Vyrovnávání se stresem

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt Fakultní nemocnice u sv
Advertisements

PhDr. Věra Strnadová, Ph. D.
Výuková podpora pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu CZ.1.07/1.1.04/
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_KOUTENSKA_13.
Psychické stavy.
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_KOUTENSKA_12.
BEHAVIORISMUS John Watson I.P.Pavlov C.L.Hull N.E.Miller J.Dollard
Emoce (city).
Stres Vypracovala:Terezie Stránská
Náročné životní situace, konflikty
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE _2211_VO8 KONFLIKT A STRES © Mgr. Jana Báčová, 2012Masarykova základní škola Zásada, okres Jablonec nad Nisou.
Náročné životní situace
Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu CZ.1.07/1.1.04/
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Zvládnu i náročné životní situace I.
Klára Šťastná 2.Ročník MK
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Stres Petr Machala. anglicky stress = napětí, namáhání, tlak jedinec je vystaven mimořádným podmínkám následné obranné reakce mají za cíl zachování vnitřní.
S TRES Milana Reichlová. O BSAH 1) Obsah pojmů stres a stresor 2) Obecná příčina stresu 3) Působení stresoru 3) Druhy stresu 4) Projevy emočního stresu.
2. DUŠEVNÍ VÝVOJ OSOBNOSTI, PORUCHY VÝVOJE OSOBNOSTI
Psychologické aspekty zdraví
Ivana Petriková, Tomáš Vebr
Seminář Trauma.
Psychologie zdraví Stres.
Neurotické poruchy, poruchy vyvolané stresem
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
Neurotické poruchy Co je podle Vás podstatou neurotických poruch ? Jaké symptomy neurotických poruch dokážete popsat ? Které konkrétní neurotické poruchy.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Jana Novotná Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_PEDAGOGIKA_PSYCHOLOGIE_03.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
Duševní hygiena. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Stres Vypracovala: Monika Arsenjevová Datum: 1. října 2012.
Poruchy nálad a afektivní poruchy Jaké symptomy se projevují při depresi ? Jaké symptomy jsou typické pro manický syndrom ? Setkali jste se již s případem.
Z ÁTĚŽOVÉ SITUACE Mgr. Vladimír Velešík. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE 1.Kód DUMu: VY_32_INOVACE_1.SV.20.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_52_INOVACE_ZV_1_5E_NEC_06_FOBIE.
STRES. POJEM STRES anglicky stress = napětí, zátěž, tlak, tíha, namáhání stav nadměrného zatížení či ohrožení reakce organismu na fyzickou nebo psychickou.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
Psychické stavy Vytvořila Ing. Lenka Hřibová, Březen 2016.
Náročné životní situace. Náročné životní situace (dále jen NŽS)  Jsou to takové podmínky v životě člověka, které na něj kladou zvýšené nároky jak po.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
Psychologie v obezitologii MUDr. Lenka Mičínová Sáblíková
Osobnost Biologická (tělesná), sociální (společenská) a psychologická (duchovní) jednotka Struktura osobnosti Soubor relativně stálých vlastností.
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
ZÁKLADNÍ ZNAKY A DRUHY CITŮ
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
PSYCHOLOGIE ZÁTĚŽE Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu.
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Frustrace, deprivace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslava Wrubelová. Dostupné z Metodického portálu
Název školy Střední zdravotnická škola a Vyšší odborná škola zdravotnická Nymburk, Soudní 20 IČO Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu.
Moč se vyšetřuje v laboratoři:
Kojenecké období od 6. týdnů do 1. roku Andrea Ječmenová 2012.
Neurotické poruchy, poruchy vyvolané stresem
Ošetřování nemocných v terminálním stádiu
Transakční analýza Transakční analýza je psychologická teorie, která se zabývá studiem koncepce stavů Já, tzv. EGO stavů, dále druhy mezilidské transakce.
Období dospívání Andrea Ječmenová 2012.
Psychologie v obezitologii
Stres a jeho zvládání.
Duševní hygiena.
Stres.
Náročné životní situace
Náročné životní situace (Všeobecný adaptační syndrom) Psychologie 4. S
Eva Smejkalová Klinická psychologie II.
Příznaky nemoci Andrea Ječmenová 2012.
Předškolní období - 3 až(6 – 7) let
Způsoby podávání léků Andrea Ječmenová 2013.
Komunikace Andrea Ječmenová 2012.
Transkript prezentace:

