Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/34.0963 Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu VY_32_INOVACE_OdP_S2_08 Popis výukového materiálu Název: Ubytovací úsek - check-in Autor: Bc. Pavel Lang Datum: 27.12.2013 Obor: a) 65-41-L/01 Gastronomie ( nástavbové studium) b) 65-41-L/01 Gastronomie Ročník: a) - 4. ročník a b) - 2. ročník Předmět: Hotelový provoz Anotace výukového materiálu 1. Materiál je určen pro výuku předmětu Hotelový provoz a je v souladu s ŠVP 2. Materiál je prezentován žákům prostřednictvím ICT s výkladem a doplněním při současném použití učebnic Moderní řízení hotelového provozu (Ing. J. Beránek a kol., Magconsulting 2013) a Cestovní ruch pro střední školy a pro veřejnost (D. Drobná a E. Morávková, nakl. Fortuna Praha 2004) Součástí materiálu je krátký test s označením odpovědí. Další formou zpětné vazby je test jako souhrn několika realizovaných materiálů. Pro výuku je použit - PC s dataprojektorem - interaktivní tabule - interaktivní dataprojektor - učebnice
UBYTOVACÍ ÚSEK Front office Housekeeping zprostředkování hotelových služeb provádění platebních transakcí Housekeeping „péče o dům“ úklid a pořádek udržování hotelu čistého, pohodlného a hygienicky bezpečného obměna hotelového vybavení Bc. Pavel Lang
Činnosti na úseku front office UBYTOVACÍ ÚSEK Činnosti na úseku front office cyklus Transakce/služby rezervace před příjezdem příjezd pobyt odjezd dveřník odnos zavazadel check-in, registrace doprava check-out, zaplacení účtu směnárna správa účtu hosta telefony, maily, informace zajištění dopravy Bc. Pavel Lang
Základní funkce front office UBYTOVACÍ ÚSEK Základní funkce front office vyřizování rezervací, registrace hostů (check-in), koordinace služeb hostům, podávání informací o hotelu, celé destinaci a dalších informací podle přání, hosta (concierge), aktualizace informačního systému o stavu ubytovací kapacity hotelu, vytváření databáze informací o hostech, správa účtů hotelových hostů během pobytu, zajištění finančního vyrovnání s hosty, odhlašování hostů při odjezdu (check-out). Bc. Pavel Lang
CHECK - IN UBYTOVACÍ ÚSEK PŘIJETÍ HOSTA registrace hosta první osobní kontakt s hotelovým personálem, registrace hosta - při rezervaci předloží potvrzenou objednávku - předložení občanského průkazu nebo pasu - písemná evidence v domovní knize, domovní knize cizinců, ověření doby platnosti dokladu, vystavení hotelového průkazu, - obsahuje národnost hosta, číslo pokoje, časový úsek ubytování, předplacené služby, - dnes převážně magnetická karta, která je nakódována jen na dobu pobytu Bc. Pavel Lang
UBYTOVACÍ ÚSEK CHECK - IN ORGANIZOVANÉ ZÁJEZDY výdej klíče od pokoje (magnetické karty), seznámení hosta se službami zahrnutými v ceně (pobytový balíček), nabídka dalších služeb za příplatek ( placené služby – praní prádla, čištění oděvů, obuvi, minibar apod.), nabídka pomoci s dalšími požadavky popřání příjemného pobytu. ORGANIZOVANÉ ZÁJEZDY vyřízení požadavků předem pro rychlou registraci, kontakt s organizátorem skupiny či průvodcem, zajištění všech objednaných služeb. Bc. Pavel Lang
UBYTOVACÍ ÚSEK CHECK - IN VIP HOSTÉ zpravidla hosta vítá ředitel, majitel hotelu, pokoje vyšší kategorie, různé pozornosti – květiny, ovoce na pokoj, malé občerstvení, může být v hotelové hale vyčleněno samostatné oddělení quest relation podobně je třeba věnovat pozornost i stálým hostům Bc. Pavel Lang
UBYTOVACÍ ÚSEK Výměna informací prostřednictvím hotelových systémů Front office Rezervační oddělení F&B oddělení Obchodní oddělení Personální oddělení Ekonomické oddělení Technické oddělení Housekeeping General Manager Bc. Pavel Lang
Jaká je podstata činnosti front office DĚKUJI ZA POZORNOST Výstupy - TEST Jaká je podstata činnosti front office 2. Jaká je podstata činnosti housekeeping 3. Popište činnosti při check-in Bc. Pavel Lang