Globalizace.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Znalostní zázemí organizace
Advertisements

Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Světová ekonomika (SE) Proč se tak radikálně změnil svět od poslední třetiny 19.století? Zásadní změny ve světě -dramatický růst efektivity zemědělství.
EKONOMICKÉ VÝRAZY. Změny ve společnosti a ve světové ekonomice, které jsou důsledkem dramatického vzrůstu mezinárodního obchodu a sbližování kultur.
Ing. Daniel Konczyna U Prostředí marketingu Ing. Daniel Konczyna U
Mezinárodní situace na přelomu 19. a 20. století
GLOBÁLNÍ PROBLÉMY 10 min + vyhodnocení + diskuse text tabule Mgr. Iva Lulayová.
ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Lidé a příroda.
Jak podporovat malé a střední podniky při exportu Ing. Pavel Bartoš, viceprezident HK ČR Ostrava Export, jako významný pilíř ekonomického růstu.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
SVĚTOVÁ EKONOMIKA.
© 2011 Ministerstvo průmyslu a obchodu
Konkurenceschopnost ČR v rámci středoevropského regionu SpeedChain 13/11/2013 Ing. Martin Tlapa, MBA náměstek státního tajemníka pro evropské záležitosti.
Socioekonomická geografie
CHUDOBA, ROVNOST, VZDĚLÁNÍ
Žijeme ve společném světě Stav, vývoj, rizika a možnosti v soudobé „multikulturní“ společnosti a globálním světě.
Světové hospodářství Quinta, první ročník.
Ekologické problémy Společenské problémy
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Výuková prezentace Předmět:
Ekologické problémy Společenské problémy
Globalizace Stanislav Polouček Slezská univerzita Obchodně podnikatelská fakulta Karviná.
Sociální zabezpečení 3. ročník Studijní obor: Sociální činnost Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK.
GLOBÁLNÍ PROBLÉMY DNEŠKA Stanislav Polouček International School of Management Prešov, Slovakia.
Název Světová ekonomika - úvod Předmět, ročník Zeměpis, 2. ročník
 EU je jedinečné hospodářské a politické partnerství 27 demokratických evropských zemí  jejím cílem je mír, prosperita a svoboda pro 498 milionů občanů.
Prosociálnost jako základ občanské společnosti I jednotlivec může být realizátorem změny sociální reality. PhDr. Pavel Motyčka, Ph. D. Etická výchova,
Světové hospodářství • propojení národních ekonomik prostřednictvím mezinárodních integrací • předpoklady rozvoje: světové ekonomické integrace světové.
HOSPODÁŘSKÉ PROBLÉMY SOUČASNÉHO SVĚTA
Úvod do mezinárodních vztahů 2011
Regionální zeměpis Funkce a cíle Zdeněk Bergman Funkce geografie poznávací aplikační všeobecně vzdělávací.
Stupeň rozvoje států světa
GLOBALIZACE Formování globálního systému Nadnárodní společnosti
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
Náboženská mapa současného světa
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Monika Mikulášková, Pavlína Lukešová 2.MP
Životní prostředí Petr Machala. 1.Jaké jsou nevýhody ekonomické globalizace? 2.Napiš aspoň 4 problémy třetího světa. 3.Vysvětlete schéma bludného kruhu.
Předmět: Občanská výchova Ročník: první Téma: Soudobý svět
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: V/2 Název: Využívání.
VY_32_INOVACE_ Mikroekonomie.
Zpráva mezinárodní komise UNESCO ,,Vzdělávání pro 21.století"
Microsoft Inovační Centra  Innovation Day, Brno
Válečné konflikty I. Petr Machala.
EKONOMICKÉ INTEGRACE.
Úvod do mezinárodních vztahů 2011
Přelidnění Vypracoval: Lubomír Knopp Třída: 2L Předmět: Biologie
Globalizace Milena Tichá Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Milena Tichá. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Světové hospodářství.
E-government - moderní podoba veřejné správy v České republice.
Soudobý svět Milena Tichá Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Milena Tichá. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_INOVACE_2101_GLOBÁLNÍ E. Téma: Pojem F. G._ GLOBÁLNÍ EKONOMIKA Číslo.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_26_01_Z9_Skála AUTOR: Mgr. Aleš Skála TÉMA: Globalizace Základní škola Libina, příspěvková.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Soudobý svět Ekonomický pohled
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV: Světový trh a mezinárodní obchod TÉMATICKÝ.
Zboží atd. můžeme vyvážet (export), přivážet (import).
Řízení zavádění ŠVP PaedDr. Karel Tomek Mgr. Anna Doubková duben 2011.
VZDĚLÁVACÍ OBOR: Dějepis
Mgr. Rostislav Navláčil 17. Globalizace Občanská nauka 1. – 4.
Náboženská mapa současného světa
Britské impérium – Britské impérium – 1922.
Územní pohyb obyvatelstva
Fakta o klimatických změnách
GLOBALIZACE.
Periferie světa, nebo sídlo budoucí velmoci?
GLOBALIZACE.
Příprava občanů k obraně státu …
GLOBALIZACE.
Transkript prezentace:

Globalizace

Globalizace – propojení světa v jednu velkou společnost globální – celosvětový Dochází k odstraňování překážek v mezinárodním pohybu: 1) lidí 2) zboží 3) peněz 4) myšlenek 5) informací

1. vlna globalizace: druhá polovina 19. st 1.vlna globalizace: druhá polovina 19.st. – význam průmyslové revoluce a koloniální expanze 2.vlna globalizace: konec 70 let 20.st.

Globalizaci umožňuje: 1) doprava 2) rozvoj informačních technologií Časoprostorové smršťování světa = stále rychlejší propojování míst

Přínos globalizace: zjednodušený přístup k novým: → znalostem → technologiím → inovacím Prospěch z globalizace mají prozatím majetní lidé a bohaté země. Situace chudých obyvatel se v posledních desetiletích spíše zhoršila. 1/5 obyv. žije pod hranicí chudoby