1A Neopatrný turista se příliš naklonil nad propast a upadly mu do ní brýle. Zvuk rozbitého skla se ozval za 3,1 sekundy od začátku pádu. Jak je propast.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Řízení motorových vozidel
Advertisements

Smykové tření a valivý odpor
Síla značka síly F jednotkou síly je 1N (newton), popř. kN ( = 1000 N)
Přeměny energií Při volném pádu se gravitační potenciální energie mění na kinetickou energii tělesa. Při všech mechanických dějích se mění kinetická energie.
Návrh parkování Návrh zastávek MHD.
Rozdíly v pravidlech silničního provozu
ŘÍZENÍ MOTOROVÝCH VOZIDEL
PRÁCE, ENERGIE, VÝKON hanah.
Otáčivé účinky síly (Učebnice strana 70)
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
2 MECHANIKA 2.1 Kinematika popisuje pohyb.
5. Práce, energie, výkon.
a samostatného pohybu těžce zrakově postižených dětí
Dynamika hmotného bodu
Kinematika Základní pojmy Rovnoměrný přímočarý pohyb Rovnoměrně zrychlený přímočarý pohyb Rovnoměrný pohyb po kružnici Centrum pro virtuální a moderní.
Rozdíly v pravidlech silničního provozu
Kmitavý pohyb 1 Jana Krčálová, 8.A.
Dosazování číselných hodnot do vzorců
Zákon setrvačnosti Autor: Lukáš Polák Pokračovat.
3. KINEMATIKA (hmotný bod, vztažná soustava, polohový vektor, trajektorie, rychlost, zrychlení, druhy pohybů těles, pohyby rovnoměrné a rovnoměrně proměnné,
Dynamika.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _621 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Zákon vzájemného působení dvou těles
12. ROVNOMĚRNĚ ZPOMALENÝ PŘÍMOČARÝ POHYB
Vysoká rychlost největším zabijákem Při každé padesáté nehodě, kterou způsobí řidič „závodník“, zemře jeden člověk. V roce 2008 tak zahynulo 432 lidí,
GRAVITAČNÍ POLE.
PRÁCE , VÝKON VY_32_INOVACE_01 - PRÁCE, VÝKON.
09.1 Chodec v silničním provozu
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslava Víchová Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Nerovnoměrný a rovnoměrný pohyb
Struktura a vlastnosti pevných látek. Deformace pevných těles.
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání II Mgr. Luboš Káňa Gymnázium Sušice kvinta osmiletého studia a první.
Gravitační pole Pohyby těles v gravitačním poli
Fyzikální veličiny.
Pozemní komunikace v intravilánu ČSN „Projektování místních komunikací“, 2006 Změna Z1 – 2010 – Přechody a místa pro přecházení, rozhledové.
Troj č lenka Ing. Kamila Kočová Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
VY_32_INOVACE_11-11 Mechanika II. Gravitační pole – test.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_713.
Slovní úlohy Dělitelnost
Práce a energie Mechanická práce: Obecně: pokud F je konstantní a svírá s trajektorií všude stejný úhel F dr délka trajektorie (J)
Mechanika IV Mgr. Antonín Procházka.
Síla 1kg = 10N nebo 100g = 1N značka síly F
Fyzika pro lékařské a přírodovědné obory Ing. Petr VáchaZS – Mechanická energie a práce.
Odraz zvuku (Učebnice strana 176 – 177) Setká-li se zvuk, který se šíří vzduchem, s překážkou, z části ho překážka pohltí, z části se od ní odráží a šíří.
Gravitační síla a hmotnost tělesa Pokračovat. Gravitační síla Každé těleso přitahuje všechny předměty na svém povrchu i ve svém okolí. Každá dvě tělesa.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_33_16 Název materiáluPružina.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dynamika pohybu dopravního prostředku Předmět: Teorie dopravy - cvičení Ing. František.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Pohyb jednotlivého vozidla a brzdění Předmět: Teorie dopravy Ing. František Lachnit,
Vysoká rychlost je největším zabijákem Při každé padesáté nehodě, kterou způsobí řidič „závodník“, zemře jeden člověk. V roce 2008 tak zahynulo 432.
Eva Gregorová Dopravní psychologie 2
MAZUR, E. Peer Instruction: A User’s Manual. Prentice Hall.
Trojčlenka Ing. Kamila Kočová
Trojčlenka Ing. Kamila Kočová
o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů
Přípravný kurz Jan Zeman
9. Dynamika – hybnost, tření, tíhová a tlaková síla
Brzdění ve svahu Jízda směrovým obloukem Předmět: Ing
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Název úlohy: 5.2 Volný pád.
STRUKTURA A VLASTNOSTI
Tření smykové tření pohyb pokud je Fv menší než kritická hodnota:
Maminka začne roztlačovat kočárek, který je v klidu na vodorovné podlaze. Tlačí ho stálou silou o velikosti 9 Newtonů, která má také vodorovný směr. Za.
Přírodovědecká fakulta UJEP Katedra matematiky
ABCD test Ondřej Přibyla
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_433_Zvuk
Odpor.
Dětské dopravní hřiště Liberec
Třída 3.B 11. hodina.
Příklady – cvičení Určete brzdnou dráhu auta s počáteční rychlostí 90 kmh-1, které se pohybovalo rovnoměrně zpomaleně a zastavilo za 5.
Transkript prezentace:

