MOTIVACE K UČENÍ Tereza Hammerová 350 766.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Videotrénink interakcí
Advertisements

PaedDr. Zuzana Horváthová, Ph.D. doc. Ing. Josef Abrhám, Ph.D.
Základní škola, Slavkov u Brna, Malinovského 280
PhDr. Věra Strnadová, Ph. D.
Motivace 1.úvodní pojmy 2. pracovní motivace 3. stimulace
Kurikulární reforma Únor 2008 PhDr. Maria Bezchlebová
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Zpracovaly: Lucie Tylšarová, Lucie Zimlová
Pedagogické minimum – lektorské dovednosti
TMG Radka Veselá IV/17 Stimulátory Motivátory Správné vedení firmy.
Motivace ve vzdělávání dospělých Lektor: Mgr. Šárka Prachařová
Univerzita Karlova v Praze Filozofická fakulta Katedra psychologie
Kooperativní učení a rozvoj prosociálnosti Kooperativní výuka nerovná se skupinová práce.
Personální management
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Struktura výuky.
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_JIROCHOVA.
Zdravá škola.
Kvalita praktické výuky a masové vzdělávání: zkušenosti PdF Vlastimil Švec & Tomáš Janík Edukační praxe v éře masového vzdělávání 6. listopadu 2013.
UČENÍ = PROCES JEHOŽ VÝSLEDKEM JE ZMĚNA PSYCHICKÝCH JEVŮ, DISPOZIC K NIM A JEJICH VNĚJŠÍCH PROJEVŮ.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
OP3BK_PSPP Pedagogická psychologie
ANGAŽOVANÉ UČENÍ Hana Horká.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Jak se děti učí 2. Podmínky učení
PaedDr. Jana Škrabánková, Ph.D.
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
Mgr. Zuzana Kročáková …I KDYŽ TO MNOHDY NEVÍ.
Androdidaktika Vzdělávání. Smyslem vzdělání je dosáhnout moudrosti, nejen prostého vědění J. A. Komenský.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. a 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ.
Vnitřní činitelé výuky: Žák jako učící se osobnost
PSYCHOLOGIE VÝCHOVY A VZDĚLÁVÁNÍ
UČENÍ EVA JEŘÁBKOVÁ.
Pedagogická komunikace
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
Vývojová psychologie OP3BK_PSVP
ORGANIZAČNÍ FORMY VÝUKY
Faktory ovlivňující rozvoj pedagogických dovedností studentů Jana Stávková.
Bidrmanová, Rintelová Učitelství praktického vyučování
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
MOTIVACE VE VYUČOVÁNÍ. MOTIVACE Základní pilíř úspěšnosti žáka Základní pilíř úspěšnosti žáka U každého jedince je motivujícím prvkem jiná skutečnost.
Co je to učení?. Učení je jeden ze základních vývojových procesů, jehož výsledkem je relativně trvalá změna vyvolaná zkušeností. (Denglerová, 2009)
CLIL zkušenosti Tento projekt je spolufinancován z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky.
PEDAGOGICKÁ PSYCHOLOGIE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Pedagogické zásady. 1. Zásada cílevědomosti Znamená: - jasně stanovit cíle - cíle zdůvodnit a motivovat - přiměřeně cíle objasnit - důležitá je i aktivní.
 Souhrn hybných činitelů v činnostech, učení a osobnosti  Skutečnosti, které jedince podněcují, podporují nebo naopak tlumí, aby něco konal či nekonal.
ČESKÝ JAZYK A LITERATURA Praktická aplikace teoretických poznatků z hláskosloví Online diskuse k virtuální hospitaci – Open Gate, gymnázium.
Tisková konference k pětiletému výročí zavedení EtV jako DVO.
Markéta Stará  Cíle školní TV  Vzdělávací, výchovné, zdravotní, socializační  Cíle vzdělávací oblasti “Člověk a zdraví“  ZŠ, středoškolské.
Organizační formy práce v tělesné výchově
TYPY VÝUKY výuka produkční výuka regulativní výuka heuristická
Univerzita Jana Amose Komenského Praha
Pedagogická Psychologie
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ A/ B/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
PROFESE UČITELE Radek Šír.
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 6 didaktických pojmů + zodpovědět 2 otázky.
Edukátor Profese učitele
Jak se děti učí 2. Podmínky učení
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
Podmínky učení.
Edukant motivace k učení a řešení výchovných problémů
MOTIVACE.
Standardy pro základní vzdělávání
KLIMA TŘÍDY.
Psychologie výchovy a vzdělávání
Edukant: motivace k učení a řešení výchovných problémů - Motivace k učení - Kázeň a nekázeň Kučerová Klára, NMgr.
Motivace. Motivace Podstata motivace Motivace je dána potřebami člověka. Tyto potřeby má každý člověk jiné. O vymezení lidských potřeb se pokusil americký.
5. Rodina jako výchovný činitel, předškolní pedagog
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
§ 49 Domovy pro seniory. V domovech pro seniory se poskytují pobytové služby osobám, které mají sníženou soběstačnost zejména z důvodu věku, jejichž.
Transkript prezentace:

