Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

MAZUR, E. Peer Instruction: A User’s Manual. Prentice Hall.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "MAZUR, E. Peer Instruction: A User’s Manual. Prentice Hall."— Transkript prezentace:

1 MAZUR, E. Peer Instruction: A User’s Manual. Prentice Hall.
Kinematika MAZUR, E. Peer Instruction: A User’s Manual. Prentice Hall. 253 p., ISBN:

2 Popisujeme pohyb člověka
Popisujeme pohyb člověka. Na začátku pozorování stál člověk v bodě P, chvíli tam počkal a pak se pohyboval podél osy k bodu Q, kde také na chvíli zastavil. Pak rychle běžel k bodu R a tam počkal. Pak se pomalu vrátil do bodu P. Který z grafů polohy v závislosti na čase odpovídá tomuto pohybu?

3 Předmět se pohybuje z jednoho místa v prostoru k jinému
Předmět se pohybuje z jednoho místa v prostoru k jinému. Poté, co dosáhne cíle své cesty, je jeho posunutí větší nebo stejné jako vždy větší než vždy stejné jako buď menší nebo stejné jako vždy menší než menší nebo větší než dráha, kterou urazil.

4 Maratonský běžec běží rychlostí 15 km/h
Maratonský běžec běží rychlostí 15 km/h. Když je 7,5 km od cíle, vyletí od běžce pták rychlostí 30 km/h. Když pták doletí k cílové čáře, otočí se a letí zpět k běžci. U něj se otočí a letí znovu zpět do cíle. Létá tak dlouho, dokud běžec nedoběhne k cíli. Kolik kilometrů pták nalétá? 10 km 15 km 20 km 30 km

5 Když upustíte předmět se zanedbáním odporu vzduchu, je jeho zrychlení ve svislém směru 9,8 m/s2. Když místo toho předmět hodíte směrem dolů, je jeho zrychlení ve svislém směru po uvolnění menší než 9,8 m/s2. 9,8 m/s2. vetší než 9,8 m/s2.

6 Člověk stojící na okraji útesu hodí jeden míček přímo vzhůru a druhý přímo dolů se stejnými počátečními rychlostmi. Zanedbejte odpor vzduchu. Míček, který dopadne na zem pod útesem s větší rychlostí je ten, který byl na začátku hozen přímo vzhůru. přímo dolů. ani jeden, oba dopadnou se stejnou rychlostí.

7 Vlak jede po přímé dlouhé trati
Vlak jede po přímé dlouhé trati. Graf závislosti polohy na čase na obrázku popisuje pohyb vlaku. Grafem je znázorněno, že vlak stále zrychluje. stále zpomaluje. chvíli zrychluje a chvíli zpomaluje. D. jede konstantní rychlostí.

8 Graf na obrázku znázorňuje polohu jako funkci času pro dva vlaky jedoucí po souběžných tratích. Které tvrzení je správné? V čase tB mají oba vlaky stejnou rychlost. Oba vlaky stále zrychlují. V nějakém okamžiku před tB mají oba vlaky stejnou rychlost. Někde v grafu mají oba vlaky stejné zrychlení.

9 Házíte míč svisle vzhůru do vzduchu. V nejvyšším místě má míč
nulovou rychlost i zrychlení. nenulovou rychlost, ale nulové zrychlení. nulovou rychlost, ale nenulové zrychlení. nenulovou rychlost i zrychlení.

10 Pohyb vozíku na horské dráze je znázorněn na obrázku
Pohyb vozíku na horské dráze je znázorněn na obrázku. Co se děje s rychlostí a zrychlením vozíku ve směru pohybu, když projíždí místem znázorněným na obrázku? Oboje klesá. Rychlost klesá, zrychlení roste. Oboje zůstává konstantní. Rychlost roste, ale zrychlení klesá. Oboje roste. Jiná možnost.

11 Hodíme-li míč přímo vzhůru, jeho rychlost klesá vlivem gravitace
Hodíme-li míč přímo vzhůru, jeho rychlost klesá vlivem gravitace. Představte si, že (1) nahráváme pohyb míče a poté ho pozorujeme pozpátku (tzn. záznam začíná v nejvyšším bodě pohybu míče a končí v místě vyhození míče) a (2) pozorujeme pohyb míče ze vztažné soustavy, která se pohybuje směrem vzhůru s počáteční rychlostí míče. Míč má zrychlení g směrem dolu v případě (1) a (2). jen (1). jen (2). ani (1) ani (2).

12 Představte si následující situaci
Představte si následující situaci. Zbraň je přesně namířena na nebezpečného zločince visícího z okapu domu. Cíl je na dostřel zbraně, ale v okamžiku, kdy zbraň vystřelí a kulka se začne pohybovat rychlostí v0, se zločinec pustí a padá k zemi. Co se stane? Kulka zasáhne zločince bez ohledu na rychlost v0. zasáhne zločince, pouze pokud je rychlost v0 dostatečně velká. mine zločince.

13 Z bitevní lodi jsou zároveň vystřeleny dva granáty na nepřátelské lodě
Z bitevní lodi jsou zároveň vystřeleny dva granáty na nepřátelské lodě. Jestliže mají střely parabolické trajektorie odpovídající obrázku, která loď bude zasažena první? Loď 1. Obě budou zasaženy ve stejnou chvíli. Loď 2. Potřebuji více informací.


Stáhnout ppt "MAZUR, E. Peer Instruction: A User’s Manual. Prentice Hall."

Podobné prezentace


Reklamy Google