1A Neopatrný turista se příliš naklonil nad propast a upadly mu do ní brýle. Zvuk rozbitého skla se ozval za 3,1 sekundy od začátku pádu. Jak je propast hluboká? Odpor prostředí zanedbejme, rychlost zvuku považujme za nekonečně velikou, tíhové zrychlení zaokrouhleme na celky. 31 m 96 m 48 m 15 m

1B Neopatrný turista se příliš naklonil nad propast a upadly mu do ní brýle. Zvuk rozbitého skla se ozval za 3,1 sekundy od začátku pádu. Jak je propast hluboká? Odpor prostředí zanedbejme, rychlost zvuku považujme za nekonečně velikou, tíhové zrychlení zaokrouhleme na celky. 31 m 96 m 48 m 15 m

2A Neopatrný turista se příliš naklonil nad propast a upadly mu do ní brýle. Zvuk rozbitého skla se ozval za 3,1 sekundy od začátku pádu. Jakou rychlostí dopadly brýle na dno propasti? Odpor prostředí zanedbejme, rychlost zvuku považujme za nekonečně velikou, tíhové zrychlení zaokrouhleme na celky. 31 m.s-1 96 m.s-1 48 m.s-1 15,5 m.s-1

2B Neopatrný turista se příliš naklonil nad propast a upadly mu do ní brýle. Zvuk rozbitého skla se ozval za 3,1 sekundy od začátku pádu. Jakou rychlostí dopadly brýle na dno propasti? Odpor prostředí zanedbejme, rychlost zvuku považujme za nekonečně velikou, tíhové zrychlení zaokrouhleme na celky. 31 m.s-1 96 m.s-1 48 m.s-1 15,5 m.s-1

3A Neopatrný turista se příliš naklonil nad propast a upadly mu do ní brýle. Zvuk rozbitého skla se ozval za 3,1 sekundy od začátku pádu. Z těchto údajů jsme určili hloubku propasti 48 m za předpokladu, že odpor prostředí je zanedbatelný, tíhové zrychlení jsme zaokrouhlili na celky a rychlost zvuku považujeme za nekonečně velikou. Pokud je ovšem rychlost zvuku konečná, i když velká (více než 300 m.s-1), je skutečná hloubka propasti Větší než vypočtená, a to o více než 25% vypočtené hloubky, takže toto zanedbání nebylo nejšťastnější. Větší než vypočtená, ale o méně než 25% vypočtené hloubky, takže toto zanedbání bylo vcelku v pořádku. Menší než vypočtená, a to o více než 25% vypočtené hloubky, takže toto zanedbání nebylo nejšťastnější. Menší než vypočtená, ale o méně než 25% vypočtené hloubky, takže toto zanedbání bylo vcelku v pořádku.

3B Neopatrný turista se příliš naklonil nad propast a upadly mu do ní brýle. Zvuk rozbitého skla se ozval za 3,1 sekundy od začátku pádu. Z těchto údajů jsme určili hloubku propasti 48 m za předpokladu, že odpor prostředí je zanedbatelný, tíhové zrychlení jsme zaokrouhlili na celky a rychlost zvuku považujeme za nekonečně velikou. Pokud je ovšem rychlost zvuku konečná, i když velká (více než 300 m.s-1), je skutečná hloubka propasti Větší než vypočtená, a to o více než 25% vypočtené hloubky, takže toto zanedbání nebylo nejšťastnější. Větší než vypočtená, ale o méně než 25% vypočtené hloubky, takže toto zanedbání bylo vcelku v pořádku. Menší než vypočtená, a to o více než 25% vypočtené hloubky, takže toto zanedbání nebylo nejšťastnější. Menší než vypočtená, ale o méně než 25% vypočtené hloubky, takže toto zanedbání bylo vcelku v pořádku.

4A Délka tramvajového ostrůvku pro dvě tramvaje je 65 m 4A Délka tramvajového ostrůvku pro dvě tramvaje je 65 m. Vedle ostrůvku je jeden jízdní pruh o šířce 3m, za ním chodník. Na konci ostrůvku je přechod pro chodce, v jízdním pruhu podél ostrůvku jede řidič osobního automobilu povolenou rychlostí pro obec (padesát kilometrů za hodinu). Kdy je ještě bezpečné přejít vozovku směrem k ostrůvku? (Maximální možné zpomalení automobilu je dáno součinem tíhového zrychlení a koeficientu smykového tření, tento je menší než jedna, pro suchý asfalt je 0,6. Chodec se pohybuje rychlostí nejméně jeden metr za sekundu). Řidič nemá šanci zastavit včas, i kdyby začal brzdit ve chvíli, kdy je na začátku ostrůvku, nechte ho raději odjet, a pak teprve jděte. Stačí, aby řidič začal brzdit mezi polovinou a třetinou délky ostrůvku, pak můžete bezpečně přejít. Pokud je řidič deset metrů (tj. na jeden sloup veřejného osvětlení) od vás, stačí ještě bezpečně zastavit. Neřešte to a klidně jděte kdykoliv. Řidič zastavit musí, protože chodec na přechodu má vždy přednost.

