Regionální produkty a jejich využití ke zvýšení tržeb maloobchodní jednotky Jankůjová Natálie Vedoucí: Ing. Roman Švec, Ph.D. Oponent: Ing. Romana Křížová
Motivace a důvody k řešení daného problému Zájem o téma Důležitý bod rozvoje domácí produkce Dopad na ekologii Velmi diskutované téma z hlediska preferencí spotřebitelů Zvýšení podvědomí spotřebitelů o daném tématu „Každý region má svůj vlastní neopakovatelný charakter. Je daný přírodním a kulturním bohatstvím, historií a staletými tradicemi místních obyvatel, které jsou často jedinečné a typické pro ten daný region.“ (Štensová, 2013)
Cíl bakalářské práce Cílem bakalářské práce je analyzovat stávající situaci v nabídce produktů s regionální značkou ve vybrané obchodní jednotce. Na základě spotřebitelských preferencí a možností konkrétní obchodní jednotky popř. řetězce, navrhnout možnosti rozvoje prodeje regionálních produktů.
Výzkumné otázky 1. Je čerstvost chuť a ekologie pro zákazníka důležité kritérium při nákupu a výběru prodejny? 2. Dávají lidé při nákupu přednost lokálním potravinám a vyhovují jejich zvyklostem. 3. Jsou si lidé ochotni za lokální potraviny a považují je za zdravější a kvalitnější? 4. Dávají spíše ženy než muži přednost nákupu lokálních potravin.
Použité metody Sběr dat Analýza dat Matematická a statistická metoda Knihovna Internet Analýza dat Matematická a statistická metoda Konzultace
Výzkumná otázka č.1 Je čerstvost chuť a ekologie pro zákazníka důležité kritérium při nákupu a výběru prodejny? Čerstvost a chuť NE Ekologie
Výzkumná otázka č.2 Dávají lidé při nákupu přednost lokálním potravinám a vyhovují jejich zvyklostem? České potraviny ANO dává přednost 67% spotřebitelů Potravinám označených regionální značkou ANO Dává přednost 47% spotřebitelů Potraviny od místních výrobců ANO Dává přednost 51% spotřebitelů
Výzkumná otázka č.3 Jsou si lidé ochotni připlatit za lokální potraviny a považují je za zdravější a kvalitnější? Potraviny od místních výrobců ANO 50% zdravější, 56% kvalitnější, 56% dražší než ostatní výrobky Potraviny označené regionální značkou ANO 40% zdravější, 42% kvalitnější, 43% dražší než neoznačené výrobky
Výzkumná otázka č.4 Dávají spíše ženy než muži přednost nákupu lokálních potravin? Chí-kvadrát test – zvolená hladina významnosti 5% (0,05) Přednost nákupu lokálních potravin = 0,122532 ANO Přednost nákupu produktů s regionální značkou = 0,454361 ANO Přednost nákupu produktů od místních výrobců = 0,476974 ANO
Návrhy opatření Rozšíření akčního letáku na magazín Mobilní aplikace Pro určitou skupinu zákazníků Regionální Měsíční periodicita Mobilní aplikace Aplikace pro operační systémy iOS i Android Zaměření na cestovní ruch
Reklama v souvislosti s cestovním ruchem. Doplňující otázky Oponent bakalářské práce Čím byste zákazníka přesvědčila, aby dal při nákupu přednost regionálním produktům? !Reklama! Reklama v souvislosti s cestovním ruchem. V roce 2001 dosáhly celkové příjmy z cestovního ruchu 118,13 miliardy Kč. 2016 = 9,3 milionů turistů. V roce 2015 se uskutečnilo 11 mil. dovolených, z toho 7 milionů v tuzemsku.
Doplňující otázky Vedoucí bakalářské práce Popište jak by konkrétně měla vypadat Vámi navrhovaná mobilní aplikace a jak si představujete její využití?
Závěrečné shrnutí a zhodnocení Problematika daného tématu Překvapivost výsledků z výzkumu Budoucnost v cestovním ruchu Vlastní zhodnocení práce: klady a zápory práce
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Děkuji za pozornost Natálie Jankůjová Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Obhajoba červen 2017