ZÁJMENA – ON, JENŽ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Advertisements

Číslo a název šablony klíčové aktivity
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_599_5TR_CJ Autor: Mgr. Leona Szabó 1.
ZÁJMENA Mgr. Michal Oblouk.
Podstatná jména Rod podstatných jmen ROD podstatných jmen R od podstatných jmen určujeme pomocí ukazovacích zájmen v jednotném čísle. Ten – dům, strom,
Kolja 5 (první část). Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
PODSTATNÁ JMÉNA.
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Název šablony: Inovace a zkvalitn ě ní výuky prost ř ednictvím ICT 32/ Č J , Beranová Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura Název výukového.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.04 Anotace: Prezentace obsahuje stručnou definici zájmen a jejich dělení. Žáci si hravou formou procvičí pravidla pro psaní zájmena.
Skloňování základních číslovek
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Bednářová Hana ANOTACE Žáci se seznámí s pojmy souvětí, spojka. Přiřazují spojky do.
SKLOŇOVÁNÍ ZÁJMENA JENŽ
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_334_Zájmena AUTOR: Mgr. Šárka Kubáčková ROČNÍK, DATUM: 7.,
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
SKLOŇOVÁNÍ ZÁJMEN ON, ONA, ONO
ZŠ Grünwaldova, Č. Budějovice Mgr. Markéta Prokopová
PODSTATNÁ JMÉNA Eva Velanová
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jiřina Homolová Název DUM: VY_32_Inovace_ Zájmena 4 Název sady: Český jazyk 6. ročník Číslo projektu:
SPOJKY, ČÁSTICE, CITOSLOVCE Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Helena Baculáková Název: VY_32_INOVACE_01_A_20_SPOJKY, ČÁSTICE,
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_ zájmeno jenž Název sady: Český jazyk 7. ročník Číslo projektu:
Zájmeno jenž skloňování. Budeme si pamatovat! zájmeno jenž (jež, jež) má ve všech pádech (kromě 1.) stejné tvary jako zájmeno on (ona, ono) – navíc má.
PŘÍVLASTEK - DRUHY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Helena Baculáková Název: VY_32_INOVACE_01_B_07_PŘÍVLASTEK - DRUHY Téma:
SLOVESA – rod činný a rod trpný Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Helena Baculáková Název: VY_32_INOVACE_01_A_15_SLOVESA – ROD.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_18_06_skloňování podstatných jmen rodu mužského Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jiřina Homolová Název DUM: VY_32_Inovace_ Zájmena 3 Název sady: Český jazyk 6. ročník Číslo projektu:
Správné pády I In the following sentences, put the nouns between slash marks into the correct case. Vzor: Přes naše rozdíly zůstanu /tvůj přítel/. Přes.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
HLEDÁNÍ ZAMĚSTNÁNÍ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Rod a číslo podstatných jmen
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Vzory podstatných jmen rodu mužského
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
Skloňování podstatných jmen
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Přídavná jména Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
PŘÍSUDEK Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název školy: ZŠ Karla Klíče, Hostinné Autor: Mgr
PŘÍSLOVEČNÉ SPŘEŽKY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Zájmena II VY_32_INOVACE_03-09 Ročník: Vzdělávací oblast:
ČÍSLOVKY - SKLOŇOVÁNÍ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Vzdělávací Jméno autora Mgr. Blanka Pišvejcová Datum vytvoření
Vzdělávací Jméno autora Mgr. Blanka Pišvejcová Datum vytvoření
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Písemné násobení trojciferným činitelem
VY_32_INOVACE_ČJ.3.31 Anotace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Slovesný způsob Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Vzdělávací Jméno autora Mgr. Blanka Pišvejcová Datum vytvoření
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Jazyk a jazyková komunikace
PŘÍSLOVEČNÉ URČENÍ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
PODSTATNÁ JMÉNA Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
ČÍSLOVKY - DRUHY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Procvičování skloňování podstatných jmen rodu ženského
ZÁJMENA TEN, NÁŠ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
VEDLEJŠÍ VĚTA PODMĚTNÁ
Zájmena.
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY - PŘEDMĚT
SLOVESA – SLOVESNÉ KATEGORIE
Transkript prezentace:

ZÁJMENA – ON, JENŽ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Helena Baculáková Název: VY_32_INOVACE_01_A_9_ZÁJMENA – ON, JENŽ Téma: TVAROSLOVÍ Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2131

Autor Mgr. Helena Baculáková Vytvořeno dne 8. ledna 2012 Odpilotováno dne 9. ledna 2012 ve třídě VI.A, VI.B Vzdělávací oblast Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor Český jazyk a literatura Tematický okruh Tvarosloví Téma Zájmeno jenž Klíčová slova Zájmena on a jenž – zařazení, analogie skloňování

Zájmena on, ona, ono Rod mužský ženský střední živ./ neživ. Číslo jednotné 1.pád on ona ono 2.pád jeho,jej,ho jí jeho,jej, ho 3.pád jemu,mu jí jemu,mu 4.pád jeho,jej,ho ji je, jej, ho / jej,ho 6.pád (o) něm (o) ní (o) něm 7.pád jím jí jím . Číslo množné 1.pád oni / ony ony ona 2.pád jich jich jich 3.pád jim jim jim 4.pád je je je 6.pád (o) nich (o) nich (o) nich 7.pád jim jimi jimi .

