Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Lenka Lehká

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
SUBLIMACE, DESUBLIMACE
Advertisements

Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor : Mgr. Irena Nešněrová Datum : leden.
Název školy:ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:Mgr. Jiří Benda Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název:VY_12_INOVACE_II.ICT4 Vytvořeno:2.
Jméno autora: Tomáš Utíkal Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): listopad 2013 Ročník: devátý Tematická oblast: Elektrické a elektromagnetické jevy.
Přírodopis – Neživá příroda Koloběh vody Anotace: Prezentace slouží jako výukový materiál k učivu o neživé přírodě. Jejím obsahem je koloběh vody. Jednoduchými.
Var Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
HYDROSFÉRA VY_32_Inovace_11 TR-1 Mgr.Ivana Trčková ZŠ a MŠ Nedašov.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jitka Kratochvílová Havlová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN
VODA, VZDUCH - OPAKOVÁNÍ Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Sféry Země ZŠ Hejnice 2010 Mgr.Jan Kašpar. Sféra = vrstva, „obal“ Země Atmosféra – plynný obal Biosféra – živá hmota na Zemi Hydrosféra – vodní vrstva.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
ZMĚNY SKUPENSTVÍ látka složená s týchž částic se může vyskytovat ve skupenství pevném, kapalném a plynném skupenství látky se liší vzdálenostmi mezi částicemi.
Název školy: Základní škola J. E. Purkyně a Základní
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Lenka Lehká
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:
Název školy: Základní škola T. G
Voda Základ života.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_04-02
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Eduard Šram
Název školy:. ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor:. Mgr
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_04-14
Změny skupenství látky
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Anotace : Prezentace je určena pro výuku předmětu Člověk a příroda
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Eduard Šram
Prvouka – 3. ročník Animace koloběhu vody v přírodě
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Lenka Lehká
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Lenka Lehká
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Polární oblasti Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Bez vody není život AUTOR: Mgr. Aleš Skála
atmosféra počasí VY_32_INOVACE_07-08 Ročník: VI. r. Vzdělávací oblast:
Oběh vody v přírodě Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Přírodní vědy DUM 15 KOLOBĚH VODY
Neživá příroda - voda Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
ELEKTROTECHNICKÉ MATERIÁLY
Saturn Sluneční soustava Název školy
Zeměpis pro 1. ročník Přírodovědného lycea Ročník 1. říjen 2013
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
VYPAŘOVÁNÍ SUBLIMACE Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_05_32.
Prvouka – 3. ročník Animace koloběhu vody v přírodě
Obecná a anorganická chemie
Autor: Stejskalová Hana
VY_32_INOVACE_
Neživá příroda vzduch a voda.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
6. Využívání a znečišťování vody Základy ekologie pro střední školy 1.
METEOROLOGIE Základní škola T. G. Masaryka Blatná, okr. Strakonice
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Eduard Šram
Vzdušná vlhkost, oblačnost a srážky
Autor: Mgr. Zdenka Zavičáková
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
HYDROSFÉRA pohyb vody na zemi
Venuše Sluneční soustava Název školy
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_12_INOVACE 2_11
Neživá příroda - vzduch
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Eduard Šram
NEŽIVÁ PŘÍRODA Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu VY_12_INOVACE_01_32_Člověk a příroda.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: PhDr.
VY_32_INOVACE_11_Z4 7. POČASÍ ZŠ a MŠ HEJNICE 2011.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
ATMOSFÉRA - vzdušný obal Země.
Voda, vzduch Vodík, kyslík.
Základní škola a Střední škola CREDO, o. p. s. Číslo projektu: CZ. 1
8. HYDROSFÉRA VY_32_INOVACE_11_Z4
12. Skleníkový jev, ozónová vrstva
Transkript prezentace:

Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Lenka Lehká Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.1526 Název: VY_32_INOVACE_III.PR4 Vytvořeno: 1. 4. 2012 Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Vzdělávací obor: Přírodověda Tematický okruh: Voda Určeno pro: 4. ročník Anotace: Materiál žákům přibližuje vodu jako součást neživé přírody. Žáci získávají informace o různých skupenstvích vody. Metodický pokyn: Materiál je vhodný pro frontální výuku. Pro úplné využití je nutné připojení k internetu. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Lenka Lehká. Zdroj obrázků: Galerie MS Office.

Voda

Spolu se vzduchem tvoří základní podmínky pro existenci života na Zemi. Za normální teploty a tlaku je to bezbarvá, čirá kapalina bez zápachu. V přírodě se vyskytuje ve třech skupenstvích: v pevném – led a sníh, v kapalném – voda, v plynném – vodní pára.

Koloběh vody obrázek

Kapalné skupenství 71 % povrchu Země pokrývá kapalná voda. Při pohledu z vesmíru vypadá jako modrá planeta. Oceány Moře Rybníky Řeky Planeta Země

Déšť Déšť je tvořen kapkami vody o průměru větším než 0,5 mm, popřípadě i menšími. Pokud jsou padající srážky menší než 0,5 mm, mluvíme o mrholení. Ojedinělé padání dešťových kapek se lidově označuje jako krápání.

Plynné skupenství Vodní pára je plynné skupenství, které se nachází v okolním prostředí a během kondenzace je pak ve formě malých kapiček. Při změně podmínek dochází ke srážení, kdy se vodní pára přeměňuje zpět na kapalinu. Během plynného skupenství je vodní pára neviditelná. Do prostředí se vodní pára dostává při překročení bodu varu ( 100 ˚C). Vřídlo

Pevné skupenství Sněhové vločky Vědci se domnívají, že na Zemi nespadly za celou její historii dvě stejné sněhové vločky – a že jich doposud bylo velké množství. Přesto však jejich struktura zůstává geometricky pravidelná.

Sníh Sníh je specifická forma ledu, pevného skupenství vody. Je tvořen ledovými krystalky seskupenými do sněhových vloček. V přírodě vzniká přirozeně za vhodných klimatických podmínek v oblacích, odkud se snáší k zemi. Tento děj se nazývá sněžení. Sníh nahromaděný ve větším množství na dostatečně prochladlém zemském povrchu se nazývá sněhová pokrývka. Na rozdíl od dešťové vody z místa dopadu ihned neodtéká, představuje tak důležitý prvek v koloběhu vody v přírodě. Významná je také jeho tepelně izolační schopnost, která umožňuje mnoha rostlinným i živočišným druhů přečkat mrazy.

Led Tekutá voda tuhne v led při teplotě 0 °C Kroupy jsou slitky zmrzlé dešťové vody, jinak řečeno ledové hrudky o velikosti od pár milimetrů do několika centimetrů vznikající v bouřkových mracích a následně dopadající na zemský povrch. Padání krup se označuje jako krupobití. Kra (ledovec) je velký kus ledu, který se odlomil od ledovce nebo ledového pole, který plave na hladině vody. Kroupy

Námraza Námraza je atmosférický jev, který se projevuje vznikem ledových krystalů na povrchu objektů působením následující vlivů: mrznutím drobných kapének vzdušné vlhkosti (mraků, mlhy apod.) při jejich styku s povrchem země, objektů nebo jiných předmětů o teplotě 0 °C a nižší, srážením vzdušné vlhkosti na dostatečně prochlazeném zemském povrchu nebo předmětech, a to i bez přítomnosti mlhy nebo oblačnosti. Námraza na stromě Námraza na okně