3.2 LINEÁRNÍ ROVNICE s neznámou ve jmenovateli

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
zpracovaný v rámci projektu
Advertisements

Pár užitečných rad, jak postupovat při řešení složitějších rovnic
Lomené algebraické výrazy
Žaneta Hrubá Jana Dušková
Rovnice s neznámou ve jmenovateli - 1
Kvadratické nerovnice
Lomené algebraické výrazy
Seminární práce číslo: 7 Zpracoval : Vladimír KORDÍK T-4.C
LINEÁRNÍ ROVNICE.
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Úplné kvadratické rovnice
Lomené výrazy – tvar zlomku, ve jmenovateli je proměnná
Řešení lineárních rovnic s neznámou ve jmenovateli
Sčítání a odčítání lomených výrazů
Řešení lineárních rovnic o jedné neznámé
Zlomky Smíšená čísla.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Milan Hanuš PŘEHLED UČIVA Výuka anglického, německého jazyka a matematiky.
L i n e á r n í r o v n i c e II. Matematika 8.ročník ZŠ
2.2.2 Úplné kvadratické rovnice
Výpočet kořenů kvadratické rovnice
Kvadratická rovnice Kvadratickou rovnicí s jednou neznámou x je každá rovnice tvaru: ax2 + bx + c = 0 kvadratický člen absolutní člen lineární člen Dostupné.
R OVNICE A NEROVNICE Rovnice v podílovém tvaru VY_32_INOVACE_M1r0105 Mgr. Jakub Němec.
2.2 Kvadratické rovnice.
Neúplné kvadratické rovnice
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
9.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Mgr. Martin Krajíc matematika 1.ročník rovnice a nerovnice
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
VY_32_INOVACE_07/1/17_Číslo a proměnná
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
KVADRATICKÉ NEROVNICE
R OVNICE A NEROVNICE Lineární rovnice VY_32_INOVACE_M1r0102 Mgr. Jakub Němec.
ROVNICE řešení lineárních rovnic rovnice s neznámou ve jmenovateli
Lineární rovnice Řešené úlohy.
Krácení lomených výrazů.
ROVNICE a NEROVNICE 12 Rovnice v součinovém tvaru MěSOŠ Klobouky u Brna.
Kvadratická rovnice.
4.12 ROVNICE V SOUČINOVÉM A PODÍLOVÉM TVARU Mgr. Petra Toboříková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Brož Petr. Dostupné ze Školského portálu Karlovarského kraje materiál.
4.11 LINEÁRNÍ ROVNICE S ABSOLUTNÍ HODNOTOU Mgr. Petra Toboříková.
3.4 LOMENÉ VÝRAZY Mgr. Petra Toboříková. Lomené výrazy = výrazy ve tvaru zlomku pracujeme s nimi jako se zlomky musíme stanovit podmínky ve jmenovateli.
R OVNICE A NEROVNICE Kvadratické rovnice – Algebraické způsoby řešení I. VY_32_INOVACE_M1r0108 Mgr. Jakub Němec.
LOMENÉ VÝRAZY III. Sčítání a odčítání výrazů Matematika 9. ročník Creation IP&RK.
Odčítání zlomků s různými jmenovateli Výukový materiál pro 7.ročník Autor materiálu: Mgr. Martin Holý Další šíření materiálu je možné pouze se souhlasem.
R OVNICE A NEROVNICE Rovnice v součinovém tvaru VY_32_INOVACE_M1r0104 Mgr. Jakub Němec.
4.3 LINEÁRNÍ ROVNICE s neznámou ve jmenovateli Mgr. Petra Toboříková.
3. LINEÁRNÍ ROVNICE A NEROVNICE
L i n e á r n í r o v n i c e II. Matematika 8.ročník ZŠ
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Škola pro 21. století
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Škola pro 21. století
IV. Násobení lomených výrazů
Pár užitečných rad, jak postupovat při řešení složitějších rovnic
Rovnost, rozšiřování a krácení zlomků
VY_32_INOVACE_RONE_05 Rovnice a nerovnice Soustavy nerovnic.
Násobení zlomků.
I. Podmínky existence výrazu
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Název prezentace (DUMu):
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Nerovnice s neznámou ve jmenovateli
Lomené algebraické výrazy
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Lomené algebraické výrazy
Pár užitečných rad, jak postupovat při řešení složitějších rovnic
Příklady s lineární funkcí
Zlomky (4) Smíšená čísla
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Pár užitečných rad, jak postupovat při řešení složitějších rovnic
Transkript prezentace:

3.2 LINEÁRNÍ ROVNICE s neznámou ve jmenovateli Mgr. Petra Toboříková

Zlomek je roven nule, pokud je nulový jeho čitatel Kdy je zlomek roven 0? Zlomek je roven nule, pokud je nulový jeho čitatel Lin. rovnice s neznámou ve jmenovateli

Urči, kdy je zlomek roven 0. Pod.: Lin. rovnice s neznámou ve jmenovateli

Příklad 1: Urči, kdy je zlomek roven nule b) nemá řešení! Lin. rovnice s neznámou ve jmenovateli

Vyřeš rovnici: dva způsoby řešení I. Anulování rovnice II. Odstranění zlomků Lin. rovnice s neznámou ve jmenovateli

Výraz upravíme tak, aby vznikl jeden zlomek: I. Anulování rovnice: Všechny členy rovnice převedeme na jednu stranu Anulovaný tvar rovnice, na jedné straně je 0! Určíme podmínky: - ze spol. jmenovatele Pod.: Výraz upravíme tak, aby vznikl jeden zlomek: společný jmenovatel Určíme množinu kořenů: Zlomek = 0, pokud čitatel = 0 Ano Zkontrolujeme, zda náš výsledek vyhovuje podmínkám Lin. rovnice s neznámou ve jmenovateli

Rozložíme výrazy ve jmenovatelích na součin II. Odstranění zlomků: Rozložíme výrazy ve jmenovatelích na součin Vynásobíme rovnici společným jmenovatelem Zkrátíme ve zlomcích Pod.: Lin. rovnice s neznámou ve jmenovateli

Příklad 1: Pod.: I. Anulování rovnice II. Odstranění zlomků Lin. rovnice s neznámou ve jmenovateli

Příklad 2: I. Anulování rovnice II. Odstranění zlomků Lin. rovnice s neznámou ve jmenovateli

Příklad 3: I. Anulování rovnice II. Odstranění zlomků Lin. rovnice s neznámou ve jmenovateli

Pracovní sešit str. 46-47 /př. 13-14 str. 48/př. 20 str. 49/př. 24