DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Advertisements

MINUTKY Z VEPŘOVÉHO MASA Předmět: Technologie přípravy pokrmů pro obor Kuchař – číšník třetí ročník třetí ročník Klíčová slova: vepřové maso, před příprava,
ZMRZLINY A POHÁRY Předmět: Technologie přípravy pokrmů pro obor Kuchař – číšník třetí ročník Klíčová slova: zmrzlina, poháry, mléčná, ovocná, smetanová.
PRACOVNÍ LISTY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
KUTILK (Alan) 02/09/15 | Recept | SýrieSýrie
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
UZENINY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Lada Marholdová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
MINUTKY ZE SKOPOVÉHO MASA Předmět: Technologie přípravy pokrmů pro obor Kuchař – číšník třetí ročník třetí ročník Klíčová slova: minutky, skopová kýta,
TĚSTO PIŠKOTOVÉ Předmět: Technologie přípravy pokrmů pro obor Kuchař – číšník třetí ročník Klíčová slova: těsto, piškotové, příprava, omelety, noky Autor:
ŠkolaSOU a ZŠ Planá Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá PředmětTechnologie Tematický okruh Polévky a přílohy.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Škola budoucnosti s využitím IT Název materiálu: VY_7_INOVACE_PV 17 Název.
Název školy Střední škola hotelová a služeb Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Autor Mgr. Eva Drlíková, Mgr. Jana Vašinová Název šablony VY_32_INOVACE.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Energetická hodnota potravin (EH)
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
DUM - Digitální Učební Materiál
Příprava drůbeže pečením
Technologie přípravy pokrmů 1. ročník – hotelnictví
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Technologie přípravy pokrmů 1. ročník – hotelnictví
Rozdělení inventáře, MSI
SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Předmět Technologie
Cukrářské technologie – pálená hmota a listové těsto
Výroba plundrového těsta
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Předběžná příprava drůbeže
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Výroba instantních prášků 1
NÁKYPY Předmět: Technologie přípravy pokrmů pro obor Kuchař – číšník třetí ročník Klíčová slova: nákypy, tvarohové, příprava, žemlovka, knedlíky Autor:
Příprava pokrmů z hovězího masa
Kuchyňské stroje na mechanické zpracování surovin
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Přílohy z brambor Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Eva Pospíšilová.
PUDINKY Předmět: Technologie přípravy pokrmů pro obor Kuchař – číšník třetí ročník Klíčová slova: pudink Autor: Bc. Jana Tvrdíková.
VY_32_INOVACE_Salamonova_ Cukrové Polevy
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Přesnídávkové polévky
Prostorové a dispoziční řešení výrobního střediska
DUM - Digitální Učební Materiál
TEPLÉ SLADKÉ OMÁČKY Předmět: Technologie přípravy pokrmů pro obor Kuchař – číšník třetí ročník Klíčová slova: teplé, sladké, omáčky Autor:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Zadělávání jde o tepelnou úpravu vařením, kdy vaříme všechny suroviny najednou (maso, zelenina, houby) nakrájené na kostky podle druhu pokrmu zahušťujeme.
Technika obsluhy – Příprava mléka šlehaným parou
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Prysk, okres Česká Lípa, příspěvková organizace autor: Helena Petrůvová název: VY_52_INOVACE_09_PRVOUKA_ZELENINA.
Cukrářské technologie – pálená hmota a listové těsto
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy: Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny Autor:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
PILOVÁNÍ VY_32_INOVACE_15_290
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Cukrářské technologie – pevná těsta a linecké těsto třené
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
VY_32_INOVACE_11_GAS_606_Per
Technologie přípravy pokrmů 2. ročník - kuchař
Třené, jádrové a smetanové výrobky
ZELENINA A JEJÍ DRUHY LISTOVÁ KOŠŤÁLOVÁ CIBULOVÁ PLODOVÁ KOŘENOVÁ
Člověk a jeho svět, 1 Název školy, adresa:
Sada 3 Práce v domácnosti MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
Technologie přípravy pokrmů 2. ročník - kuchař
Transkript prezentace:

DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/34.0455 Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT

Studená kuchyně Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Eva Pospíšilová. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

Úvod pokrmy studené kuchyně připravujeme nejčastěji jako studené předkrmy; některé druhy podáváme jako snídaně a přesnídávky; řadu těchto pokrmů můžeme použít i jako součást nabídkových stolů při různých slavnostních příležitostech.

Podávání studených pokrmů Pokrmy studené kuchyně lze podávat: v syrové stavu (saláty); tepelně upravené, které musíme před servisem vychladit (paštiky, aspiky, huspeniny, studená masa, …).

Hygienické zásady při přípravě studených pokrmů pokrmy připravujeme z kvalitních a čerstvých surovin; důsledně dbáme na dodržování zásad hygieny a bezpečnosti při přípravě pokrmů; všechny výrobky podáváme řádně vychlazené a na vychlazeném inventáři.

