Posílení strachu ze hry

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní umělecká škola V. Petrželky, Edisonova 90, Ostrava – Hrabůvka
Advertisements

NOVÝ POHYBOVÝ PROGRAM.  Inspirace  Učení  Výchova SNUGmodul představuje zcela nový pohybový program pro mateřské školy a děti na prvním stupni základních.
Dramatické a pohybové činnosti v Mš
Hra a její atributy doc. PhDr. D. Tomajko, CSc..
Klub Pathfinder, oddíl Penguins – prezentace činnosti
Elektrotechnika v hodinách anglického jazyka
Rozvoj klíčových kompetencí ve všech ročnících nižšího gymnázia formou terénních cvičení TENTO PROJEKT BYL SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A.
Programme for the International Assessment of Adult Competencies Zjištění týkající se postojů dospělých Jana Straková, Dům zahraniční spolupráce Tento.
Emoce (city).
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
ČLOVĚK STAVBA TĚLA.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Celoživotní.
P. SHRNUTÍ DOBRÉ PRAXE ZE ZAHRANIČÍ Lenka Hrkľová Odborný garant mezinárodního projektu Péče o děti jako mezigenerační most Nikola Křístek odborný expert.
Skyrim: The Elder Scrolls V Tetyana Izay. Obsah Herní systém RPG Základní informace Úvod do příběhu Příběh hry Hlavní hrdina Vlastní pohled na hru.
Hlasová komunikace psů a vlků
VÝVOJOVÁ PSYCHOLOGIE PhDr. Daniel Heller.
Hrové chování.
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_JIROCHOVA.
South park: the stick of truth
Jak se učím Pavel Šuranský.
Překlad: PhDr. Jan Kuneš
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Strachy v období rané adolescence
Dejme dětem prostor ke hraní Eva Nováková. předpokladem je ponechat volbu vlastního námětu, cíle i prostředků, tj. zachovat volnou hru podstatná je schopnost.
MASARYKOVA UNIVERZITA FAKULTA SOCIÁLNÍCH STUDIÍ KATEDRA PSYCHOLOGIE
Charitní dům- azylové ubytování pro matky s dětmi a ženy v tísni
On-line Hry Hana Smolanová.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Syrovátková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Projekt dětská skupina MOTÝL
- Hravost je jedním z důležitých předpokladů, jak se něčemu naučit - Zvídavému chování se odborně říká explorační – aktivní vyhledávání a zkoumání nových.
Nedbalová MartinaDubová KateřinaNedbalová MartinaDubová Kateřina.
Předškolní věk = období hry Experimentace – cca do 2 let věku, procvičování pohybů s vlastním tělem, nebo jednoduchými předměty, prozkoumávání okolí a.
Patologické hráčství David Kadlec , SOVČ 2011.
SOCIÁLNÍ KOMUNIKACE KAPITOLA 1. Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka Projekty SIPVZ Multimediální svět Projekt SIPVZ 2006.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. INTRODUCTION Použité obrázky a foto:
O Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov O Bc. Lucie Ševčíková O VY_22_INOVACE_2.2.1 AJ6,7k_18 O Téma: My town – Svoboda nad.
Rozdej Exercise -1 Exercise - 1 oznamovací kladná záporná otázka Ve větách kladných oznamovacích some. Ve větách záporných any. V otázkách any.
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor : Bc. Lucie Ševčíková Datum : Název : VY_22_INOVACE_2.2.2.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Lenka Hrnčířová VY_32_INOVACE_04_Anglický jazyk 6.ročník_Halloween Téma: Halloween CZ.1.07/1.4.00/
Střední pedagogická škola J.H.Pestalozziho Litoměřice Pedagogika a psychologie 2. ročník HRA JAKO PROSTŘEDEK VÝCHOVY Mgr.Irena Kudláčková.
VIRTUÁLNÍ HOSPITACE TĚLESNÁ VÝCHOVA Cvičení na stanovištích Gymnázium Česká Lípa Vyučující: PhDr. Radek Častulík Expert: Mgr. Šárka Maleňáková.
Kojenecké období TEREZA BENEŠOVÁ C3B Obecné informace  0. až 12. měsíc  velmi rychlý rozvoj a výrazné změny  rozhodující pro další vývoj.
Elektronické učební materiály - … stupeň Předmět Autor: Mgr. Roman Havlíček Elektronické učební materiály – II. stupeň Tělesná výchova 1.1 INDIACA.
Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Evropský sociální fond Gymnázium, Praha 10, Voděradská 2 Projekt OBZORY NEW YORK Brainstorming ideas about.
STÁŘÍ Morávková, Jiránková C3A. STÁŘÍ poslední etapa lidského života, vysoký věk imunitní systém oslaben → větší náchylnost k nemocem stáří rané (65 -
Nářadí pro dům a zahradu. Pojmenuj nářadí používané na zahradě Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Teorie a metodika výchovy Lekce 4: Pedagogika volného času a zážitková pedagogika Mgr. Katřina Lojdová
Zvířecí motivace ke hře Dagmar Stromšíková, 1. ročník, 2016.
Předmět: Anglický jazyk Ročník: 8. Tematický okruh: Halloween
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Vojtěch Kawan Název materiálu:
12. Česko-Slovenský foniatrický kongres Praha 2014
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
ANOTACE Seznámit žáky s vývojovými fázemi člověka. Vysvětlit změny ve vývojových fázích předškolního dítěte, se změnami při přechodu dítěte do školy. Výukový.
Klára Nezvalová Tomáš Fábin DeHy 2.ročník
Verbs + prepositions, adjectives + prepositions
Hra na barevná auta I. Jaroslava Růžičková.
Pronásledování.
Předložky místa a směru
ZVÍŘECÍ KABÁTKY KDO KTERÝ OBLÉKÁ?.
Hra na barevná auta III. Jaroslava Růžičková.
Hra na myčku Vnímání, fyzický rozvoj a pohybová koordinace, komunikace s dětmi, spolupráce při činnostech.
Autor: Mgr. Lucie Pospíšilová Datum:
Název školy: Základní škola Chomutov, Písečná 5144 Název materiálu: VY_22_INOVACE_05_Mrakodrapy_v_New_Yorku_zh1 Číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
EXOTICKÁ ZVÍŘÁTKA – skládání obrázků
Translation 03/06 Co Samuelovi spolužáci dělají What do Samuel‘s school friends do ve svém volném čase? in their free time? Oni teď hrají počítačové.
Translation 03/02 Žiješ se svou rodinou? Do you live with your family?
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Posílení strachu ze hry Lenka Kristlová, Univerzita Palackého Etologie 2015/2016

