Atmosférická vlhkost a srážky

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vypařování.
Advertisements

Jitka Prokšová KOF FPE ZČU Plzeň
oblačnost, atmosférické fronty
Fyzická geografie Mgr. Ondřej Kinc Teplota, atmosférická vlhkost a srážky Podzim 2013 Z0026/4 – pondělí 13 – 13.50, Z3 Z0026/5.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Atmosférická vlhkost a srážky
Fyzická geografie - Teplota vzduchu - Mgr. Lukáš Dolák
Systémy počasí.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_32_12 Název materiáluSublimace.
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor : Mgr. Irena Nešněrová Datum : leden.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti METEOROLOGIE, BEZPEČNOST A ITS DOPRAVY PŘÍZEMNÍ MAPA I. Praha 2012.
Jméno autora: Tomáš Utíkal Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): listopad 2013 Ročník: devátý Tematická oblast: Elektrické a elektromagnetické jevy.
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr.Jiří Macháček Název: VY_32_INOVACE_24_F8 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma: Fyzika a počasí.
Význam diferenciálních rovnic převzato od Doc. Rapanta.
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_12_Vzduch Šablona číslo : XVISada číslo: 1Pořadové číslo DUM: 12 Autor: Mgr.Lenka Dědečková.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu:CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada:Přírodní prostředí Země2 Ověření ve výuce:
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_ Předmět Zeměpis.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Název školy: Základní škola T. G
Témata: Klasifikace podnebí Globální změny klimatu Předpověď počasí
Savci biomů světa 8. ročník.
Vlastnosti plynů.
Atmosféra 4. února 2014 VY_52_INOVACE_230217
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Lenka Lehká
Bez vody není život AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Znečištění ovzduší Obr. 1
Název školy: ZŠ Netvořice
ATMOSFÉRA podnebí VY_32_INOVACE_07-10 Ročník: VI. r.
atmosféra počasí VY_32_INOVACE_07-08 Ročník: VI. r. Vzdělávací oblast:
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Neživá příroda - voda Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Témata: Vzduchové hmoty a atmosférické srážky Voda v atmosféře
Atmosférická vlhkost a srážky
EU_32_sada 2_08_PV_Podnebí, podnebné pásy_Duch
Zeměpis pro 1. ročník Přírodovědného lycea Ročník 1. říjen 2013
Přírodní krajiny - test
Neživá příroda vzduch a voda.
9. OCEÁNY A MOŘE VY_32_INOVACE_11_Z4
4. Atmosférická vlhkost a srážky
6. Využívání a znečišťování vody Základy ekologie pro střední školy 1.
METEOROLOGIE Základní škola T. G. Masaryka Blatná, okr. Strakonice
Kvíz VZDUCH.
PŘÍRODNÍ KATASTROFY POVODNĚ– vznikají, pokud korytem řeky protéká více vody, než kolik je koryto schopno pojmout. POVODNĚ.
Atmosféra Anotace: Materiál je určen k výuce zeměpisu v 6. ročníku základní školy. Seznamuje žáky s vlastnostmi a členěním atmosféry.
HYDROSFÉRA vodní obal Země.
Vzdušná vlhkost, oblačnost a srážky
Tvoří pedosféru, studuje ji pedologie
Atmosféra Země.
9. Atmosféra Vzdušný obal Země
Porovnání výsledků manuálních a automatických měření meteorologických parametrů na OBK Karel Dejmal Observatoř Košetice.
11. PODNEBNÉ PÁSY.
Vlastnosti plynů.
NÁZEV ŠKOLY:ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr
VY_52_INOVACE_41_Hydrosféra-učební text
Molekulová fyzika Vlhkost.
Moře a oceány 26. ledna 2006.
HYDROSFÉRA Mgr. Jana Nováková.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
POČASÍ A PODNEBÍ.
Neživá příroda - vzduch
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Eduard Šram
Vzduch - opakování Vysvětli pojem atmosféra a popiš složení vzduchu.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_11_Z4 7. POČASÍ ZŠ a MŠ HEJNICE 2011.
ATMOSFÉRA - vzdušný obal Země.
Meteorologie.
12. Skleníkový jev, ozónová vrstva
ČEKÁ NÁS KLIMA KTERIUM ? V.2.. ČEKÁ NÁS KLIMA KTERIUM ? V.2.
PŘÍRODNÍ POMĚRY ČR – ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
Transkript prezentace:

