Jak si můžeme být jisti, že Alex chápe popisky v jeho repertoáru?

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ing. Pavel Smolka. • Statická část výuky 1. Realizována ve škole – výklad, přednáška, poslech 2. Realizována „doma“ – práce s učebnicí • Dynamická část.
Advertisements

Matika krokem  Proč? - motivy vzniku
Čeština pro cizince a azylanty – B1 (učebnice, cvičebnice, metodika)
Vstup absolventů středních škol na trh práce
Strukturované učení PROJEKT EU
Výukový program SmartMusic Studio, nástroj moderního vyučování hudby na ZUŠ SmartMusic Studio v dokumentech Školního vzdělávacího programu.
ROZHODNĚTE O ROZHODNUTÍ DRUHÝCH 4 PONAUČENÍ + 1 ZDARMA PETR KOSNAR / FAXE.CZ.
Cvičení #3 *39TUR 2013/2014 Testování uživatelského rozhraní Adam J. Sporka.
PSYCHOLOGICKÁ PŘÍPRAVA - ÚVOD
Definování prostředí pro provozování aplikace dosud jsme řešili projekt v obecné rovině aplikace bude ovšem provozována v konkrétním technickém a programovém.
PŘEDSTAVENÍ VÝUKOVÉ AKTIVITY VYUŽÍVAJÍCÍ ICT PRO ŽÁKY Vypracovala: Ilona Plocková.
Problém - sporná, nerozřešená otázka nebo nesnadný úkol - překážka Řešení problémů.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Učte se anglicky 4krát rychleji Úvod Dr. Arkady Zilberman *US Patent 6,341,958.
CHOVÁNÍ = činnost, která spojuje člověka s prostředím.
Vznik lidského myšlení Filip Bordovský. Vznik lidského myšlení Rozum, neboli schopnost myslet se u lidí vyvinula na základě velkého množství faktorů:
Mirror Self - Recognition ( MSR ). KONTROVERZNÍ TÉMA SROVNÁVACÍ PSYCHOLOGIE V roce 1970 přišel poprvé Gordon Gallup s důkazem, že šimpanzi jsou schopni.
Pohybové dovednosti (motor skills, Bewegungfertikeit, dvigaťelnoie umenie, pohybová zručnost)‏ Měkota 2008: Motorickým učením a opakováním získaná pohotovost.
Metodické pokyny pro předmět Tlumočnický proseminář
RozšÍŘEnÍ IIS NZZ Konference projektu NZZ_
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_219.
„Stroop-Simonov“ test Prostorová varianta. Dobrý den, následující elektronický test obsahuje 8 částí. Nejdřív, prosím, uveďte KÓD, který jste obdržel/a.
domácí psi využívají lidi jako nástroje.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo n áměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_JAK.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
VY_32_INOVACE_EKO_04 MARKETINGOVÝ MIX. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: marketingový.
Název projektu: Šablony Špičák číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ šablona III/2 autor výukového materiálu: Mgr. Jana Jiroušová, VM vytvořen: květen.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A5 Nástroje informatiky pro získávání informací a jejich zpracování.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A6 Rozpočet a plánování tvorby projektů a jejich následná realizace.
Alternativní a augmentativní komunikace
Kurz IT Essentials na DFJP UPCE Ivan Panuška. IT Essentials: PC Hardware and Software Version 4.0  kurz nabízí úvod do odvětví IT  seznámení interaktivní.
Strachy v období rané adolescence
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Informační a komunikační technologie Číslo materiálu: E Název: Photo-Paint – maska, oříznutí Autor:
ŘÍZENÍ DOPRAVY POMOCÍ SW AGENTŮ Richard Lipka, DSS
Didaktika distančního vzdělávání Základní pojmy a vztahy.
Kvantitativní metody výzkumu v praxi
Tvorba posterů *1* - Co je to poster? *2* - Jak vypadá?
Malá násobilka - procvičování
Exekutivní funkce Literatura:  Moraine Paula. Helping Students Také Control of Everyday Executive Functions.  Učebnice psychologie.
PŘÍPADOVÁ STUDIE - zaměřuje se na podrobný popis a rozbor jednoho nebo několika málo případů. - výzkumná otázka: Jaké jsou charakteristiky daného případu.
Maturita 2011 Společná část Společná část 2 zkoušky 2 zkoušky Profilová část Profilová část 3 zkoušky 3 zkoušky.
UČENÍ EVA JEŘÁBKOVÁ.
Umění být manažerem Semestrální práce k předmětu MAB Petra Lenková 2009/2010.
Informační zdroje pro volbu povolání Technika a technické vzdělávání 2.
1 Inovace vzdělávacího procesu založeného na získávání kompetencí prostřednictvím výstupů z učení ve studijních oborech PODNIKÁNÍ
Marketing sportu Průvodce studiem. Úvod Tato prezentace má sloužit k lepší orientaci ve studijních materiálech Předmět je koncipován jako navazující na.
TEORIE A METODIKA VÝCHOVY Mgr. Kateřina Lojdová
Didaktika geografie.
PSYCHICKÁ PŘÍPRAVA VE SPORTU
Personální strategie mezinárodní firmy
Předmět INFORMATIKA nás učí orientovat se v množství informací
KAPITOLA 1: TROJÚHELNÍK – OPAKOVÁNÍ  Základní pojmy  Rozdělení trojúhelníků podle délky stran  Rozdělení trojúhelníků podle velikosti úhlů  Cvičení.
PEČEME KOLÁČE Z jakých surovin se peče koláč? 2.
Učení podmiňováním Učení pokusem a omylem Učení programováním
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_14.
Množina bodů dané vlastnosti
VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NEZISKOVÉHO SEKTORU
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Výtvarné umění I. Tematická oblast
VY_32_INOVACE_91.
Didaktika přírodopisu 2 Pracovní list a jeho tvorba
KOGNITIVNÍ PSYCHOLOGIE
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Inovace výuky prostřednictvím.
Škola SOŠ a SOU Hustopeče, Masarykovo nám. 1 Autor
VY_32_INOVACE_85.
Pohybové schopnosti a dovednosti
Testovací aplikace včera a dnes
Osobnost supervizora Jitka Navrátilová
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Pedagogika II Mgr. Kateřina Lojdová
Transkript prezentace:

