AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Advertisements

- Úvod do biologie člověka
Název:VY_32_INOVACE_PR7_04 – Strunatci - rozdělení
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: KOSTRA VY_inovace_32_PR89_20
BUŇKY A TKÁNĚ V LIDSKÉM TĚLE
Digitální učební materiál
TŘÍDĚNÍ ŽIVOČICHŮ.
Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: ROZDĚLENÍ ŽIVOČICHŮ
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Opěrná soustava Úvod.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Kosterní soustava Přírodopis Autor : Mgr. Irena Hudcová
Autor výukového materiálu: Denisa Dosoudilová Datum vytvoření výukového materiálu: říjen 2011 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII. Vzdělávací.
POHYBOVÝ SYSTÉM SCHÉMATA, OBRÁZKY.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
OPĚRNÁ SOUSTAVA.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Plazi 4. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Tvar a pohyb těla obratlovců
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Tvar a pohyb těla KOSTRA.
Strunatci Strunu hřbetní nebo páteř mají vždy na straně těla Strunu hřbetní nebo páteř mají vždy na straně těla Jsou dvoustranně souměrní Jsou dvoustranně.
Opěrná soustava Funkce: opora, tvar těla chrání vnitřní orgány
Strunatci.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
KOSTERNÍ SYSTÉM ČLOVĚKA
Anotace: Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. STANISLAVA OHANKOVÁ Název: VY_32_INOVACE_294_ŽIVÁ_PŘÍRODA_ŽIVOČICHO.
Základní škola Libina, příspěvková organizace, Libina 548,788 05,IČ: Název projektu: Škola hrou Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
Základní škola Libina, příspěvková organizace, Libina 548,788 05,IČ: Název projektu: Škola hrou Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
Základní škola Libina, příspěvková organizace, Libina 548,788 05,IČ: Název projektu: Škola hrou Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
Základní škola Libina, příspěvková organizace, Libina 548,788 05,IČ: Název projektu: Škola hrou Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková NÁZEV: VY_32_INOVACE_11_07_P8_Bartonkova TÉMA: Dýchací soustava OBSAH: Dýchací soustava ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV : VY_32_INOVACE_27_01_HV6_Skála AUTOR : Mgr. Aleš Skála TÉMA : Když se sejdou housle s basou Základní škola.
Základní škola a Mateřská škola, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace Autor: PaedDr. Hana Hrubcová Název: VY_32_INOVACE_3B_07_Páteř a hrudník.
Anotace: Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. STANISLAVA OHANKOVÁ Název: VY_32_INOVACE_294_ŽIVÁ_PŘÍRODA_ŽIVOČICHO.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Zvole, okr. Praha - západ AUTOR: Mgr. Helena Špinarová NÁZEV: VY_52_INOVACE_25 II Pohybová soustava TEMA: Člověk a jeho svět - Přírodověda.
Obratlovci Pětilístek: páteř
Lidské tělo - kostra.
Obratlovci úvod; Kruhoústí
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Třídění přírodnin.
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_05_01_KOSTRA TÉMA: KOSTRA
OBRATLOVCI (úvod) Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Autor: PaedDr. Hana Hrubcová Název: VY_32_INOVACE_3B_06_Kostra
Autor: PaedDr. Hana Hrubcová
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Opěrná soustava.
Kmen: Strunatci Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi a se základním systémem ostnokožců.
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Strunatci, pláštěnci, bezlebeční, obratlovci
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Člověk je součástí přírody
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Základní škola, Hradec Králové
Jak lidé využívají přírodu
Domov, obec, stát, světadíl
Jak se rodí hory AUTOR: Mgr. Aleš Skála
zpracovaný v rámci projektu
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Kmen: Strunatci.
projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Opěrná soustava Autor: Mgr.Diana Mücksteinová
Lidé na Zemi AUTOR: Mgr. Aleš Skála
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Vyšší živočichové.
Transkript prezentace:

AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková Základní škola Libina, příspěvková organizace, Libina 548,788 05,IČ: 708 708 61 Název projektu: Škola hrou Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem republiky Vzdělávací oblast Člověk a příroda AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková NÁZEV: VY_32_INOVACE_11_02_P8_Bartonkova TÉMA: Obratlovci OBSAH: Kostra ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.2364

Anotace Hodina je zaměřena na opakování stavby těla obratlovců. Forma výuky může být hromadná, individuální či skupinová, formu volí učitel sám. Po zodpovězení otázky se žáci ihned doví správnou odpověď. Součástí hodiny je také poznávačka jednotlivých typů tkání, se kterými se žáci již setkaly.

Vyberte správné tvrzení Základní tvar těla obratlovců určuje: vnitřní kostra svalstvo vnitřní orgány Zbytky struny hřbetní jsou zachovány: v kostech v meziobratlových ploténkách v obratlích

3. Po celý život se struna hřbetní nachází u: savců a ptáků ryb a obojživelníků kopinatců a pláštěnců 4. Obratle jsou nejprve tvořeny: kostmi měkkou chrupavkou vazivem

5. Kosti starších živočichů obsahují: více minerálních látek než kosti mladších živočichů méně minerálních látek než kosti mladších živočichů stejné množství minerálních látek jako kosti ml. živočichů 6. K předním obratlům je připojena: kostra hlavy žebra kostra končetin

7. Kostní tkáň je tvořena: okosticí a kostními buňkami okosticí, kostními buňkami a kanálky okosticí, kostními buňkami, mezibuněčnou hmotou a kanálky 8. Nejvíce chrupavky je v kostře: paryb ryb ptáků

9. Co je na obrázku znázorněno? vazivo chrupavka kostní tkáň

10. Na obrázku je znázorněna: chrupavka kostní tkáň vazivo

11. Obrázek znázorňuje: Kostní tkáň Chrupavku Husté vazivo

12. Stavba kostry u jednotlivých tříd obratlovců závisí: na způsobu pohybu na způsobu života na způsobu rozmnožování 13. U jednotlivých tříd obratlovců najdeme rozdíly v počtu a tvaru obratlů: ano ne

KVASNIČKOVÁ, Danuše; FAIERAJZLOBÁ, Věra a kol KVASNIČKOVÁ, Danuše; FAIERAJZLOBÁ, Věra a kol. Ekologický přírodopis pro 8. ročník základní školy. Praha: Fortuna, 2007, ISBN 80-7168-477-5. Ilustrace: Kliparty Office REYTAN. Wikimedia Commons [online]. [cit. 09.09.2012]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Hyaline_cartilage.jpg REISCHIG, Josef. Wikimedia Commons [online]. [cit. 09.09.2012]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Cross-cut_bone.jpg NEPHRON. Wikimedia Commons [online]. [cit. 09.09.2012]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/w/index.php?title=Special:Search&limit=20&offset=4 0&redirs=1&profile=default&search=ligament