Atmosférická vlhkost a srážky

Odpovězte Sladká voda tvoří …% z celkového množství vody na Zemi Největší podíl sladké vody je vázán na: Hydrologický cyklus popisuje: Podíl vypadlých srážek na oceány je asi …… větší než nad pevninou. Srážky vypadlé na pevninu se mohou:

Globální vodní bilance Zdroj: STRAHLER, Alan H. Introducing Physical Geography. 5. vyd.: Wiley, 2010. 656 s.

Odpovězte Teplý vzduch udrží více/méně vodní páry než vzduch studený. Specifická vlhkost vzduchu (jednotka?) je nejvyšší na ……………., odkud radikálně stoupá/klesá směrem k pólům. Při relativní vlhkosti 100 (jednotka?) je vzduch ……………. a dosahuje teploty ………………….. . Popište metodu psychrometrického rozdílu. Vysvětlete princip sucho a vlhkoadiabatického procesu.

Specifická vlhkost vzduchu Zdroj: STRAHLER, Alan H. Introducing Physical Geography. 5. vyd.: Wiley, 2010. 656 s.

Psychrometr

Vysoká oblaka Cirrus (Ci) Cirrocumulus (Cc) Cirrostratus (Cs) (řasa) (řasová kupa) (řasová sloha)

Střední oblaka Altocumulus (Ac) Altostratus (As) (vyvýšená kupa) (Vyvýšená sloha)

Nízká oblaka Nimbostratus (Ns) Stratocumulus (Sc) Stratus (St) (dešťová sloha) (slohová kupa) (sloha)

Oblaka vertikálního vývoje Cumulus (Cu) Cumulonimbus (Cb) (kupa) (bouřkový oblak)

Oblaka

Mapa izohyet

Srážkoměr

Orografické srážky Zdroj: http://www.scrigroup.com/limba/ceha-slovaca/34/METEOROLOGIE-A-KLIMATOLOGIE43341.php

Smog

Smog – teplotní inverze

Kyselé deště Přirozená kyselost: CO2 + H2O = H2CO3 Uměle vyvolaná kyselost: S + O2 = SO2 2 SO2 + O2 = 2 SO3 SO3 + H2O = H2SO4

Vysvětlete pojmy Hydrologický cyklus Specifická vlhkost vzduchu (jednotka) Rosný bod Relativní vlhkost vzduchu (jednotka) Suchoadiabatický proces (hodnota gradientu) Vlhkoadiabatický proces (průměrná hodnota gradientu) Radiační mlha Orografické x kovektivní x cyklonální srážky Instabilní teplotní zvrstvení Emise x imise x transmise

Zdroje http://www.iautomatizace.cz/mereni-vlhkosti/relativni-vlhkost http://zoohygiena.xf.cz/pristroje.htm http://www.online-utility.org/image/gallery.jsp?title=Cirrus http://eo.ucar.edu/webweather/cloud3.html http://www.perfectfly.ro/?page_id=96 http://famous1.all.co.uk/key/cirrostratus%20cloud%20pictures http://weathersheep.com/cloud-types/ http://freebigpictures.com/clouds-pictures/nimbostratus/ http://www.canadiangeographic.ca/atlas/glossary.aspx?alpha=c&id=69&lang=En http://www.klusik.cz/cs/article/mraky-nad-nami-zaciname-bourit http://www.chmi.cz/files/portal/docs/poboc/PL/povodne/1975_0624/1975_0624.html http://www.emsbrno.cz/p.axd/cs/Budihostice._o_Leti%C5%A1t%C4%9B.Sazen%C3%A1_p_.CZUFAPPZ.html http://www.meteostanice.cz/zbozi/3557/Klasicky-srazkomer.htm http://oceanworld.tamu.edu/resources/oceanography-book/atmosphere.html http://www.ec.gc.ca/air/default.asp?lang=En&n=AFF4D58F-1 http://en.wikipedia.org/wiki/File:Beijing_smog_comparison_August_2005.png