Polární oblasti Materiál byl vytvořen v rámci projektu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Světadíly Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Advertisements

Polární pás.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
ZEMĚPIS VY_32_INOVACE_09_05_podnebné pásy (polární pás)
Obyvatelstvo Evropy a Evropské jazyky Zpracovala: Mgr. Kateřina Holá Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/ :III/2 VY_32_INOVACE_02-13 ZEMĚPIS NA II. STUPNI ZV-LMP (Z) Téma:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov ŠABLONA: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Já a můj svět PRO ROČNÍK:
ANOTACE Materiál je určen k získání informací o tom, kde a jak žijí lidé na Zemi. V úvodní výkladové části se žáci seznámí s rozložením obyvatelstva na.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
Grónsko –země věčného ledu
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Lesy mírného pásu.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Polární oblasti.
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
Název školy: Speciální základní škola,Louny Poděbradova640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Erika Pospíšilová Název materiálu: VY__32_INOVACE_14_IV_Z9_Argentina.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Průvodní list Jméno autora: Ing. Miroslava Jeřichová
ZEMĚPIS - SVĚT Severní Amerika
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Tundra a polární pustina
Název školy: Základní škola Pardubice – Spořilov
Název školy: Speciálnízákladníškola,Louny Poděbradova640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Erika Pospíšilová Název materiálu: VY__32_INOVACE_04_IV_Z6_pohyby_země.
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
Název školy: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV Autor: Mgr. Pavla Zrzavecká
Člověk a jeho svět 4. ročník
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Název školy ZŠ a MŠ, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
TÉMA: Počítačové systémy
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Oběh vody v přírodě Materiál byl vytvořen v rámci projektu
AUTOR: Mgr. Hana Dvořáčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_21_PŘEHLED SVĚTADÍLŮ
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Přírodní krajiny - test
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
VY_32_INOVACE_07_Zeměpis_8.ročník 04_Přírodní oblasti světa – II.
Základní společenstva – skály a hory
Rostliny a živočichové Evropy VY_32_Inovace_08KR-3
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
NÁZEV: VY_32_INOVACE_23_07_Z7_Skála TÉMA: Tichý oceán
Evropa – jeden ze světadílů
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová NÁZEV: VY_32_INOVACE_14_11_20 Tundra
VY_32_INOVACE_ZE6-15 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek
Název školy ZŠ a MŠ, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
Živá příroda Člověk a jeho svět (Prvouka pro 3. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
Matematika + opakování a upevňování učiva
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie o. p. s.
VY_32_INOVACE_ČJPS20660BED-řešení
EVROPA PŘÍRODNÍ POMĚRY - VEGETACE
Název školy: Speciální základní škola,Louny Poděbradova640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Erika Pospíšilová Název materiálu: VY__32_INOVACE_17_IV_Z9_Světová_nej…
Vzdělávací materiál: Dno oceánů Operační systém:
NÁZEV: VY_32_INOVACE_22_11_Z7_Skála TÉMA: Atlantský oceán
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
VY_32_INOVACE_08_Přírodověda_ 5.ročník_ 17_Polární pás
Transkript prezentace:

Polární oblasti Materiál byl vytvořen v rámci projektu „Modernizace výuky na ZŠ ORLÍ LIBEREC“ reg. č. CZ.1.07/1.4.00/21.3311 Autor: Mgr. Pavlína Lejsková ZŠ praktická a ZŠ speciální Liberec, Orlí 140/7

Polární oblasti Nejsevernější oblast na Zemi se nazývá severní pól a nejjižnější jižní pól. Oblasti pólů jsou nejchladnějšími místy na Zemi a mají silnou pokrývku sněhu a ledu.

Arktida Leží severně od severního polárního kruhu. Zahrnuje části Asie, Severní Ameriky a Evropy, včetně největšího ostrova světa Grónska. Většinu její plochy zaujímá Severní ledový oceán.

Arktida – fauna a flóra Ve studených vodách se nachází mnoho ryb : tresek, platýsů a lososů. Ze savců žijí v Arktidě velryby, tuleni, mroži a lední medvědi. Pevninská část Arktidy se nazývá tundra. Je porostlá mechy a lišejníky, zakrslými keři a stromy. Je domovem mnoha druhů ptáků, žijí tu sobi a polární zajíci, lišky a vlci.

Obyvatelstvo Inuité (Eskymáci) žijí v severní Kanadě i Grónsku, Laponci v severní Evropě, Něnci a Jakuti v Asii Většina se živí lovem, rybařením a chovem sobů. Někteří již opustili kočovný způsob života a trvale se usídlili.

Antarktida Leží na jih od jižního polárního kruhu. Světadíl představuje pustou krajinu pokrytou silnou vrstvou ledu a sněhu. Antarktida má nejdrsnější podnebí na Zemi. Přes nízké teploty rostou v Antarktidě rostliny a žijí živočichové.

Antarktida Antarktida není trvale osídlená. Na 70 výzkumných stanicích pracují během polárního léta vědci z celého světa. Česko má Antarktickém poloostrově, který vybíhá k jižnímu cípu Ameriky, také polární stanici.

Otázky : Spoj, co k sobě patří Antarktida jih Arktida sever Máme na Antarktidě základnu? Která oblast (Arktida nebo Antarktida) je obydlená?

Odpovědi : Antarktida – jih, Arktida - sever Ano Arktida

Všechny použité obrázky jsou z http://wikipedia.cz

jméno autora Pavlína Lejsková název projektu Modernizace výuky na ZŠ ORLÍ LIBEREC číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.3311 číslo šablony III/2 Inovace výuky pomocí ICT předmět/ ročník zeměpis / 8.ročník pořadové číslo DUM 20 datum 3.6.2013 název DUM Polární oblasti Výuková prezentace s kontrolními otázkami. Určeno pro frontální výuku se třídou. V závěru hodiny žáci samostatně vypracují zadané otázky, poté si ověří správnost odpovědí. Prezentaci je vhodné doplnit prací s metodická poznámka k využití atlasem. Prezentace může být použita jako zápis do žákovských sešitů.