Technologické postupy vybraných studených pokrmů majonéza základní (1) tatarská omáčka (2) majonézový přeliv (3) aspik základní (4) šunková pěna (5) vaječná pomazánka (6) francouzský salát (7) rajčata plněná francouzským salátem (8) vejce plněná žloutkovou fáší (9)

Vybraný technologický postup – majonéza základní (1) do syrových osolených žloutků za stálého šlehání přikapáváme po malých dávkách olej a mícháme do zhoustnutí; dochutíme malou dávkou octa; Zásada: všechny suroviny na přípravu musí mít stejnou teplotu, jinak se majonéza srazí.

Vybraný technologický postup – tatarská omáčka (2) do základní majonézy (žloutky, sůl, olej, ocet) přidáme mléko, bílé víno, ocet, citrónovou šťávu, cukr, sůl a jemně nakrájené sterilované okurky s cibulí; směs důkladně promícháme, omáčka musí mít hustější konzistenci.

Vybraný technologický postup - majonézový přeliv (3) základní majonézu (žloutky, sůl, olej, ocet) smícháme s dávkou mléka a chladným tekutým aspikem (voda, jedlá želatina, ocet, cukr, sůl, kořenová zelenina, bobkový list, nové koření, celý pepř); směs prošleháme na hladkou omáčku.

Vybraný technologický postup – aspik základní (4) očistíme mrkev, celer, petržel a cibuli; vše hrubě nakrájíme a povaříme v dávce vody společně s celým pepřem, novým kořením a bobkovým listem; jedlou želatinu promícháme s částí studené vody a necháme asi 30 minut bobtnat; po nabobtnání želatinu přidáme do zeleninového vývaru s kořením.

Vybraný technologický postup – aspik základní (4) směs již dále nesmíme vařit, jinak neztuhne; dochutíme solí, octem a cukrem; promícháme a přecedíme přes čisté bílé plátno, necháme ztuhnout.

Vybraný technologický postup – šunková pěna (5) změklé máslo šleháme s malým množstvím sladké papriky a mletým pepřem do pěny; postupně zašleháme trochu smetany a jemně mletou šunku; dle potřeby dochutíme solí.

Vybraný technologický postup – vaječná pomazánka (6) změklé máslo vyšleháme; vmícháme jemně nasekaná a oloupaná vejce, která jsou uvařená natvrdo; přidáme nastrouhanou sterilovanou okurku a dle potřeby dochutíme solí a hořčicí.

Vybraný technologický postup – francouzský salát (7) uvaříme brambory ve slupce nejlépe den předem a oloupeme; vychlazené brambory nakrájíme na kostičky; přidáme na kostičky nakrájené sterilované okurky, sterilovanou mrkev s celerem a okapaný sterilovaný hrášek.

Vybraný technologický postup – francouzský salát (7) vše důkladně promícháme se základní majonézou; dle potřeby dochutíme solí, mletým pepřem, octem, cukrem a vorcestrem.

Vybraný technologický postup – rajčata plněná francouzským salátem (8) z omytých a osušených rajčat seřízneme vrchní část (víčko) a ponecháme stranou; seříznutá rajčata opatrně uvnitř vydlabeme lžičkou (nesmíme je protrhnout); vydlabané otvory v rajčatech naplníme připraveným francouzským salátem.

Vybraný technologický postup – rajčata plněná francouzským salátem (8) salát ozdobíme malým vějířkem sterilované okurky; na naplněná rajčata se salátem šikmo přiložíme seříznuté vrchní části rajčat (víčka).

Vybraný technologický postup – vejce plněná žloutkovou fáší (9) uvaříme vejce natvrdo, vychladíme a oloupeme; rozkrojíme je po délce na poloviny; vyjmeme z nich žloutky a prolisujeme je přes husté síto; ke žloutkům přidáme sardelovou pastu, majonézu, citrónovou šťávu, vorcester, sůl dle potřeby a změklé máslo.

Vybraný technologický postup – vejce plněná žloutkovou fáší (9) směs důkladně vyšleháme; náplň vložíme do stříkacího sáčku s ozdobnou špičkou a nastříkáme do důlků vajec po vyjmutých žloutcích; naplněná vejce ozdobíme vějířkem sterilované okurky, kouskem sterilované kapie a sardelovým očkem.

Ověřování znalostí – kontrolní otázky (1) Jmenujte suroviny na přípravu základní majonézy. Jakou zásadu při přípravě majonézy musíme dodržovat? Popište přípravu rajčat plněných francouzským salátem. Jak připravíme žloutkovou fáš?

Ověřování znalostí – kontrolní otázky (2) Jaké suroviny potřebujeme na přípravu tatarské omáčky? Patří do majonézového přelivu aspik? Můžeme převařit nabobtnanou želatinu při přípravě aspiku? Jmenujte suroviny na přípravu šunkové pěny.

Použitá literatura: SEDLÁČKOVÁ, H. a kol. Technologie přípravy pokrmů 5. Praha: Fortuna, 2003. ISBN 80-7168-863-0.