should x be supposed to should x be supposed to

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Anotace Vazba “BE SUPPOSED TO” Vysvětlení použití této vazby na příkladech Věty na procvičení.
Advertisements

UNDERSTANDING Dorozumění Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Matuszková. Dostupné z Metodického portálu
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Čekalová Sylva. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
ZÁSADY PRVNÍ POMOCI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ;
Kuchařka na práci s mnohočleny Matematika pro ZŠ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je David Salač. Dostupné z Metodického portálu.
Úhel Převody jednotek velikosti úhlů Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radomír Macháň. Dostupné z Metodického portálu.
Anotace – Otázky Anotace - Pracovní list k procvičení tvoření otázek pomocí tázacích zájmen, překlad vět Autor - Mgr. Martina Kolářová Jazyk - Čeština,
Vyjádření možnosti/pravděpodobnosti pomocí may, might, could, will Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Poznáváme čas (na digitálních hodinách) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Josef Ledvoň. Dostupné z Metodického portálu
AnotacePrezentace pro žáky k finanční gramotnosti - Úvěry AutorHolomková Lenka JazykČeština Očekávaný výstup seznámení se základními pojmy úvěrové politiky.
Prezentace k finanční gramotnosti. Co je to banka. Autor
POPIS PRACOVNÍHO POSTUPU
should x be supposed to should x be supposed to
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  Provozuje.
Anotace – Dny v týdnu Anotace Autor Čeština, angličtina Jazyk
Dostupné z Metodického portálu ISSN
Budoucí čas vyjádřený vazbou TO BE GOING TO
SLOVESA SE SLŮNĚTEM PRO DRUHÁČKY
  Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Mona Drábková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje.
Matematika – 4. ročník. Pracujeme s diagramy
Podmínková souvětí v angličtině
UNDERSTANDING Dorozumění
Přítomný čas průběhový
Poznej bankovky a mince
Jak je to s časy v angličtině...
Souslednost časová v angličtině
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Občanská výchova
RYBA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Alena Doušová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného.
LEŽET Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Alena Doušová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného.
OBSLUHA V DOPRAVNÍCH PROSTŘEDCÍCH
Obrazový materiál pro pracovní list – Masky
STEJNÉ Pracovní listy Poznáš, které obrázky jsou stejné? Najdi je a spoj. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer.
Základní jednorozměrné geometrické útvary
Komunikace a interakce
Český jazyk 6. ročník ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Jiřina Homolová
Základy infinitezimálního počtu
SLOVESNÝ ZPŮSOB Autor prezentace: Mgr. Jaroslava Zámostná
pedagogických pracovníků.
Budoucí čas WILL Future tense Zpracovala: Ing. Alice Javoříková
HESITATION Váhání Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Matuszková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Název školy: ZŠ Pardubice – Spořilov Autor: Ing. Miluše Uhlířová
AUTOR: Mgr. Linda Tůmová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_ČJ_19
ZPŮSOBOVÁ SLOVESA I. (Modal verbs I.)
KOČKA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Alena Doušová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného.
Past Simple – tvar a použití
Interaktivní příklad na dělení napětí a proudu v elektrickém obvodu
Mluvíme, sjednáváme po telefonu (mobilu…)
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Otázka a zápor v angličtině
Práce po skončení slavnostní hostiny
Rovnice s absolutními hodnotami
Ruský obrázkový slovník XXX. Slovesa A
Minulý čas prostý pravidelných sloves
ÚHLY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jarmila Hájková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Muset v angličtině Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Šimon Daníček. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Představujeme a sestavujeme krychli
Interaktivní příklad na dělení proudu v elektrickém obvodu
DESETINNÁ ČÍSLA DESETINNÉ ZLOMKY
Prezentace určena k opakování a upevnění pojmů více a méně.
Obrazový materiál pro pracovní list – Masky
ZPŮSOBOVÁ SLOVESA II. (Modal verbs II.)
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
KVARTETO ZRAKOVÉ VNÍMÁNÍ
Zaměřené na orofacionální cvičení
Transkript prezentace:

should x be supposed to should x be supposed to Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Šimon Daníček. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz; ISSN 1802-4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

I am supposed to call her. should x be supposed to Vážení milovníci angličtiny, dnes se podíváme na to, jak je to s použitím slovesa should a vazby be supposed to. Jestlipak byste dovedli říci, jaký je rozdíl mezi následujícími větami: I should call her. I am supposed to call her.

should x be supposed to Ale jistě – v prvním případě jsme sdělili: Měl bych jí zavolat. Překlad druhé věty by zněl: Mám jí zavolat. Rozdíl je naprosto jasný, a my si tedy můžeme v klidu vyčistit zuby a jít spát… ale ne tak zbrkle, prosím. Co když budeme hovořit o minulosti?

should x be supposed to A teď se ukažte! Vysvětlete rozdíl mezi větami: I should have called her. a I was supposed to call her.

should x be supposed to Víte? Nevíte? Pojďme si to projít spolu. Překlad obou vět bude znít asi následovně: Měl jsem ji zavolat. To ano, to ano, nicméně pokaždé je míněno trochu něco jiného.

should x be supposed to I should have called her. znamená, že si sypete popel na hlavu a říkáte, že jste hloupí, protože jste jí nezavolali. Představte si, že jste hrozně ospalí, neboť jste včera šli spát příliš pozdě. Povzdechnete si: I shouldn't have gone to bed so late. (Neměl jsem jít spát tak pozdě.)

should x be supposed to V případě I was supposed to call her. hlavně sdělujete, že jste byli domluveni, že jí zavoláte. A buď jste to udělali, nebo ne, každopádně jste na tom byli domluveni. Když použiji vazbu be supposed to, je v tom nějaká domluva či povinnost.

should x be supposed to Vezměme si situaci, kdy např. maminka něco důležitého stahuje do počítače, a musí si odskočit. Řekne tedy dětem, aby na počítač nesahaly, protože by mohly stahování přerušit. Děti neuposlechnou a maminka může začít znovu. Zlobí se na ně a říká jim: Vy neumíte česky? Neměli jste na to sahat! neboli Can't you speak Czech? You weren't supposed to touch it!

should x be supposed to Pokud tedy mluvím o minulosti a použiji should + infinitiv minulý (have + 3. tvar slovesa), vyčítám sobě či někomu druhému, že jsem já či ten druhý něco měl či neměl udělat, ale já to neudělal anebo naopak udělal – dopadlo to prostě naopak, než mělo (pozdě bycha honiti). Pokud použiji vazbu be supposed to, může to být sice také výčitka (ale nemusí), každopádně říkám hlavně, že to bylo domluvené.

should x be supposed to Nyní buďte té dobroty a zkuste přeložit následující věty (v závorce je vždycky kontext – ten nepřekládejte): 1) (kamarád mi vyčítá, že jsem mu nezavolal, ale nebylo to domluvené) Měl jsi mi zavolat! 2) Kolik je hodin? Měl jsem ve tři vyzvednout bráchu. 3) (zákaznice v kadeřnici zděšeně zírá do zrcadla na nový účes) Neměla jsem sem chodit! 4) (chystáte oslavu a je domluveno, že každý něco přinese) Kdo měl přinést těsto na pizzu?

Mějte se fajn a zase někdy! should x be supposed to Tak co, zvládli jste to? Určitě ano, ale pro kontrolu: 1) You should have called me! 2) What's the time? I was supposed to pick my brother up. 3) I shouldn't have come here! 4) Who was supposed to bring the pizza dough? Mějte se fajn a zase někdy!