4B Délka tramvajového ostrůvku pro dvě tramvaje je 65 m 4B Délka tramvajového ostrůvku pro dvě tramvaje je 65 m. Vedle ostrůvku je jeden jízdní pruh o šířce 3m, za ním chodník. Na konci ostrůvku je přechod pro chodce, v jízdním pruhu podél ostrůvku jede řidič osobního automobilu povolenou rychlostí pro obec (padesát kilometrů za hodinu). Kdy je ještě bezpečné přejít vozovku směrem k ostrůvku? (Maximální možné zpomalení automobilu je dáno součinem tíhového zrychlení a koeficientu smykového tření, tento je menší než jedna, pro suchý asfalt je 0,6. Chodec se pohybuje rychlostí nejméně jeden metr za sekundu). Řidič nemá šanci zastavit včas, i kdyby začal brzdit ve chvíli, kdy je na začátku ostrůvku, nechte ho raději odjet, a pak teprve jděte. Stačí, aby řidič začal brzdit mezi polovinou a třetinou délky ostrůvku, pak můžete bezpečně přejít. Pokud je řidič deset metrů (tj. na jeden sloup veřejného osvětlení) od vás, stačí ještě bezpečně zastavit. Neřešte to a klidně jděte kdykoliv. Řidič zastavit musí, protože chodec na přechodu má vždy přednost.

5A Jak se prodlouží brzdná dráha automobilu z předchozí úlohy, jestliže asfalt není suchý, ale mokrý? (Maximální možné zpomalení automobilu je dáno součinem tíhového zrychlení a koeficientu smykového tření, tento je menší než jedna, pro suchý asfalt je 0,6, pro mokrý 0,3). Brzdná dráha se prodlouží čtyřikrát, opravdu nevstupujte do vozovky, když je automobil v dohledu od ostrůvku. Brzdná dráha se prodlouží dvakrát, raději nepřecházejte, je-li blíže k vám než je polovina délky ostrůvku. Brzdná dráha se prodlouží o polovinu, takže stačí, když začne brzdit až za polovinou ostrůvku. Brzdná dráha se o polovinu zkrátí, takže je-li od vás řidič dále než deset metrů, klidně jděte.

5B Jak se prodlouží brzdná dráha automobilu z předchozí úlohy, jestliže asfalt není suchý, ale mokrý? (Maximální možné zpomalení automobilu je dáno součinem tíhového zrychlení a koeficientu smykového tření, tento je menší než jedna, pro suchý asfalt je 0,6, pro mokrý 0,3). Brzdná dráha se prodlouží čtyřikrát, opravdu nevstupujte do vozovky, když je automobil v dohledu od ostrůvku. Brzdná dráha se prodlouží dvakrát, raději nepřecházejte, je-li blíže k vám než je polovina délky ostrůvku. Brzdná dráha se prodlouží o polovinu, takže stačí, když začne brzdit až za polovinou ostrůvku. Brzdná dráha se o polovinu zkrátí, takže je-li od vás řidič dále než deset metrů, klidně jděte.

12A Pokud má žulový kvádr hmotnost 130 kg, výšku dva metry a šířku dva metry, dokáže s ním pohnout osmdesátikilový člověk? Ne, je moc těžký. Ano, ale nenapadá mne, jak. Ano, a dokonce i vím, jak to udělat. Ne a zkoušet to rozhodně nebudu.

12B Pokud má žulový kvádr hmotnost 130 kg, výšku dva metry a šířku dva metry, dokáže s ním pohnout osmdesátikilový člověk? Ne, je moc těžký. Ano, ale nenapadá mne, jak. Ano, a dokonce i vím, jak to udělat. Ne a zkoušet to rozhodně nebudu.

13A Když ke zdroji konstantního napětí připojíme vodič o průřezu S, teče jím proud I. Vodič odpojíme. Jak velký proud teče, pokud připojíme k témuž zdroji vodič stejné délky a ze stejného materiálu, tentokrát o průřezu 2S? poloviční dvojnásobný čtvrtinový čtyřnásobný

13B Když ke zdroji konstantního napětí připojíme vodič o průřezu S, teče jím proud I. Vodič odpojíme. Jak velký proud teče, pokud připojíme k témuž zdroji vodič stejné délky a ze stejného materiálu, tentokrát o průřezu 2S? poloviční dvojnásobný čtvrtinový čtyřnásobný