LICHOKOPYTNÍCI.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

ZEBRA CHAPMANOVA.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Předmět a očekávaný výstup
ovád kůň Je veliký až 25 mm. Ovád se zdržuje v blízkosti vody.
CHOVÁ SE JAKO OSEL ( ASINUS ). Říše: živočichové (Animalia) Kmen: strunatci (Chordata) Třída: savci (Mammalia) Řád: lichokopytníci (Perissodactyla) Čeleď:
Lichokopytníci.
Oblast podpory Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách OP VK Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání.
PRVOUKA A VŠEOBECNÉ ZNALOSTI
Domestikovaní živočichové
Lichokopytníci.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Savci – řád: lichokopytníci
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
VY_32_INOVACE_Př – ž 6., 7.20 Anotace: Prezentace charakterizuje rozdíly mezi sudokopytníky a lichokopytníky. Podle obrázků popisuje jednotlivé zástupce.
Savci – řád: lichokopytníci
Registrační čísloCZ.1.07/1.4.00/
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: listopad 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
Ochechule /Sirény/ Lichokopytníci Sudokopytníci
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Kivi hnědý.
SAVCI.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Lichokopytníci Martin Gebek.
Název projektu: Živá příroda ve škole
HMYZ – STRATEGIE PŘEŽITÍ a OCHRANA PROTI ŠKODLIVÉMU HMYZU.
Základní škola Choltice, okres Pardubice - "Učíme se pro život" Šablona: č. III/2 Inovace a zkvalitnění výuky pomocí ICT Pořadové číslo: 26 Autor: Ošlejšková.
Čeledi: liliovité a amarylkovité Základní škola Choltice, okres Pardubice - "Učíme se pro život" Šablona: č. III/2 Inovace a zkvalitnění výuky pomocí.
Savci 1 VEJCORODÍ A ŽIVORODÍ Základní škola Choltice, okres Pardubice - "Učíme se pro život" Šablona: č. III/2 Inovace a zkvalitnění výuky pomocí ICT.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/ :III/2 VY_12_INOVACE_ ČLOVĚK A JEHO SVĚT NA I. STUPNI ZV-LMP (ČaS/I) Téma: Domácí zvířata - savci Vzdělávací oblast:
Čeledi: břízovité, bukovité, vrbovité Základní škola Choltice, okres Pardubice - "Učíme se pro život" Šablona: č. III/2 Inovace a zkvalitnění výuky pomocí.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Základní škola Choltice, okres Pardubice - "Učíme se pro život" Šablona: č. III/2 Inovace a zkvalitnění výuky pomocí ICT Pořadové číslo: 2 Autor: Ošlejšková.
LICHOKOPYTNÍCI. CHARAKTERISTIKA Jsou to tzv. prstochodci. Nejčastěji jeden nebo tři prsty. Váhu těla nese vždy prostřední prst. Prsty zakončeny rohovitým.
 AUTOR: Ing. Tereza Kovalská  NÁZEV: VY_32_INOVACE_11_lichokopytníci  ROČNÍK: 9. ročník ZŠ  VZDĚLÁVACÍ OBLAST:Člověk a příroda  VZDĚLÁVACÍ OBOR: Přírodopis.
Ekosystém okolí lidských obydlí Hospodářská zvířata
Sekáči, roztoči, štíři, štírci
Název školy ZŠ a MŠ Březno Název: Autor: Mgr. Petr Pištěk
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
zpracovaný v rámci projektu
SAVCI ŠELMY KOČKOVITÉ.
Čeledi: lilkovité a bobovité
Přírodopis: ŽAHAVCI.
Zoologie bezobratlých a obratlovců
Čeledi: PRYSKYŘNÍKOVITÉ HVĚZDNICOVITÉ
Přírodopis ROZSIVKY.
PLOUTVONOŽCI CHOBOTNATCI
KOPYTNÍCI.
Kůň Převalského.
PAVOUKOVCI 1.
Přírodopis ROZSIVKY.
Řád: Lichokopytníci.
III/2 INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
KYTOVCI.
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_16_PŘÍRODOPIS
Lichokopytníci.
Lichokopytníci Základní škola a Mateřská škola, Otnice, okres Vyškov
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
zpracovaný v rámci projektu
Zoologická zahrada U kasy najdete občerstvení (k za koupení je např. párek v rohlíku) Cena zoo: dítě (do 15ti let) 120kč dospělí 180kč vyrobili:
Výukový materiál VY_52_INOVACE_25_Opak_Sudo_a_lichokopytnIci
Vyšší živočichové.
ŽIVOČICHOVÉ Člověk a jeho svět (Prvouka pro 3. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Transkript prezentace:

LICHOKOPYTNÍCI

Základní škola Choltice, okres Pardubice - "Učíme se pro život" Šablona: č. III/2 Inovace a zkvalitnění výuky pomocí ICT Pořadové číslo: 9 Autor: Ošlejšková Hana Ověření ve výuce: 6. třída Datum ověření:

Metodika: Prohlédněte si prezentaci, vyslechněte výklad a nakonec zodpovězte otázky. Před kapitolou „Zdroje“ najdete odpovědi. Klíčová slova: kůň, hipologie, osel, mezek, mula, nosorožec, tapír.

Charakteristické znaky: Na noze mají 1 prst (koňovití) nebo 3 prsty (nosorožci) zakončený kopytem. V chrupu mají malé špičáky nebo žádné. Žaludek je jednoduchý. Jsou to býložravci. Rodí 1 až 2 mláďata. Dělí se na: koňovité, nosorožcovité a tapírovité.

KOŇOVITÍ

Kůň domácí Domestikovaný. Samice,která rodila je kobyla, bez potomka klisna. Samec je hřebec, vykastrovaný valach. Věda, která studuje koně = hipologie.

Kůň domácí Využití: doprava, stahování dřeva, zábava, léčení lidí, sport. Po dráze se pohybuje rychlostí až 60 km/h, v terénu asi poloviční.

Osel domácí Domestikovaný. Kříží se: Osel + klisna = mula Kůň + oslice = mezek. Používá se k nošení břemen (unese až 300 kg), na maso a mléko.

Nosorožcovití

Nosorožec dvourohý (černý) Silná šedá kůže. Chráněný. Žije v Africe. Špatný zrak. Samotář. Zabíjeni pytláky pro rohy.

Nosorožec tuponosý (bílý) Žije v Africe. Chráněný. Těžký (kolem 2 t). Dlouhá březost – kolem 500 dní. Má 2 rohy- horní téměř zakrnělý, spodní dlouhý.

Tapírovití

Tapír jihoamerický Má krátký pohyblivý chobot. Mláďata jsou světle pruhovaná. Samotář. Žije skrytě. Býložravec.

Kontrolní otázky: Na které 3 čeledi dělíme lichokopytníky. Čím se lichokopytníci živí? K čemu je člověk využívá? Na kterém světadílu žije nejvíce nosorožců? Na kterém kontinentu se setkáme s tapírem? Jak se nazývá kříženec koně a oslice? Jak se nazývá samice koně, která ještě neměla hříbata? Kdo nebo co je valach? Ze kterých lichokopytníků využíváme maso a mléko? Které lichokopytníky využíváme k nošení břemen?

Odpovědi: Koňovití, nosorožcovití a tapírovití. Rostlinnou potravou. Na jídlo, nošení břemen, na sport, zábavu, léčení. V Africe. V Americe. Mezek. Klisna. Vykastrovaný kůň. Kůň domácí a osel domácí.

Zdroje: http://wiki. rvp. cz/@api/deki/files/12689/=Sn%C3%ADmek%20143