Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_16-16

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Elektromagnetická slučitelnost. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
Advertisements

Období vzniku: duben _inovace_FG.9.48 Autor : Vladimír TesaříkČlověk a svět práce, finanční gramotnost, nové auto.
Komunikace Že si nerozumíme, je normální. Že si porozumíme, je zázrak. neznámý autor Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru MIEZ, předmětu ELEKTRICKÉ STROJE A PŘÍSTROJE, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_06-10 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova 2, České Budějovice AutorIng.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
OSOBNÍ HYGIENA VY_32_INOVACE_5A_08 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 1 Člověk a jeho svět Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové.
VY_32_INOVACE_16_20_kouření. Spoj název s obrázkem.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Simona Lehrausová Datum/období: Podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Digitální učební materiál Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_ INOVACE_17-19 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova.
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
Vztahy a pravidla soužití - škola. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport,
Grafy Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
VYS_32_INOVACE_491_Mytí, smáčivost, emulgace NÁZEV ŠKOLY
Základy automatického řízení 1
Autor: Ing. Alice Horáčková
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
STATISTIKA Starší bratr snědl svůj oběd i oběd mladšího bratra. Oba snědli v průměru jeden oběd.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_04-02
Krajina, krajinné složky, krajinotvorné procesy
Vnitropodniková komunikace ve vybraném subjektu
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE__04_05_16_SLUCH
Název školy: Základní škola speciální Litvínov, Šafaříkova 991
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_06-01
ZÁKLADY ZBOŽÍZNALSTVÍ
ORGANIZACE DAT V POČÍTAČI
Název: Trojúhelník Autor:Fyrbachová
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
MEZILIDSKÁ KOMUNIKACE II.
KOMPRESE DAT Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy
Základy plošné CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MA_ZP_05
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Poměr v základním tvaru.
Směrování černobílých obrázků VY_32_INOVACE_4C_08
9. Heterogenní a homogenní skupiny
4.1 – 4.3 Lineární nerovnice i jednoduchý podílový tvar
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_22-17
EU peníze školám Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor
Digitální učební materiál
Elektromagnetická slučitelnost
POHLAVNÍ SOUSTAVA (opakování pojmů)
MATEMATIKA Poměr, úměra.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_27-01
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_06-02
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Specifické poruchy učení a NKS
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_21-01
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_04-03
Globální problémy současného světa 3 – Populační vývoj, negramotnost
Digitální gramotnost Informatické myšlení
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM
JAZYK A ŘEČ Poznávací schopnosti – ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ, UČENÍ
ZÁKLADY ZBOŽÍZNALSTVÍ
Množství, symbol Základní matematické, početní a číselné pojmy a operace Řešení problémů, učení Jemná motorika, koordinace ruky a oka.
Poměr v základním tvaru.
Základní škola a mateřská škola Lázně Kynžvart Autor: Mgr
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Transkript prezentace:

Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0029 Číslo materiálu VY_32_INOVACE_16-16 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova 2, České Budějovice Autor Mgr. Dana Mužíková Tematický celek Společenskovědní vzdělávání Ročník 2. Datum tvorby 20. 3. 2013 Anotace Tato prezentace slouží ke zpestření tématu Mezilidské vztahy a komunikace. Její součástí je videoukázka. Metodický pokyn Po prezentaci a shlédnutí ukázky žáci diskutují o daném tématu, na závěr si každý žák zapíše 3 rozdíly v myšlení mužů a žen. Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora

Mozek ženy a muže

Velikost mozku Mužský mozek bývá o 11 až 12 % větší. Nemá to ale žádnou spojitost s úrovní inteligence - jde pouze o odraz fyzického rozdílu mezi velikostí mužského a ženského těla. Muži potřebují více neuronů, aby mohli ovládat větší objem svalové hmoty a organismu jako celku. Muži mají o čtyři procenta víc mozkových buněk než ženy. To je podle vědců jeden z důvodů, proč Alzheimerovou chorobou, při níž dochází k degeneraci mozkových buněk, trpí víc žen než mužů.

Matematické schopnosti Muži mají výrazně větší oblast mozku zvanou nižší asociační lalůček (IPL) zvláště na levé straně. Tato část mozku je považována za centrum matematických schopností a nejspíše vysvětluje, proč jsou chlapci obvykle v matematice lepší než dívky. Například u Einsteina byl IPL abnormálně veliký! Tato oblast mozku zpracovává i smyslové informace a jeho větší pravá část u žen jim umožňuje soustředit se na specifické stimuly, jako je například dětský pláč v noci.

