NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a příroda, Přírodopis, Atmosféra Autor: Kamil Bujárek, Bc. Název.
Advertisements

Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_20_Péče a ochrana ŽP Šablona číslo : XVISada číslo: 1Pořadové číslo DUM: 20 Autor: Mgr.Lenka Dědečková.
Prvky a směsi Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_05_ Dělící metody Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s názvem.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Vlastimil Kopečný VYTVOŘENO: NÁZEV: VY_32_Přírodopis_12_Ryby,
ČOČKY Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_10_32.
Chemie pro 9. ročník ZŠ. Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Ortová Iveta Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název:
14 ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Znečišťování ovzduší. Životní prostředí Globální problémy lidstva : Populační exploze a s ní spojená potravinová krize v rozvojových.
TŘENÍ Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_18_29.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Vlastimil Kopečný VYTVOŘENO: NÁZEV: VY_32_Přírodopis_7_Mechorosty,
VODA, VZDUCH - OPAKOVÁNÍ Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: Mgr.Lenka.
VZDUCH. Plynný obal Země se nazývá ATMOSFÉRA. Směs látek tvořících atmosféru je vzduch. SLOŽENÍ VZDUCHU: 21% kyslík 78% dusík 1% ostatní plyny (oxid uhličitý,
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace Pražská 2817, Mělník tel.: EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický.
Základní škola a Mateřská škola, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace Autor: Mgr. Zdeňka Kobrová Název: VY_32_Inovace_2A_01_Geometrické tvary.
Název školy: Základní škola J. E. Purkyně a Základní
AUTOR: Mgr. Markéta Dornicová
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: Olga.
Voda Základ života.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ ,Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková org.
VY_32_INOVACE_CH.8.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Tereza Hrabkovská Název materiálu: VY_32_INOVACE_CH.8.A.10_KYSLÍKATÉ KYSELINY_2.
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_150_Ochrana půdy
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Vzduch VY_32_INOVACE_1A_15 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Lišejníky - Lichenes.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
AUTOR: Mgr. Šárka Jandová NÁZEV: VY_32_INOVACE_6C_01
Sada:Přírodopis,2. stupeň Autor: Mgr. Zbyněk Němec
Název projektu: Moderní škola
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Autor: Mgr. Irena Pohořalá
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Ekologie a ochrana přírody
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_15_ZEMĚPIS
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
VYPAŘOVÁNÍ SUBLIMACE Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_05_32.
Koloběh dusíku VY_32_INOVACE_23_449
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
VY_32_INOVACE_CH.8A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Tereza Hrabkovská Název materiálu: VY_32_INOVACE_CH.8.A.06_VZDUCH Název: Vzduch.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie o.p.s AUTOR: Bc. Vladimíra Benediktová NÁZEV: VY_32_INOVACE_206_FYZIKA_LÁTKY TÉMA: LÁTKY ČÍSLO PROJEKTU:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie o. p. s.
Název vzdělávacího materiálu Vzduch
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Výukový materiál VY_52_INOVACE_32_OCHRANA PŮDY
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Chráníme přírodu Škola: SŠ, ZŠ a MŠ, Karviná, příspěvková organizace Autor: Mgr. Lenka Hulejová VY_32_INOVACE_19_CHRÁNÍME PŘÍRODU_HULEJOVÁ Člověk a jeho.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Autor: Mgr. Zdenka Zavičáková
ZŠ a MŠ, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace
Neživá příroda - vzduch
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: PhDr.
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: Olga.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
NÁZEV ŠKOLY: MŠ a ZŠ Veselí nad Moravou, Kollárova
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_150_Ochrana půdy
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Vlastimil Kopečný VYTVOŘENO: 9. 4.2013 NÁZEV: VY_32_Přírodopis_9_Ochrana životního prostředí, ZŠ praktická, 9.r. -TÉMA: Ochrana půdy, vody, vzduchu ČÍSLO PROJEKTU: CZ. 1. 07 /1.4.00/21.1737

Anotace: Ochrana životního prostředí Shrnutí učiva – základní složky životního prostředí, ochrana půdy, ochrana vody, ochrana vzduchu, ochrana rostlin a živočichů. Součástí prezentace je kontrolní úkol, kdy žáci na základě získaných informací doplňují správná slova do vět. Úkol je vhodný k využití interaktivní tabule, kdy žáci spojují šipkami nebo dopisují do vět. Lze využít jak ke kontrolnímu testování, tak ke skupinové práci. Po splnění úkolu následuje správné řešení pro kontrolu. Při pilotáži bylo využito interaktivní tabule a ověřeno, že rozsah učiva je pro žáky vhodný. Zadané úkoly jsou žáci schopni splnit samostatně.

Základní složky životního prostředí voda vzduch půda rostliny živočichové Ústava – povinnost pečovat o životní prostředí- ministerstvo životního prostředí

Ochrana půdy Půda – zdroj získávání potravy Znečištění – odpadní vody - kyselé deště - nadměrné hnojení průmyslovými hnojivy - nadměrné postřiky - snižování lesních ploch = eroze půdy Ochrana – hospodářská - biologická - technická

Ochrana vody Znečištěním jsou ohroženy vodní toky vodní nádrže podzemní zdroje vod Znečištění – vypouštění odpadní vody - přehnojení půdy - ropné havárie Ochrana – důsledné čištění odpadních vod - sledování jakosti vody

Ochrana vzduchu Znečištění – kouřové plyny z průmyslových podniků a dopravních prostředků Škodlivé látky – pevné - plynné - kapalné Emise – látky, které se dostávají do ovzduší Pevné emise – popílek Plynné a kapalné emise – sloučeniny těžkých kovů, síry, chloru, oxidu siřičitého Smog – silné znečištění spojené s mlhou

Ochrana rostlin a živočichů Maloplošná chráněná území – parky, zahrady, přírodní rezervace = částečná ochrana Velkoplošná chráněná území – chráněné krajinné oblasti (České středohoří, Šumava) - národní parky (KRNAP, Šumavský národní park) = chráněné druhy rostlin a živočichů

Doplň správná slova do vět a věty napiš Základní složky životního prostředí člověka jsou ………………………………. Znečištění půdy způsobují ……………………………… Půdní eroze je důsledkem Znečištění spodních vod způsobují……………. Škodlivým látkám, které se dostávají do ovzduší říkáme ……………………………... Spojení kouře a mlhy způsobuje…………… půda emise vzduch zmenšování lesních ploch smog přehnojení půdy kyselé deště ropné havárie nadměrné hnojení

zmenšování lesních ploch smog přehnojení půdy kyselé deště Základní složky životního prostředí člověka jsou ………………………………. Znečištění půdy způsobují ……………………………… Půdní eroze je důsledkem Znečištění spodních vod způsobují……………. Škodlivým látkám, které se dostávají do ovzduší říkáme ……………………………... Spojení kouře a mlhy způsobuje…………… půda emise vzduch zmenšování lesních ploch smog přehnojení půdy kyselé deště ropné havárie nadměrné hnojení voda rostliny a živočichové

Citace a zdroje: Ilustrace: www.office.microsoft.com text Kroulíková, Jarmila.,Kroulík, Josef.Přírodopis pro 9.ročník zvláštní školy. Praha:Septima,1995.Ochrana životního prostředí,s.46-51