Mandatorní a Quasi-mandatorní výdaje jako % na výdajích státního rozpočtu
Reálné výdaje na složky HDP a jejich cenová úroveň ve srovnání s EU
Dynamika veřejných výdajů 1995 až 2001
Rozložení příjmů veřejných rozpočtů
Dlouhodobý vývoj výnosů daní v ČR
SOUHRN SPECIFIK NÁVRHU ROZPOČTU 2005 (pro samosprávy) očekává se růst daňových výnosů celkem cca o 10,5 %, tj. cca o 50 mld.Kč ke krajům je připravena novela RUD posilující jejich daňové příjmy cca o 56 mld.Kč (na novelu doplácí SR v r. 2005 1,5 mld.Kč v roce 2006 3,6 a v r. 2007 cca 5 mld.Kč) neschválením novely RUD v roce 2003 přišly učitelé na středních školách o cca 1 mld.Kč růst HDP se očekává ve výši 3,8 % ČR platí příspěvky do EU cca 31 mld.Kč, z toho 2/3 čerpají samosprávy cca 45 mld.Kč má ČR získat, avšak 15 mld.Kč jde povinně do zemědělství prioritami výdajů SR jsou věda a výzkum a vysoké školství a střední odborné školství zákon č. 243/2000Sb., o rozpočtovém určení daní zůstává pro obce stejný jako v roce 2002, 2003 a 2004 v dohledné době se předpokládá zavedení tzv. ekologických daní (zdanění el. energie apod.), otázkou je, zda podíly získají do daňových příjmů také obce a kraje výhledově se počítá s regulací zadluženosti obcí v souvislosti s paktem stability a distribucí fiskálního rizika (dosud zadluženost samospráv cca 70 mld.Kč, z toho 50 % magistrátní města) úprava RUD pro obce připadá v úvahu reálně s účinností nejdříve od 1.1. 2007