Kdo může kontrolovat dodržování zákona o reklamě

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kdo může kontrolovat dodržování zákona o reklamě RRTV (reklama a sponzoring) Státní ústav pro kontrolu léčiv (humánní léky) Ministerstvo zdravotnictví.
Advertisements

Kdo může kontrolovat dodržování zákona o reklamě RRTV (reklama a sponzoring) Státní ústav pro kontrolu léčiv (humánní léky) Ministerstvo zdravotnictví.
Mgr. Irena Fadrhoncová.  Definice: právní norma je obecně závazné pravidlo chování, které je vyjádřeno zvláštní státem uznanou formou a jehož zachování.
Koncepce organizace posudkové služby JUDr. Jiří Veselý, Ph.D. ředitel odboru výkonu posudkové služby MPSV.
Celní správa České republiky Činnost Celní správy ČR při uplatňování mezinárodních sankci.
Registrace poskytovatelů sociálních služeb v Jihomoravském kraji.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S3_07.
Seminář 4. – hotel Podlesí DAŇOVÝ SYSTÉM ČR Ing. Irena Kemény Inovativní pedagogické metody v odborném vzdělávání CZ.1.07/1.3.12/
Vztah předpisů na ochranu osobních údajů a předpisů k právu na informace Odborný seminář STMOÚ 23. – 25. říjen 2011 Špindlerův mlýn.
HITRÁDIO FAKTOR  Zahájení vysílání: 1990 (tehdy na frekvenci 99,7 MHz)  Fůze: v r fůze Faktoru do společnosti MMS  Sídlo: U Tří lvů 5, České Budějovice.
OCHRANA SPOTŘEBITELE V PRÁVU EU ČÁST 2 VŠFS Praha 2016.
Založení firmy postup. Postup založení firmy 1) Výběr oboru podnikání a vymezení předmětu živnosti 2) Volba právní formy podnikání 3) Určení názvu a umístění.
REKLAMA & NEETICKÁ REKLAMA. Reklama  z latinského „reklamare“ (znovu křičeti)  proces komerční komunikace, jehož účelem je poskytnout spotřebiteli informace.
1 Umísťování symbolů a jiných uvítacích zařízení územní samosprávy při pozemních komunikacích Porada Ministerstva vnitra Praha.
Bezpečnostní opatření Policie ČR se Státní plavební správou „VODA 2016“
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Zákon na ochranu spotřebitele Výtah připravil Ing. Jan Weiser.
Živnostenské právo Jan Pospíšil Karolína Růžičková.
Seminář na MZ Bezpečnost zdravotních služeb - současná priorita MZ MUDr. Markéta Hellerová Ministerstvo zdravotnictví.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_18_10_ Lidská práva Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Mgr. Michal Oblouk.  chceme-li žít ve společnosti, musíme přijmout předem stanovená pravidla, která vymezují hranice lidského soužití  rozlišujeme 3.
Zákon č. 258/2000 Sb. o ochraně veřejného zdraví Ústí nad Labem 2/2008 Ing. Jaromír Vachta.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Veřejná podpora, veřejné zakázky (příklady z praxe) Ing. Josef Žid.
Vyhláška č. 326/2006 Sb., o atestačním řízení pro elektronické nástroje Mgr. Martin Plíšek.
Držitel certifikátu kvality ISO 9001 a ISO 14001
Kontrolní činnost ve zdravotnictví
Použití pracovněprávních předpisů při výkonu veřejné služby
Libor Štajer a Dagmar Bicková
Česká obchodní inspekce
Spotřební a energetické daně
Koordinace rodinných dávek, pohřebné
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Informace a informační zdroje
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název opory – Právní předpisy – požární ochrana
Obsah veřejných rozpočtů I
DEKRET ROZVOJE A STABILITY ČESKÉHO ZDRAVOTNICTVÍ Dvacet zdravých vět
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Název materiálu
Právo životního prostředí pojem, vývoj, prameny, postavení v systému práva, principy Ivana Průchová.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Digitální učební materiál
Terapeutické komunity
Ing. Sylvie kršková, Státní zemědělská a potravinářská inspekce
Všeobecná deklarace lidských práv (výtah)
OBČANSKÉ A OBCHODNÍ PRÁVO
Katedra finančního práva a národního hospodářství
Správa sociálního zabezpečení
Vliv reklamy na společnost
Charakteristika daňové evidence
Název projektu: Moderní škola
Spolupráce škol a orgánů sociálně-právní ochrany dětí
Spotřební a energetické daně
Živnostenské podnikání (správně-právní režim) III. část
© 2012 STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV
Subjekty správního řízení
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Čím vším se řídí reklama pro odborníky
VÝUKOVÝ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Regulace inovativních zdravotnických technologií - jsme připraveni
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Systém soudnictví Právní ochrana.
Nutraceutika a funkční potraviny LEGISLATIVA
Daň z přidané hodnoty Nepřímá daň.
Ochrana veřejného zdraví ZÁKON č. 258/2000 Sb.
Subjekty správního řízení Doc. JUDr. H. Prášková, CSc.
Podpora rovnosti osob LGBTI v Evropské unii
Litigace diskriminačních případů
© 2012 STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV
Transkript prezentace:

Kdo může kontrolovat dodržování zákona o reklamě RRTV (reklama a sponzoring) Státní ústav pro kontrolu léčiv (humánní léky) Ministerstvo zdravotnictví (reklama a sponzoring na zdrav.prostř., mimo R a TV) Státní rostlinolékařská správa (přípravky na ochranu rostlin, mimo reklamu a sponzoring v R a TV) Ústav pro státní kontrolu veterinárních biopreparátů a léčiv Úřad pro ochranu osobních údajů (pro nevyžádanou reklamu (e-maily) Celní úřady (hazardní hry) Krajské živnostenské úřady příslušné podle sídla nebo bydliště odp. osoby v ostatních případech

Zakázané formy reklamy Reklama na zboží, služby aj. v rozporu s právními předpisy (např. padělané zboží) Dodávání vzorků humánních léčiv, podpora předepisování léků včetně sponzoringu (+§5a) Reklama typu nekalé obchodní praktiky Podprahová reklama Skrytá reklama Reklama klamavá Spam – šíření nevyžádané reklamy

Další regulace reklamy Dobré mravy – reklama nesmí: nesmí napadat náboženské nebo národní cítění ohrožovat obecně nepřijatelným způsobem mravnost obsahovat diskriminaci z důvodů rasy, pohlaví nebo národnosti snižovat lidskou důstojnost obsahovat prvky pornografie a násilí obsahovat motivy strachu napadat politické přesvědčení

Regulované reklamy jsou: Reklamy uvádějící zvláštní nabídku R. cílené na osoby nezletilé a mladistvé R. na potraviny a kojeneckou výživu R. na léky, léčivové přípravky a zdravotnické prostředky R. na zbraně a střelivo R. na alkohol a alkoholické nápoje R. na cigarety a tabákové výrobky R. na pohřební služby R. srovnávací

http://www.rrtv.cz/cz/static/cim-se- ridime/stavajici-pravni-predpisy/pdf/40- 1995.pdf Září 2017