Zájmeno jenž Rod mužský ženský střední živ./ neživ. Číslo jednotné 1.pád jenž jež jež 2.pád jehož jíž jehož 3.pád jemuž jíž jemuž 4.pád jehož,jejž / jejž již jež 6.pád (o) němž (o) níž (o) němž 7.pád jímž jíž jímž   Číslo množné 1.pád již / jež jež jež 2.pád jichž jichž jichž 3.pád jimž jimž jimž 4.pád jež jež jež 6.pád (o) nichž (o) nichž (o) nichž 7.pád jimiž jimiž jimiž

Užívání zájmen on – jenž - rozdíly při skloňování jsou pouze v prvních pádech - v textu je synonymním výrazem pro vztažné zájmeno který Zastavil se u stolu. U něho stála židle. Vydal se rád na výlet. Při něm se setkal s kamarády. Petr telefonoval přátelům. Dlouho o nich nic nevěděl. Podívej se do knížky. V ní najdeš všechno napsané. Otočil se ke kamarádům. Bez nich se mu tam jít nechtělo. Zastavil se u stolu, u něhož stála židle. Vydal se rád na výlet, při němž se setkal s kamarády. Petr telefonoval přátelům, o nichž dlouho nic nevěděl. Podívej se do knížky, v níž najdeš všechno napsané. Otočil se ke kamarádům, bez nichž se mu tam jít nechtělo.

Doplň správné tvary zájmena jenž V televizi jsme viděli zajímavý pořad, z _________ jsme se dozvěděli mnoho nového. Vypracoval dobře domácí úkol, o _________ tvrdil, že ho nebaví. Vrátil se do kraje, v ____________ prožil své mládí. Pohladil psa, __________ (2.p.) se zprvu bál. Kdo pozná strom, z __________ je tato větvička? Vrať se pro sešit, __________ (4.p.) jsem ti včera půjčila. Vezmi s sebou i knížku, o ____________ jsi mi vyprávěl. Koupil nové auto, s ___________ se chtěl vydat na dovolenou do zahraničí. Spisovatelé, o _________ se učíme, psali též pro děti a mládež. Pošlu ti dopis, v __________ ti všechno napíšu. Nepůjdu tam z těch důvodů, o ________ jsem včera hovořil.

Zkontroluj V televizi jsme viděli zajímavý pořad, z něhož jsme se dozvěděli mnoho nového. Vypracoval dobře domácí úkol, o němž tvrdil, že ho nebaví. Vrátil se do kraje, v němž prožil své mládí. Pohladil psa, jehož (2.p.) se zprvu bál. Kdo pozná strom, z něhož je tato větvička? Vrať se pro sešit, jejž (4.p.) jsem ti včera půjčila. Vezmi s sebou i knížku, o níž jsi mi vyprávěl. Koupil nové auto, s nímž se chtěl vydat na dovolenou do zahraničí. Spisovatelé, o nichž se učíme, psali též pro děti a mládež. Pošlu ti dopis, v němž ti všechno napíšu. Nepůjdu tam z těch důvodů, o nichž jsem včera hovořil.

Doplň správné tvary zájmena jenž Ptáci, ________ odletěli do teplých krajin, se na jaře opět vrátí. Nasadila si brýle, ________ jí velmi slušely. Divadelní představení, __________ jsme zhlédli, se nám líbilo. Sníh, __________ do rána napadal, během dne roztál. Ti, _________ jsou zvědaví, si mohou pokus zkusit sami. Fenka nakrmila štěňátka, _________ měla veliký hlad. Psi, ___________ hlídali dům, hlasitě štěkali.

Nyní si zkontroluj, jak jsi uspěl. Ptáci, již odletěli do teplých krajin, se na jaře opět vrátí. Nasadila si brýle, jež jí velmi slušely. Sníh, jenž do rána napadl, během dne roztál. Divadelní představení, jež jsme zhlédli, se nám líbilo. Ti, již jsou zvědaví, si mohou pokus zkusit sami. Fenka nakrmila štěňátka, jež měla veliký hlad. Psi, již hlídali dům, hlasitě štěkali. Pokud se ti úkol povedl – chválím!

ANOTACE 1) Zopakování skloňování zájmen on, ona, ono 2) Vyvození skloňování vztažného zájmena jenž 3) Spojování vět jednoduchých do souvětí pomocí zájmena jenž 4) Procvičování : a) doplňování správných tvarů (kromě 1.pádů) do souvětí - práce na interaktivní tabuli + pracovní listy, včetně kontroly b) doplňování prvních pádů zájmena jenž v souvětích - práce na interaktivní tabuli + pracovní listy POUŽITÉ ZDROJE Pouze vlastní zdroje Prezentace obsahuje animace.