatnitelnosti absolventů na trhu práce. Očekávaný směr inovací: bakalářské programy – implementace na trhu práce, magisterské programy – selektivní a odborně zaměřené, doktorské programy – systematická příprava na VaV. Průřezově se požaduje: zkvalitňování pedagogické činnosti akademických pracovníků VŠ, podpora spolupráce s budoucími zaměstnavateli, odborníky z praxe, institucemi.

PROGRAMOVACÍ OBDOBÍ 2007–2013 OP VK - 2.2 Vysokoškolské vzdělávání Inovace studijních programů, modernizace didaktických metod, realizace výuky v cizích jazycích, rozšiřování nabídky kombinovaného a distančního studia, zapojení odborníků z praxe do výuky, podpora praxí a stáží studentů u budoucích zaměstnavatelů, podpora tvorby týmů, apod. Veškeré aktivity by měly směřovat ke zvýšení uplatnitelnosti absolventů na trhu práce!!!

Příklad 1 Rozvoj kompetencí studentů v oblasti soft skills Cíl projektu: Rozvoj kompetencí studentů v oblasti soft skills, tedy dovednosti typu učit se učit, umění psát odborný text, vyhledávat informace a pracovat s daty , umění prezentace, práce v týmu atd. Určeno pro studenty v prezenční formě bakalářského, magisterského nebo doktorského studia formou speciálních kurzů, modulů. Absolventi kurzu obdrží osvědčení. Aktivity v rámci projektu a s tím související výstupy: tvorba studijních materiálů (prezentace, skripta, e-Learning), semináře, workshopy.

Příklad 2 Implementace anglické verze studijního programu Cíl projektu: Transformace struktury studia oboru Finance prostřednictvím přípravy a modifikace vybraných předmětů včetně výuky v angličtině. Aktivity v rámci projektu: příprava a modifikace vybraných předmětů dle pojetí světových univerzit, příprava studijních materiálů v jazyce českém i anglickém, zavedení praktických aplikací do výuky, elektronická podpora výuky. Výstupy a výsledky projektu: studijní materiály v jazyce českém i anglickém, využívané praktické aplikace v jednotlivých předmětech, absolventi.

Příklad 3 Multidisciplinární kurz Nanotechnologie Cíl projektu: Cílem projektu je systematicky zvýšit znalosti českých studentů bakalářského studia týkající se oblasti nanotechnologií prostřednictvím jednosemestrálního multidisciplinárního kurzu „Nanotechnologie“ realizovaného na čtyřech univerzitách, které jsou partnery v projektu. Aktivity v rámci projektu: průzkum vzdělávání v oblasti nanotechnologií, výběr expertů a příprava přednášek, přípravy skript na základě příspěvků expertů a realizace výuky a seminářů v laboratorních prostorách. Výstupy a výsledky projektu: analýza výuky nanotechnologií, studijní materiály, absolventi s obdrženým osvědčením.

Příklad 4 Příprava lektorů v oboru digitálního designu Cíl projektu: Zvyšování kompetencí, schopností a dovedností při využívání digitálních technologií, prostřednictvím kterých se zvýší konkurenceschopnost organizací na současném trhu. Projekt realizován jako kurz 6-ti dvoudenních soustředění. Aktivity v rámci projektu: příprava odborně vzdělávacích modulů, vyjednání a příprava exkurzí v partnerských organizacích, realizace seminářů pro akademické pracovníky, studenty. Výstupy a výsledky projektu: studijní materiály, proškolení projektanti, designéři, technologové.

Příklad 5 Centrum praktických studií Cíl projektu: posílení teoretické i praktické složky výuky studentů a to především důrazem na praktický nácvik získaných znalostí pod odborným dohledem. Aktivity v rámci projektu: vytvoření manuálů pro studenty, podle nichž se budou řídit při výkonu své praxe, sestavení skript obsahující relevantní literaturu, vypracování individuálních plánů pro studenty na jednotlivých pracovištích, seznam kompetencí a dovedností, zvýšit počet hodin u některých forem praxe. Výstupy a výsledky projektu: vytvořené manuály, skripta, absolventi.

Hlavní zaměření OP VK – věda a výzkum Lidské zdroje ve VaV = zkvalitnění atraktivity a podmínek pro pracovníky VaV, podpora rozvoje LIDSKÝCH ZDROJŮ, která bude motivovat pracovníky VaV přicházet a působit na půdě vědy. V rámci OP VK je možno podporovat aktivity: specifické vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje, komunikace a popularizace ve vědecké oblasti, řízení výzkumu a vývoje, transfer technologií a nových poznatků do praxe, osvojování si znalostí o ochraně duševního vlastnictví, mobilita mezi výzkumnými institucemi a soukromým a veřejným sektorem, podpora tvorby týmů, systematická práce se studenty v oblasti seznamování se s VaV.

Příklad 6 Škola molekulárních biotechnologií Cíl projektu: Zvýšit vědomostní a dovednostní úroveň cílových studentů přírodovědných oborů a pracovníků biotechnologických firem v problematice moderních biotechnologických postupů. Aktivity: 10 odborně zaměřených workshopů, laboratorní i průmyslové demonstrace, možnost samostatného laboratorního provedení jednotlivých metodických kroků, možnost konzultací s předními odborníky, osvědčení o absolvování kurzu.

Ústav projektových činností Děkuji za pozornost Ing. Šárka Hrabinová projektový manažer Ústav projektových činností UTB ve Zlíně Kontakt: 576 038 011 hrabinova@uni.utb.cz