vložení – obrázek – (vyhledat logo) – vložit PREZENTACE MÉ FIRMY Do prezentace z minulé hodiny vlož do prvního snímku logo vaší firmy: vložení – obrázek – (vyhledat logo) – vložit Na internetu vyhledej obrázky vhodné k doplnění do vaší prezentace a pomocí kopírování CTRL + C a CTRL + V je do prezentace vlož. Čj. E 06/28 PŘÍPRAVA NA HODINU Mgr. Petr Stránský Předmět: Informační a komunikační technologie Ročník: 7. ročník ZŠ Délka vyuč. hodiny: 45´ Tematický celek: Volba povolání – prezentační programy Téma: Open Office Impress přechod mezi snímky, vložení obrázku Pomůcky: osobní počítače, program Impress, internet, pokyny E 06_28 1. Cíle hodiny Očekávané výstupy ŠVP: Vytvoří jednoduchou prezentaci. Rozvíjené kompetence K: − dává druhým lidem najevo, že jim naslouchá tím, že s nimi udržuje oční kontakt − zaujme nesouhlasné nebo kritické stanovisko konstruktivním způsobem (namítá či nesouhlasí vždy způsobem, který vyzdvihuje věcnou podstatu a nikoli osobní vztahy), svůj názor zdůvodní P: - využívá znalosti a zkušenosti získané v jednotlivých vzdělávacích oblastech v zájmu vlastního rozvoje i své přípravy na budoucnost Učivo dle ŠVP: Tvorba prezentací Kognitivní (vzdělávací): použije funkci přechodu mezi snímky vyhledá na internetu zvukový soubor a obrázky vybere vhodný vizuální a zvukový efekt přechodu mezi snímky Afektivní (postojové): Objektivně zhodnotím práci jiného, kritiku dovedu zdůvodnit. 2. Průběh hodiny Evokace: 5 minut Opakování učiva předešlé hodiny - vybraný žák předvede ostatním vytvoření prezentace, vkládání textu, úpravu textu a textového pole. Vhodná metoda: prezentace žáka s využitím interaktivní tabule Uvědomění si: 25 minut Vyučující využije žákem vytvořené prezentace a předvede žákům způsob vkládání obrázků. Vhodná metoda: frontální metoda Na interaktivní tabuli žáci postupně zkouší možnosti přechodu mezi snímky, doplní je zvukem, vyzkouší funkci použití přechodu na všechny snímky. Vhodná metoda: Práce na interaktivní tabuli Na základě předchozích činností žáci doplňují obrázky do prezentace své firmy a zkouší funkci přechodu mezi snímky. Na internetu vyhledají zvukové efekty a využijí je v prezentaci. Vhodná metoda: samostatná práce na počítači Reflexe: 15 minut Žáci předvádějí na interaktivní tabuli své prezentace ostatním. V diskusi si všímají vhodnosti využití obrázků, přechodu mezi snímky a zvukových souborů. Hodnotí klady a zápory představených prezentací. Vhodná metoda: práce na interaktivní tabuli, diskuse Ověření výukových cílů: Kognitivního: pozorování samostatné práce žáků vytvořené prezentace Afektivního: sledování mluveného projevu žáků
PREZENTACE MÉ FIRMY Vyzkoušej možnosti přechodu mezi snímky přechody – použít u všech – náhled Na internetu vyhledej zvukové soubory (MP3, Wave) vhodné k doplnění do vaší prezentace. Ulož je na plochu.
PREZENTACE MÉ FIRMY Vyzkoušej přechod mezi snímky, vyber vhodný přechod a použij pro všechny snímky: přechody – použít u všech - náhled Využij zvuky pro přechod snímků, doplň staženým zvukovým efektem z internetu zvuk– jiný zvuk – (vyhledej na ploše) - OK
PREZENTACE MÉ FIRMY Vytvořenou prezentaci ulož. Tento dokument odešli emailem jako přílohu na: zsliban@centrum.cz