MOTIVACE K UČENÍ Tereza Hammerová 350 766

ABRAHAM H. MASLOW PYRAMIDA POTŘEB

VNITŘNÍ MOTIVACE uspokojení z toho, že jsem se něčemu naučil, že jsem si osvojil dovednost poznávací potřeba potřeba získání schopností potřeba činnosti zvídavost

VNĚJŠÍ MOTIVACE odměna prestiž pochvala donucení trest

OČEKÁVÁNÍ ÚSPĚCHU

ČINITELÉ PŮSOBÍCÍ NA MOTIVACI novost situace, předmětu, činností činnost žáka a uspokojení z ní úspěch v činnosti sociální momenty souvislost nové činnosti s předchozími činnostmi, zkušenostmi a zájmy souvislost činnosti s životními perspektivami

Hlubší, trvalejší motivace STÁDIA MOTIVACE Počáteční motivace Hlubší, trvalejší motivace

RUŠIVÉ MOMENTY PRO MOTIVACI Nasycení Nedostatky v osobních vztazích, v emočním klimatu Nedostatky v metodě vyučování a způsobu výchovy

FAKTORY OVLIVŇUJÍCÍ MOTIVACI Faktory učitelem neovlivnitelné Faktory učitelem ovlivnitelné rodina zajímavé předání informací prostředí zkušenosti žáka s učitelem vztahy s žáky pochvala zkušenosti žáka s učivem přizpůsobení motivace cíli, obsahu učiva a věku žáků

BUDOVÁNÍ VZTAHU UČITELE S ŽÁKY vzájemná úcta a kontakt dobrý příklad učitele humor zvyšování sebeúcty žáků humanistický přístup k vyučování a učení předávání kladných informací poskytování pozitivní pomoci

PRINCIP ZVYŠOVÁNÍ MOTIVACE zpětná informace po výkonu přijetí cílů vyučovací hodiny za vlastní demokratický styl vedení kolektivu správné vyučovací metody pozitivní klima třídy skupinová kooperace

DEMOTIVUJÍCÍ ČINITELE autoritativní styl vyučování a výchovy rigidita a nízká tvořivost nízká informovanost o praktickém uplatnění poznatků v životě důraz na školní známky srovnávání s nejlepšími žáky

POUŽITÁ LITERATURA ČÁP, Jan. Psychologie výchovy a vyučování. 1. vyd. Praha: Univerzita Karlova, 1993, 415 p. ISBN 80-706-6534-3. Dostupný text k předmětu Didaktika tělesné výchovy. KERN, Hans. Přehled psychologie. 1. vyd. Praha: Portál, 1999, 289 p. ISBN 80-717-8240-8.

DĚKUJI ZA POZORNOST