ŽIVOTOPIS části ŽOMJ-Životopis-části-karty-Výzva 2016.docx

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_ 32_INOVACE_Čj.Žá.13.
Advertisements

Životopis VY_32_INOVACE_ČJ-S 8.,9.14
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Životopis Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Slabiky la, lo, le, lu, li Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jiřina Zorková. Dostupné z Metodického portálu
Čteme s porozuměním II. Pokyny: 1)Prohlédni si pořádně obrázek. 2)Pořádně si přečti čtyři věty. 3)Rozhodni, která z vět se nejlépe hodí k obrázku. 4)Klikni.
SLOVNÍ FOTBAL Tato hra je výborná na trénování a rozvoj fonematického sluchu. Jedná se o řazení kartiček podle začátečních a koncových hlásek slova tak,
Čtení s porozuměním Interaktivní prezentace
ŽIVOTOPIS Člověk a svět práce Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jitka Vrbová. Dostupné z Metodického portálu
PRACOVNÍ LISTY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
VYŠŠÍ X NIŽŠÍ UPEVNĚNÍ SLOVA NIŽŠÍ UPEVNĚNÍ SLOVA VYŠŠÍ CVIČENÍ
Rozlišování krátkých a dlouhých samohlásek
DOPRAVNÍ ZNAČKY A JEJICH VYUŽITÍ
TRÉNUJEME PAMĚŤ HRAČKY Prezentace zaměřená na trénink paměti.
LOTO – ROČNÍ OBDOBÍ Hra je určena pro čtyři hráče. Před započetím hry vystřihněte kartičky označené k vystřižení. Kartičky doporučujeme zalaminovat. Hra.
Vítejte v Písmenkově – seznamte se s písmenkem Y, y
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měřidla délky Číslo DUM: III/2/FY/2/1/3 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Fyzikální veličiny.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Lucie Barillová. Dostupné z Metodického portálu Provozuje Národní.
Řešíme logický problém (všeobecný jazykový rozbor) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jarmila Karlovcová. Dostupné z Metodického.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_10A_CJ9_01_SLOH_A_KOMUNIKACE.
Prvouka Člověk Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Renata Bachtíková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslava Wrubelová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje.
Vnímání řeči O Budulínkovi
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Macháčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje.
ŽIVOTOPIS části ŽOMJ-Životopis-části-karty-Výzva 2016.docx
Listina základních lidských práv a svobod
ŽIVOTOPIS Mgr. Michal Oblouk.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
PŘEDLOŽKY Z (ZE), S (SE) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Macháčková. Dostupné z metodického portálu
POPIS PRACOVNÍHO POSTUPU
POČASÍ KALENDÁŘ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
České bankovky a kdo je na nich vyobrazen
POČASÍ GRAFOMOTORIKA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
DOPRAVNÍ ZNAČKY A JEJICH VYUŽITÍ
LOTO – ROČNÍ OBDOBÍ Hra je určena pro čtyři hráče. Před započetím hry vystřihněte kartičky označené k vystřižení. Kartičky doporučujeme zalaminovat.
Porozumění řeči – těžší varianta interaktivní
Čteme, i když to neumíme. Pozoruj obrázky a snaž se pomoci paní učitelce se čtením. Nakonec tě čeká pár lehoučkých úloh. Autorem materiálu a všech jeho.
Kde se opravují auta? Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zdeněk Hanzelín. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 
PŘEDLOŽKY Z (ZE), S (SE) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Macháčková. Dostupné z metodického portálu
PUZZLE M Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
DOBBLE LOGOPEDIE Hláska K
České mince a co je na nich
České mince Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Strejčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Hledání obrázků Děti mají za úkol najít v každém listu daný počet obrázků. Po nalezení je mohou vybarvit. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li.
HRY – hláska „Ž“ V prezentaci naleznete tři hry. Loto, které se hraje s dvěma hracími kartami, hra start–cíl, ke které budete potřebovat dvě figurky a.
Slabiky lu, le, li, lo, lá, lí Metodický komentář:
Jak to asi vypadá doma? Sleduj obrázky a povídej.
Soubor interaktivních her z matematiky I.
HRY – hláska „Č“ V prezentaci naleznete tři hry. Loto, které se hraje s dvěma hracími kartami, hra start–cíl, ke které budete potřebovat dvě figurky a.
HRY – hláska „Š“ V prezentaci naleznete tři hry. Loto, které se hraje s dvěma hracími kartami, hra start–cíl, ke které budete potřebovat dvě figurky a.
Ukládáme a počítáme mince v kasičce
PUZZLE P Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Kde bydlí Honzík? Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. L. Gregoríková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
PRACOVNÍ LIST Úkoly: 1) Na internetu vyhledej, ve kterém podnebném pásu se vyskytují obilniny zmíněné v prezentaci (pšenice, žito, ječmen, oves). 2) Vyznač.
Prezentace určena k opakování a upevnění pojmů více a méně.
KVARTETO – hláska R Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Pracovní listy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Sčítání, odčítání, násobení a dělení celých a záporných čísel
Samohlásky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zdeněk Hanzelín. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 
Rychlé počítání v časovém limitu 15 vteřin II.
Prvouka – Sídliště Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zdeněk Hanzelín. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 
Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Rozlišování hlásek P, B, M
Doporučuji snímky, které obsahují vyšší počet, z počátku skrýt.
POČÍTÁME DO 5 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Mudrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Rychlé počítání v časovém limitu 15 nebo 30 vteřin
České bankovky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Strejčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Prezentace určena pro názornou ukázku toho, co je více a co je méně.
Transkript prezentace:

ŽIVOTOPIS části ŽOMJ-Životopis-části-karty-Výzva 2016.docx ŽOMJ-Životopis-části-Výzva 2016.docx ŽIVOTOPIS části Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. L. Gregoríková. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785.   Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

profesní umělecký klasický Druhy životopisů Karel Pavlík Adresa: Stodůlky 6, 742 76 Tel. domů: 605 325 987 Osobní informace: Rodinný stav: ženatý profesní umělecký „Moje dětství bylo spokojené a šťastné,“ napsal jednou František Křižík. „Otec byl chudý, chromý švec a matka posluhovala.“     Na učenou se vydal do Prahy. … Narodil jsem se 14. dubna 1990 v Chomutově. Nyní bydlím s rodiči v Jirkově. Můj otec Miroslav Mašek pracuje jako automechanik. Má vlastní dílnu. Moje matka Jana Mašková je prodavačkou v knihkupectví. Můj starší bratr Zdeněk studuje 3. ročník Gymnázia v Chomutově. … klasický

Narodil jsem se 25. května 2003 v Praze, nyní bydlím v Klatovech, v Nerudově ulici č. 30. Můj otec Josef Navrátil je ekonom, matka Anna Navrátilová pracuje jako kosmetička, otec má vysokoškolské vzdělání, matka středoškolské. Mám dva sourozence, bratra Pavla, který je o dva roky mladší než já, a sestru Janu, které jsou teprve tři roky. Do školy jsem začal chodit v roce 2009. Nyní navštěvuji 7. ročník základní školy, stále mám výborný prospěch s vyznamenáním. Z vyučovacích předmětů mám nejraději zeměpis, ale zajímám se i o cizí jazyky, učím se anglicky a prvním rokem i francouzsky. Zajímám se o cestopisy, čtu cestopisné knihy a sleduji cestopisné dokumenty. Ve volném čase se věnuji fotbalu, hokeji, rád jezdím na kole. Díky sportu je můj zdravotní stav dobrý. Po ukončení základní školy bych chtěl studovat na gymnáziu a nadále i sportovat.   V Klatovech 6. května 2016 Jan Navrátil

Jaké informace obsahuje klasický životopis?

klasický životopis obsahuje: datum a místo narození, bydliště základní údaje o rodičích, sourozencích vzdělání – školní docházka zájmy, schopnosti, záliby zdravotní stav zájem o další studium datum a vlastnoruční podpis

neuvádíme osobní názory, pocity

Přečti si následující životopis a vyškrtej části, které se do životopisu nehodí. Narodil jsem se 25. května 1984 v Blansku, nyní bydlím v Brně (Filova ulice č. 2). Můj otec Petr Vykopal je strojní inženýr, matka Dana Vykopalová pracuje jako manažerka, tato práce se jí velice líbí. Oba mají vysokoškolské vzdělání. Mám jednoho sourozence, bratra Jakuba, který je o pět let mladší než já. Neustále si chce se mnou hrát. Do školy jsem začal chodit v roce 1990. Nyní navštěvuji sedmý ročník, stále prospívám s průměrem 1,2–1,4. Ale dá mi to moc práce. Z vyučovacích předmětů mám nejraději dějepis, ale zajímám se i o cizí jazyky, učím se anglicky a německy. Rád čtu historické romány a povídky, jejich dramatizace sleduji i v televizi a rozhlase. Mimo školu se věnuji také sportu. Podařilo se mi už vyhrát školní přebor žáků ve stolním tenise, rovněž závodně plavu, stejně jako kdysi můj otec. Díky sportu je můj zdravotní stav dobrý. Chtěl bych studovat na gymnáziu s humanitním zaměřením, ale nadále i sportovat.   V Brně 21. března 1997 Adam Vykopal

1.slide Motivace – co si pamatujeme z minulé hodiny Metodický postup 1.slide Motivace – co si pamatujeme z minulé hodiny O jaký styl se jedná? Proč píšeme životopis? Jaké informace musí obsahovat? … PL – rozlišit typy životopisů * klik na pojem = kontrola ŽOMJ – čte si životopis Jan Navrátil a podtrhne slova, kterým nerozumí 2. slide práce s textem - PL společné čtení - vysvětlení nesrozumitelných slov žáky pro ŽOMJ poznámka – pokud má ŽOMJ asistenta, vysvětli si s ním samostatná práce ŽOMJ – barevně označuje části životopisu do textu 3. slide společná kontrola PL 4. + 5. slide práce ve dvojici – sestavení pořadí částí životopisu (kartičky) poznámka – ŽOMJ – může pracovat s učitelem, popřípadě asistentem, ale doporučuji, aby pracoval ve dvojici s nadanějším spolužákem výklad + zápis 6. slide práce s textem - PL – samostatná práce poznámka – méně zdatný ŽOMJ pracuje s vyznačenými částmi textu a určuje zda jsou nebo nejsou součástí životopisu. Varianta 2 společná kontrola - učebnice reflexe a sebereflexe

Použité zdroje: Učebnice: STYBLÍK,V. a kol. Český jazyk pro 7. ročník základní školy. 2. vyd. Praha: SPN, 2004. ISBN 80-7235-103-6. s.178. Obrázky: [cit. 2016-09-06]. Dostupný pod licencí Public domain na WWW: <http://www.publicdomainpictures.net/viewimage.php?image=135020&picture=&jazyk=CS> <https://pixabay.com/cs/tu%C5%BEky-barevn%C3%A9-pastelky-box-pastelek-157972/> <https://pixabay.com/cs/kreslen%C3%A9-vtipy-tu%C5%BEka-kreslen%C3%AD-313495/> Odkazy: František Křižík [online]. [cit. 2016-09-06]. Dostupný na WWW: <http://elektrika.cz/data/clanky/krizik991018>