Lišejníky.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
RISKUJ přírodopis 6 vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Advertisements

Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
Charakteristika hub  Tvoří samostatnou říši – přechod mezi rostlinnou a živočišnou říší  Mají odlišný způsob života, výživy, rozmnožování  Ve srovnání.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Škola 21. století Autor: Ing. Minářová Pavlína Datum/období: podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Řasy zařazení do systému organismů celková charakteristika ekologie.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Obojživelníci vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Ch_055_Fotosyntéza v noci Ch_055_Přírodní látky_Fotosyntéza v noci Autor: Ing. Mariana Mrázková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Police nad Metují, okres Náchod Autor: Mgr. Karolina Pátková Název : VY_32_INOVACE_7C_12_Téma_Člověk_a_zdraví.
Kožní soustava Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Simona Stránská Název: VY_32_INOVACE_09_B_8_Kožní soustava Téma: Přírodověda.
14 ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Znečišťování ovzduší. Životní prostředí Globální problémy lidstva : Populační exploze a s ní spojená potravinová krize v rozvojových.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Blanka Hipčová NÁZEV: VY_52_INOVACE_02_CH+PŘ_10.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Lydie Klementová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
LIŠEJNÍKY ( LATINSKY LICHEN). CHARAKTERISTIKA LIŠEJNÍKU -Složené organismy, které podle systému řadíme do říše hub -- mají velmi rozmanitý vzhled a velikost,
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace Pražská 2817, Mělník tel.: EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Miloslav Cajska Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_52_INOVACE_1A_01_Bakterie.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Živá příroda – houby Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
SYSTÉM ROSTLIN Rostliny podle složitosti a stupně vývoje dělíme na nižší a vyšší. Tělo nižších rostlin je většinou jednobuněčné, ale může být i vícebuněčné.
Jednobuněční živočichové
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_150_Ochrana půdy
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Mechorosty Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi a se základním systémem ostnokožců.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Lišejníky - Lichenes.
Buňka základní stavební a funkční jednotka organismů funkce buňky:
AUTOR: Mgr. Blanka Hipčová NÁZEV: VY_52_INOVACE_02_CH+PŘ_11
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
VY_32_INOVACE_03_Lišejníky
Ekologie a ochrana přírody
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Neživá příroda - voda Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Lenka Lehká
Nezmar a ploštěnka – pracovní list.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov
Různé podmínky života na Zemi
Název projektu: Moderní škola
VY_32_INOVACE_CH.8A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Tereza Hrabkovská Název materiálu: VY_32_INOVACE_CH.8.A.06_VZDUCH Název: Vzduch.
Základní škola, Hradec Králové
Základní společenstva – skály a hory
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Název školy: Základní škola Městec Králové
Živá příroda – vývoj Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
9. ABIOTICKÉ PODMÍNKY ŽIVOTA
Prvoci – jednobuněční živočichové
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
VY_52_INOVACE_19_Ekosystém- životní projevy
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
VY_32_ INOVACE_ 01_ PŘÍRODOVĚDA 5
Lišejníky - podvojné organizmy
Diferencované stravování
MNOHOBUNĚČNÉ HOUBY HOUBY NIŽŠÍ.
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
POTRAVNÍ VZTAHY ORGANISMŮ
VY_52_INOVACE_26_Jednobuněčné organizmy- rostliny- učební text
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie o. p. s
3. Houby Houby – mají buňky bez chlorofylu
MNOHOBUNĚČNÉ ORGANIZMY Řasy, houby, lišejníky.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov
LIŠEJNÍKY tundra.
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_150_Ochrana půdy
Transkript prezentace:

Lišejníky

Lišejníky Jsou složené organismy. Jejich tělo = STÉLKA Lišejník = houbová vlákna + zelená řasa(sinice) Dodává vodu s minerály Obsahuje chlorofyl – vytváří organické látky

Mezi houbovými vlákny a řasou je SYMBIÓZA. (navzájem si prospívají) Rozmnožování lišejníků: pomocí úlomků stélky

Typy stélek lišejníků(ke každému typu stélky doplň zástupce z učebnice str.40) 1. Korovitá Př.:

2. Lupenitá Př.:

3. Keříčkovitá

Význam lišejníků: 1.) Jsou to průkopníci života 2.) Jsou to BIOINDIKÁTORY (=ukazatelé čistoty ovzduší) 3.) Jsou potravou a úkrytem pro živočichy 4.) Používají se k výrobě cukru, alkoholu, parfémů, barviv, léků…

Skotský kilt

Otázka: Proč označujeme lišejníky za průkopníky života? Vysvětli (použij učebnici str. 41)

Poznej lišejníky