Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0873 Název materiálu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ekosystémy v ČR.
Advertisements

ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Kyselý déšť.
Ochrana ovzduší Povinnost pravidelně měřit imise mají ze zákona městské aglomerace o počtu obyvatel více než 350 tis. a dále OZKO, které stanovuje každý.
Učebnice Ekologie a ochrana životního prostředí
Jehličnaté lesy Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.22
 zamezit dalšímu zhoršování životního prostředí  urychlit odstraňování jevů, které ohrožují živé i neživé složky přírody  chránit přírodní i kulturní.
Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm
Lesnictví Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm
Rozmanitost lesů, Význam lesů, Péče o lesy.
Registrační číslo projektu:
Hospodářská úprava lesa
Právní úprava ochrany lesa
Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm Ing. Jolana Juřicová Modernizace výuky odborných předmětů Reg. č. projektu: CZ.1.07/1.1.08/
Žilová, Stoklasová, Pavlíková 3.O
ROZBOR UDRŽITELNÉHO ROZVOJE ÚZEMÍ ENVIRONMENTÁLNÍ PILÍŘ Ostrava Ing. Jiří Krist.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s významem lesů v našich podmínkách,
VLIV PRŮMYSLU NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
Krajina a životní prostředí
Odpovědnost v právu životního prostředí
Příroda ČR – přirozené ekosystémy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír Hůrka. Dostupné z Metodického portálu
Ochrana půdy a lesa.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Jednodušší cesta k dotacím v novém programovém období Místní akční skupina Rakovnicko.
VY_32_INOVACE_16- Smrk ztepilý Přírodověda - 4. ročník Miloslava Bucharová, Základní škola a Mateřská škola Jivina Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Globální problémy a globální změny Tematická oblast:Ekologie Ročník:1. Číslo.
Životní prostředí v ČR. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autoři: Ing. Hana Ježková Název prezentace (DUMu): 4. Vliv činnosti člověka na prostředí Název sady: Základy ekologie pro.
Ludmila Rejlová,Kamila Šrédlová.  Okyselování prostředí  Snižování pH (voda,půda)  Více H + iontů  Příčiny: emise  Acidifikující látky: SO 2, NO.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
ZŠ Jiráskova, Benešov CHEMIE Mgr. Jitka Říhová Kyselé deště – Oxidy 8. a 9. ročník.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Přírodní společenstva v České republice Martin Chlumský Dis. 3. ročník BI-TV Pedagogická fakulta UK Kateřina Vaněčková PdF UK Praha Helena Jedličková.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Odbor životního prostředí
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Ekologie a životní prostředí 2011 Barbora Kněžínková
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Přírodní společenstva v České republice
INTEGROVANÉ POVOLOVÁNÍ SMĚRNICE IPPC: NEJLEPŠÍ POSTUPY
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Krajina České republiky
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
VY_62_INOVACE_ , silniční daň Ing. Blanka Kožíšková
1 Název školy Číslo projektu Název materiálu Autor Tematická oblast
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková
Ochrana lesa.
Česká republika Životní prostředí ZŠ Hejnice 2010 Mgr. Jan Kašpar.
Přírodní společenstva v České republice: LES
ŠKODY IMISEMI.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název prezentace (DUMu): Ohrožení půdy
VY_52_INOVACE_54_Životní prostředí ČR
Znečištění ovzduší Vypracoval: David Hampl
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Obecné podmínky lesy ve spoluvlastnictví více osob – žadatel je ten, který má většinový podíl nebo je zmocněn písemnou ověřenou plnou mocí dalšími spoluvlastníky.
Transkript prezentace:

Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0873 Název materiálu Regionální vlivy na životní prostředí a možnosti jejich řešení – lesy VY_32_INOVACE_10.01.10 Autor Ing. Helena Vacková Tematická oblast Člověk a prostředí pro 4. ročník přírodovědného lycea Ročník 4. lyceum Datum tvorby říjen 2012 Anotace Materiál seznamuje žáky s činnostmi poškozujícími les a s možnostmi nápravy Metodický pokyn Prezentace látky + procvičení pomocí kontrolních otázek

Činnosti poškozující les Ohrožování imisemi Acidifikace půdy Časté používání monokultur Nevhodné těžební postupy

Snižování poškozování lesů znečištěným ovzduším Snížení vypouštěných emisí – nutno řešit již u původců znečištění (odsiřovací zařízení) - tepelné elektrárny v ČR byly odsířeny v 90. letech minulého století (mokrá vápenná vypírka – oxid siřičitý obsažený ve spalinách reaguje s kationty vápníku, které jsou vstřikovány formou vápenné emulze do proudu spalin → vzniká síran vápenatý) Některé lesní porosty byly totálně zničeny či oslabeny → náhrada smrku ztepilého smrkem pichlavým, po zlepšení stavu ovzduší návrat k původním druhům)

Snižování poškozování lesů omezení výsadeb monokultur Vysazovat druhy odpovídající příslušnému vegetačnímu stupni a konkrétním přírodním podmínkám Smrk ztepilý se přirozeně vyskytoval pouze v horských oblastech, v pahorkatinách a nížinách trpí nedostatkem půdní a vzdušné vlhkosti, ale i nadbytkem živin → polomy, škůdci Ideálem by bylo pěstovat více druhové a různověké lesní porosty Dle platné legislativy (zákon č. 289/1995 Sb.) se les obnovuje výsadbou dřevin hlavních s použitím stanoveného podílu dřevin melioračních a zpevňujících

Snižování poškozování lesů zaváděním šetrných metod těžby Omezení holosečného způsobu těžby (náhrada clonnou nebo okrajovou sečí) Šetrnější přibližování dřeva k odvozním místům (menší mechanizace, koně lanovky)

Opakovací otázky 1. Které činnosti člověka poškozují les? 2. Jakými způsoby lze zlepšit stav lesů v České republice?

Zdroje EZECHEL, M., ZICHOVÁ, J., PYTLOUN, L. Ekologie a ochrana životního prostředí. Mělník: VOŠZ A SZaŠ, 2012. 211 s.