Posílení strachu ze hry obecné vlastnosti: vysoká intenzita náhlý pohyb podivnost těsná vzdálenost neznámé – temnota, uzavřené prostory padání, ztráta opory bolest, kontakt

Hra na schovávanou (Peekaboo) zakrývání a odkrývání obličeje Dostupné z: http://files.mom.me/photos/2014/09/02/122-77159-peekabooo-1409618700.jpg

Brouzdání ve vlnobití Dostupné z: http://abananaaday.weebly.com/uploads/1/1/5/6/11566422/8305374_orig.png Dostupné z: http://previews.123rf.com/images/likstudio/likstudio1109/likstudio110900100/10610277-Children-playing-in-the-waves-of-sea-Stock-Photo.jpg

Vodní hry u zvířat velmi podobné jako u lidí Dostupné z: http://absfreepic.com/absolutely_free_photos/small_photos/dog-playing-on-sea-5184x3456_86118.jpg

Strach z příšer, strašidelných domů Dostupné z: http://entertainmentdesigner.com/news/theme-park-design-news/one-new-coaster-addresses-am-i-too-large-to-ride-theme-park-safety-and-global-obesity/ Dostupné z: http://mentalfloss.com/article/59850/11-amusement-park-secrets-people-who-work-there

Dostupné z: http://mentalfloss

Srovnání hry lidí a zvířat hry jsou jedním z nejdůležitějších aspektů sociálního rozvoje spousta prvků ve hře u lidí je podobná s prvky hry u zvířat

Srovnání hry lidí a zvířat smích – symbol lidské hry pronásledování – u všech druhů grimasy zápas a bojovné hry vestibulární hry hravé soutěže hry matky a dítěte hry mezi dospělými

Srovnání hry lidí a zvířat Definice hraní zvířete: Hra s několika sekundárními charakteristikami, které odlišují hru od opravdového bojování. Definice lidského hraní: Aktivity doprovázené smíchem, někdy křikem ze hry. funkce lidského hraní: posilňuje dovednosti, které jsou potřeba v dospělosti

Hra a vychovávání dítěte hra může ovlivnit výchovu dítěte hraní si posiluje fyzickou aktivitu poznávání nových věcí, získávání odvahy zvládání strachu socializace

Zdroje Aldis, O. (1975). Play Fighting. Academic Press.

Děkuji za pozornost.