Vyrovnávání se stresem Andrea Ječmenová 2012

Akutní stres Ovlivnit oblast tělesných projevů, jako zpomalit tempo,pohyby, gesta, uvolnit svaly, úprava dýchání, ovlivnit psychiku a to zvolna mluvit, nízké tóny, soustředit se chvíli na něco jiného, atd.

Chronický stres dlouhodobá obrana před stresory úprava životosprávy péče o obsah mysli, pozitivní myšlení, změna systému hodnot relaxace, osvojení si autorelaxační techniky, meditace klást si dosažitelné cíle

Do emocionálních reakcí zahrnujeme Úzkost Vztek a agrese Apatie a deprese Mánie

  Úzkost Nepříjemná emoce. která nemá předmět a můžeme ji charakterizovat jako „starost, obava, napětí“. Záleží na míře úzkosti: normální úzkost, neurotická úzkost, patologická úzkost. Postraumatická stresová porucha: Pocity otupělosti a odcizení Opakované oživování traumatické události ve vzpomínkách a snech Úzkost, projevující se jako poruchy spánku, potíže ze soustředěním a nadměrná ostražitost, vina za přežití.

Vztek a agrese Je spojena se situací frustrace – je znemožněno dosažení cíle, o který osoba usiluje, dochází k vyvolání agresivního pudu, který motivuje chování zaměřené na poškození objektu, nebo osoby, která znemožnění způsobila, popř. autoagresivita. Agrese: fyzická, verbální přímá, nepřímá (zdroj frustrace je nejasný a nepostižitelný, hledám objekt na kterém si agresi mohu vybít – přesunutí agrese – rodič dítě, útok by mohl být velmi nebezpečný)

Apatie a deprese Odlišná reakce je uzavření do sebe a apatie (netečnost), pokud stresové podmínky přetrvávají může dojít k depresi (sklíčenost, velký dlouhodobý smutek) Deprese endogenní (vzniká uvnitř těla, špatný přenos serotoninu) psychická (vlivem vnějšího okolí, stresu)

Frustrace Je zmaření možnosti realizovat záměry a tendence člověka totálním blokováním cesty k cíli. Když žádné způsoby chování nevedou k žádoucímu efektu, vzniká stav napětí, zvýšené emotivity. Tento stav je prožíván jako nepříjemný a nepřijatelný. Frustrace způsobuje specifické změny v chování. Chování je stereotypní, nevede k cíli a k adaptaci, nelze ho ovlivnit odměnami a tresty, je destruktivní, emocionální a vede k neadaptivním aktivitám. Frustrovaný jedinec jedná s malým či žádným předvídáním následků. Vede k vyčerpání a rezignaci, ale ne k žádoucímu cíli.

Kontrolní otázky a cvičení Vyjmenujte druhy stresu, jak ho svým chování můžeme ovlivnit? Co zahrnujeme do emocionálních ukazatelů stresové reakce. Vysvětli co je postraumatická stresová reakce? Definuj frustraci, proč je její prožívání nebezpečné pro duševní život člověka? Úkol Vyhledejte, různé relaxační techniky, které slouží k odstraňování akutního i chronického stresu. Pracujte s internetovými zdroji. Písemně zpracujte.

Použité zdroje Kapitoly z psychologie pro zdravotnické pracovníky Mgr. Ivanka Bartošíková , Mgr. Vladimír Jičinský, Ph.Dr. Marta Jobánková, Ph.Dr. Jarmila Kvapilová ISBN 80-7013-288-4, Vydal- IDV PZ 2000 Brno Psychologie a Pedagogika II pro SZŠ Ph.Dr. Věra Čechová , Ph.Dr. Alena Mellanova,Csc. Mgr. Hana Kučerová ISBN 80-7333-028-8, Informatorium Praha 2004 Fotografie: Fotoarchiv autorky