Jak si můžeme být jisti, že Alex chápe popisky v jeho repertoáru? Ulrichová Petra

… předchozí kapitoly komunikační a koncepční schopnosti (kategorizace či označování předmětů) jsou stejné ve srovnání se schopnostmi lidoopů a mořských savců trénování a testování procedur, které spoléhaly na mezidruhovou komunikaci „komunikační kód“ (ke studiu rekurzivních kompetencí) = hierarchické zpracování různých forem informací

Možné vztahy mezi jazykovými cvičeními a kognitivními schopnostmi lidé = studium kognitivního chování spjato se studiem vývoje jazyka studium kognitivního chování zvířat může být ovlivněno nedostatkem kontaktu zvířat s lidským jazykem jazyková příprava či trénink (nedostatek) ovlivní pouze „ulehčení“ učení se, ale neovlivní to, zda dochází konkrétně k učení

obousměrná komunikace umožňuje výzkumníkovi naučit pojem zvíře, ale takové učení je z části nepravděpodobné, a to v případě, že zvíře postrádá poznávací schopnost naučit se daný pojem poté co je koncept naučen, mezidruhová komunikace poskytuje přímější prostředky pro porovnání kognitivních schopností mezi danými druhy vztah mezi výzkumem vývoje lidského jazyka a studiemi mezidruhové komunikace je nejasný

Úkoly zadávané Alexovi 4 základní otázky Jakou barvu má předmět X? Jaký tvar má předmět Y? Jaký předmět má barvu A? Jaký předmět má tvar B? Tyto otázky se týkaly skupiny sedmi předmětů. Každá skupina byla pro každý pokus jiná. Předměty byly vybírány ze stovky položek různých kombinací tvarů, barev a materiálů.

správná odpověď = musel zpracovat každou část informace správně, poté ji rozpoznat a rozkódovat jako hlasové označení informace o příslušném příkladu (např. “modré“) některé z těchto činností se objevují jako samostatné kroky v celkovém postupu, každý krok ve výsledku přidává na komplexnosti úkolů

Alexovo trénování na zadávané úkoly strach z novosti snižuje schopnost reagovat na nové úkoly zahrnující nové otázky, kontexty, souvislosti tři zkušební pokusy na známých předmětech, s cílem ověřit proveditelnost výzkumu zaznamenávali předměty přítomny při tréninkových pokusech, aby při testování nedošlo k opakování stejné série předmětů

Alexovy kompetence v rekurzivních úkolech reagoval se značnou přesností 2 skupiny – první pokus - všechny pokusy první pokusy - správně 38 ze 48 (81,3%) X všechny pokusy - správně 48 z 57 (84,2%) první pokus se sérií barev - 75% X všechny pokusy se sérií barev - 80% první pokus se sérií tvarů - 87,5% X všechny pokusy se sérií tvarů - 88,9%

Příklady úkolů a odpovědí

Chybování Alexe co pochopil nebo nepochopil + jak může zpracovávat informace v otázkách, o předmětech 1) záměna označení předmětů, které zní podobně 2) nepochopení označení, které směrovalo k úspěšnému hledání předmětu 3) správná volba předmětu, ale špatné pochopení vlastnosti předmětu

Přidávání předmětů do Alexových úkolů

Závěr Vzhledem k tomu, že celková kognitivní náročnost Alexových úkolů je srovnatelná s úkoly pro mořské savce, Alexův úspěch naznačuje, že různé druhy mají podobné kapacity a flexibilitu pro zpracování komplexních informací.

HODNĚ ŠTĚSTÍ U ZKOUŠKY