KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE Čtenářská a matematická gramotnost Andrea Nytrová 14.02.2017.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
IVIG Praha, Odborná pomoc veřejných knihoven informačním a studijním centrům škol.
Advertisements

Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Projekt „Modernizace vzdělávání – šance lepšího pracovního.
BUDOUCNOST Úspěch pro každé dítě. Ve znamení inkluzivního vzdělávání.
PRACOVNÍ SKUPINA VZDĚLÁVÁNÍ A ZAMĚSTNANOST 11. září 2015.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Seminář pro žadatele IROP.
Představení výzvy Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony pro MŠ a ZŠ I MAS Rokytná, o.p.s. Srázná Moravské Budějovice.
EU peníze středním školám. Šablony Šablony – unikátní systém podávání žádostí o EU dotace Není nikde jinde v EU Velmi jednoduchý způsob - školy mají minimum.
Workshop – KAP Pk Návrh Šablon pro SŠ a VOŠ Pardubice, 29. srpna 2016.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Rozvoj klíčových kompetencí v rámci oborových didaktik, průřezových témata mezipředmětových vztahů Praha, 1. února.
Představení výzvy Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony pro MŠ a ZŠ I MAS Oslavka, o.p.s. sídlo: Masarykovo náměstí
SPOLEČNÁ ŘEŠENÍ PRO LEPŠÍ UČENÍ reg. č. CZ.1.07/1.1.00/ LOKÁLNÍ STRATEGIE ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ OHROŽENÝCH ŠKOLNÍM NEÚSPĚCHEM v lokalitě ORP Karviná.
Mgr. Libuše Přikrylová, manažer pracovní skupiny.
Datum: Zpracovala: Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Program „Yes, I do“ Strategie pro jazykové vzdělávání v MSK do roku
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Pracovní skupiny: Předškolní vzdělávání Čtenářská gramotnost Matematická gramotnost Inkluzivní vzdělávání.
Analýza potřeb v území Pardubického kraje Pracovní tým k platformě Kariéra a celoživotní vzdělávání Podpora kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Martina Vojtěchová
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje Analýzy potřeb pro KAP Olomouc, RNDr. Bronislava Vláčilová Věcná manažerka KAP Krajský.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje Základní informace o spolupráci KAP a MAP Martin Majcík 1.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Místní akční skupina SVATOVÁCLAVSKO, z.s. Pracovní skupina MAP ORP Kladno Dům Kultury Stochov.
AKTUÁLNÍ VÝZVY V OPERAČNÍM PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Bc. Michaela Augustová MAS Znojemské vinařství, z.s. Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony ZŠ a MŠ I.
Kariérové poradenství v českém středním školství
Cíl a identifikace výzvy
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje
MAP – Místní akční plán ORP RK
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Individuální projekt OP VVV
Realizace vašich potřeb prostřednictvím OP VVV
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Šablony OP VVV a podpora nadání
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Regionální stálá konference
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání AKTIVITY A VÝSTUPY PROJEKTU KAP
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Pardubického kraje
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Polytechnické vzdělávání v rámci šap
Analýza potřeb škol Hlavní zjištění
Aktivity projektu Co máme hotovo a co nás čeká
Společné setkání „minitýmů“
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Analýza potřeb škol Většina škol rozvíjí inkluzívní vzdělávání prostřednictvím činností spadajících do základní nebo mírně pokročilé úrovně. Inkluzívní.
Implementační projekt KAP
OŠMS, Krajský úřad Kraje Vysočina
Konference „Krajský akční plán vzdělávání v Ústeckém kraji 1“
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE CZ /0
Výzvy v oblasti regionálního školství
IMPLEMENTACE KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNU
4. zasedání PS Vzdělávání pro území Plzeňského kraje
Krajský akční plán vzdělávání ÚK
OŠMS, Krajský úřad Kraje Vysočina
Polytechnické vzdělávání v praxi
Metodika a koordinace kariérového poradenství v JMK
Realizace potřeb regionálního školství pomocí šablon
Šablony pro SŠ a VOŠ výzva I
Akční plánování v Ústeckém kraji z pohledu projektu P-KAP
TRADICE UPLATNĚNÍ DOPRAVNÍ DOSTUPNOST ŠIROKÁ NABÍDKA TECHNICKÝCH OBORŮ
Šablony II Výzva č. 02_18_063 a 02_18_064.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Aktuální informace o projektu
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Š A B L O N Y II.
Prezentace KAP Jihomoravského kraje
Workshop 2: Šablony pro střední a vyšší odborné školy
Informace o projektu IKAP
Implementace Krajských akčních plánů rozvoje vzdělávání
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Pardubického kraje
Transkript prezentace:

KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE Čtenářská a matematická gramotnost Andrea Nytrová 14.02.2017

Analýza potřeb škol Hlavní zjištění MG SOU, SOŠ i VOŠ by nejvíce pomohla finanční podpora pro možné půlení hodin matematiky a prostředky pro personální zajištění konzult. hodin pro žáky se spec. vzděl. potřebami. SOU dále společně s VOŠ zdůrazňují potřebu rozvoje matematické gramotnosti napříč všemi předměty. SOŠ a VOŠ by dále pomohly výukové materiály na podporu p ropojení matematiky s běžným životem. Hlavní zjištění ČG SOU a SOŠ by nejvíce pomohla podpora gramotnosti napříč jednotlivými předměty, systematická práce žáků s odbornými texty a dostatečné prostředky na nákup knih. VOŠ zdůrazňují potřebu podpory gramotnosti napříč předměty (100 %), prostředků pro personální a materiální zajištění práce se žáky se zájmem o literaturu (67 %) a dostatečných prostředků na nákup knih (67 %).

Prioritizace Potřeby s nejvyšší důležitostí  rozvíjet příp. navázat spolupráci škol a zaměstnavatelů  propojit odbornou výuku ve školách s praxí ve firmách, včetně stáží pedagogů ve firmách  zajistit kvalitní personální a materiální zázemí odborných škol  popularizovat odborné školství ve spolupráci se sociálními partnery se zapojením rodičů, ZŠ a výchovných poradců  realizovat další vzdělávání pedagogů odborných předmětů a praktického vyučování ve spolupráci se zaměstnavateli

Prioritizace Potřeby s nejvyšší důležitostí  zlepšit matematickou a čtenářskou gramotnost  podpora čtenářské gramotnosti napříč vzděláváním  realizovat vzdělávání pedagogů v těchto oblastech  personální a materiální zajištění konzultací pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v oblastičtenářské a matematické gramotnosti

Prioritizace Potřeby se střední důležitostí  podporovat rozvoj matematického a logického myšlení  zatraktivnit matematické vzdělávání Potřeby s nižší důležitostí  analyzovat možné příčiny současného stavu matematické gramotnosti a matematického vzdělávání v našem kraji

Návrh řešení Dílčí cíl CH 1.1: Zlepšit matematickou a čtenářskou gramotnost Kritérium splnění: Alespoň 20 % středních škol zrealizuje některou formu podpory čtenářské a matematické gramotnosti: Podpora čtenářské gramotnosti napříč vzděláváním. Personální a materiální zajištění konzultací pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v oblasti čtenářské a matematické gramotnosti. Realizace vzdělávání pedagogů v této oblasti. Činnosti (aktivity) Předpoklady realizace Zapojené subjekty Termín CH 1.1.1 Realizace projektů zjednodušených forem vykazování zaměřených na aktivity podpory čtenářské a matematické gramotnosti Vyhlášení odpovídajících výzev   Zájem škol o příslušné výzvy SŠ V závislosti na termínu výzvy CH 1.1.2 Realizace krajského projektu zaměřeného na tematická partnerství v oblasti rozvoje matematické gramotnosti Vyhlášení odpovídající výzvy Zájem škol o zapojení do projektu MSK, SŠ, KVIC, příp. VŠ

Děkuji za pozornost. andrea.nytrova@msk.cz