Jazykové schopnosti Byly objeveny dvě mozkové oblasti zodpovědné za jazykové vyjadřování, které jsou u žen větší. To vysvětluje, proč jsou ženy obvykle lepší v jazycích a v myšlení, založeném na jazykovém vyjádření. Muži zpracovávají jazykové informace většinou pouze ve své dominantní hemisféře, ale ženy v obou. To ženám poskytuje určitou výhodu v případě mozkové mrtvice - dokáží se často lépe zotavit než muži.

Emoce Ženy mají většinou rozsáhlejší hluboký limbický systém než muži, což jim umožňuje více prožívat své pocity a také je lépe vyjádřit, což napomáhá utváření vztahů s druhými lidmi. To dává ženám výhodu při péči o děti i jiné lidi. Nevýhodou ovšem je, že tento fakt zároveň zvyšuje rizika deprese, obzvlášť v období prudkých hormonálních změn - například při menstruaci, po porodu nebo v klimakteriu.

Vztahy Ženy umí účinněji komunikovat než muži a lépe se soustředí na nalezení společného řešení. Používají k tomu i nonverbální prostředky – tón hlasu, emoce a empatie. Muži jsou víc soustředění na vyřešení zadaného úkolu. Méně mluví a nepřikládají tolik významu okolnostem. Tento rozdíl vysvětluje, proč si obě pohlaví často nerozumí.

Prostorové vnímání Oblast, v níž jsou muži lepší je prostorové vnímání: mají větší schopnost představit si určitý objekt v prostoru i v pohybu. Je to způsobeno tím, že ženy mají menší temenní (parietální) lalok.

Reakce na stres Muži reagují na stres způsobem "bojuj, nebo uteč", zatímco ženy řeší stresové situace jemněji. Důvodem tohoto rozdílu jsou hormony. Oxytocin je sice přítomen u obou pohlaví, ale ženský hormon estrogen zvyšuje jeho účinek - zklidňuje a  „uhlazuje", zatímco mužský hormon testosteron, který muži při stresu produkují ve větším množství, naopak jeho vliv snižuje.

Náchylnost k psychickým poruchám Protože muži a ženy používají obě mozkové hemisféry rozdílně, existují také rozdíly v tom, k jakým poruchám mají obě pohlaví větší sklony. U mužů je to dyslexie a další potíže v jazykové oblasti (např. koktavost), častěji se projevuje leváctví, autismus, ADHD a Touretteův syndrom. Ženy trpí více depresemi a úzkostmi.

Vnímání bolesti Obě pohlaví vnímají bolest rozdílně. Při bolesti se aktivuje párová mozková struktura amygdala. U mužů reaguje pravá amygdala, u žen levá. Pravá amygdala je spojena s vnějšími funkcemi, levá ovlivňuje vnitřní. Toto je důvodem, proč jsou ženy mnohem citlivější na bolest než muži. Amygdala zodpovídá i za sexuální chování a libido, a protože je u mužů větší, mají muži větší sexuální apetit.

Levá hemisféra Muži mají více rozvinutou levou mozkovou hemisféru, proto jsou lepší v technických oborech, uvažují analytičtěji a logičtěji než ženy. Jejich přístup k problémům se vyznačuje soustředěním na dokončení úkolu. Ženy dokáží využívat levou i pravou mozkovou hemisféru. Přistupují k věcem kreativněji a vždy si uvědomují pocity své i druhých.

Video: http://www.youtube.com/watch?v=7MAmMn_GilY

Zdroje textu a obrázků: www.wikipedie.cz http://zena.cz AUTOR NEUVEDEN http://zena.centrum.cz/ [online]. [cit. 20.3.2013]. Dostupný na WWW: http://img.aktualne.centrum.cz/522/55/5225520-hlavy.jpg AUTOR NEUVEDEN  mmportal.cz [online]. [cit. 20.3.2013]. Dostupný na WWW: http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQlx_pd9z-1Z_lYggFIB4hOPE34bOV1ZlwMX0vS_Ji5HKfxUHLi AUTOR NEUVEDEN office.microsoft.com [online]. [cit. 19.9.2013]. Dostupný na WWW: http://officeimg.vo.msecnd.net/en-us/images/MH900431223.jpg AUTOR NEUVEDEN http://office.microsoft|. com [online]. [cit. 19.9.2013]. Dostupný na WWW: http://officeimg.vo.msecnd.net/en-us/images/MH900409335.jpg AUTOR NEUVEDEN www. national-geographic.cz [online]. [cit. 20.3.2013]. Dostupný na WWW: http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTPzIt1nm2ySNUIZjWLXvCfRS2G2rdrditCy1J5TwOtfnvdkw-iEw www.youtube.com