MIKROPROCESOROVÁ TECHNIKA

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tabulkový procesor Práce se souborem – otevření, tvorba a použití šablony, tisk, propojení tabulky Excel s Wordem, nastavení Excelu, uložení Autorem materiálu.
Advertisements

VÝPOČET ČISTÉ MZDY VY_32_INOVACE_12_1_5 VÝPOČET ČISTÉ MZDY Autor: Ing. Jana Rauscherová Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace Gymnázium a Střední.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
PREZENTACE. INFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE 2 Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Označení materiálu VY_32_INOVACE_14_02 Šablona III/2 Inovace a.
Inf Tabulkový procesor - funkce. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně AUTOR: Ing. Oldřich Vavříček NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TEMA: Základy elektrotechniky.
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Autor:Ing. Pavel Brož Předmět/vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Název:VY_32_INOVACE_ICT_7B_9B Škola:Základní škola Nové Město nad Metují, Školní 1000, okres Náchod Autor:Mgr. Milena Vacková Ročník:7. Tematický okruh,
Výpočetní technika VY_32_INOVACE_12_16_Excel. Excel Tabulkový procesor pro vytváření tabulek a grafů Pochází z kancelářského balíku Microsoft Office Nejčastěji.
HRUBÁ MZDA VČETNĚ NÁHRAD VY_32_INOVACE_15_1_5 HRUBÁ MZDA VČETNĚ NÁHRAD Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/ Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Vladimír.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_30-03 Název školy Střední průmyslová škola stavební, České Budějovice, Resslova 2 AutorRNDr.
Kód DUM :VY_32_INOVACE_ICT_I/1.12 Škola: Základní škola a Mateřská škola Dobronín, příspěvková organizace Polenská 162 / 4, Dobronín Číslo projektu:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Inf Vizualizace dat a tvorba grafů. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Orbis pictus 21. století Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Vnitřní paměti.
MIKROPROCESOROVÁ TECHNIKA
Širokoúhlá prezentace
Grafická úprava prezentace
MIKROPROCESOROVÁ TECHNIKA
Technické vybavení počítače - Počítač PC
Organizace výroby Organizace a řízení výroby
Práce s textem VY_32_INOVACE_1B_20
Výstupní zařízení počítače - tiskárny
Software počítače – opakování
Tvorba jednoduché tabulky - rozvrh
VY_32_ INOVACE_IKR5 - 14– VIDEO V PREZENTACI. Název školy:
Inf Počítač a lidé s handicapem
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115
Návod na tvorbu prezentace diplomové / bakalářské práce
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
MIKROPROCESOROVÁ TECHNIKA
ORGANIZACE DAT V POČÍTAČI
Popis výukového materiálu Název: PowerPoint
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
2D/3D motion analysis Martin Sebera
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115
MIKROPROCESOROVÁ TECHNIKA
EU peníze školám Základní škola , Znojmo, Mládeže
Inf Tabulkový procesor - formátování
MIKROPROCESOROVÁ TECHNIKA
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Inf Vývojový diagram.
Strom a keř VY_52_INOVACE_35
SEMINÁŘ OZO Ladislav Hejný
MIKROPROCESOROVÁ TECHNIKA
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Popis výukového materiálu Název: PowerPoint
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Lineární rovnice Opakování na písemnou práci
EXCEL 2010 Úvod k funkcím 1. část.
seminář předsedů samospráv, předsedů společenství vlastníků a správců
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Integrovaná střední škola Vysoké nad Jizerou
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám.
Jiří Vyskočil, Marko Genyg-Berezovskyj 2010
Word Okraje WordArt Pozadí Vodoznak. Word Okraje WordArt Pozadí Vodoznak.
Badminton zajímavé ukázky
název projektu: Šablony Špičák číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
PowerPointu Ing. Hana Vláčilová
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno,
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT   Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
ZLEPŠENÍ PODMÍNEK PRO VZDĚLÁVÁNÍ NA EOA
Informatika – Základní operace s buňkami
Transkript prezentace:

MIKROPROCESOROVÁ TECHNIKA OPTIMALIZACE KOMPILÁTORU Tuto šablonu lze použít jako počáteční soubor pro prezentaci výukových materiálů při práci ve skupině. Oddíly Po kliknutí na snímek pravým tlačítkem myši lze přidat oddíly. Oddíly mohou pomoci uspořádat snímky nebo usnadnit spolupráci mezi více autory. Poznámky Oddíl Poznámky použijte k zadání poznámek k doručení nebo dalších podrobností pro posluchače. Tyto poznámky lze zobrazit během prezentace. Vezměte v úvahu velikost písma (důležité pro usnadnění, viditelnost, pořízení videozáznamu a online provoz). Sladěné barvy Věnujte zvláštní pozornost obrázkům, grafům a textovým polím. Zvažte, zda účastníci budou tisknout černobíle nebo ve stupních šedé. Provedením zkušebního tisku ověřte, zda barvy fungují správně při vytištění černobíle i ve stupních šedé. Obrázky, tabulky a grafy Vsaďte na jednoduchost: pokud je to možné, použijte konzistentní a nerušivé styly a barvy. Označte popisky všechny grafy a tabulky.

Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0808 Označení materiálu VY_52_INOVACE_09_24 Šablona V/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji odborných kompetencí žáků středních škol Tematická oblast MIKROPROCESOROVÁ TECHNIKA Škola Střední průmyslová škola strojní a elektrotechnická a Vyšší odborná škola, Liberec 1, Masarykova 3, příspěvková organizace Autor Ing. Marek Pospíchal Téma hodiny Optimalizace kompilátoru Předmět, ročník MIT, 3.-4.ročník Anotace Změny prováděné překladačem pro zvýšení rychlosti nebo zmenšení velikosti programu.

Optimalizace kompilátoru Cíle optimalizace Optimalizace závislé na hardware Optimalizace nezávislé na hardware Sdělte stručný přehled prezentace. Popište hlavní záměr prezentace a v čem spočívá její důležitost. Uveďte každé z hlavních témat. Aby se posluchači dokázali v prezentaci orientovat, můžete tento snímek s přehledem opakovat během celé prezentace vždy se zdůrazněním konkrétního tématu, které se chystáte probírat jako další.

Cíle optimalizace Optimalizace začíná u programátora návrhem programu a volbou reprezentace dat Zvýšení rychlosti programu Snížení velikosti programu a dat Způsob a stupeň optimalizace je možné volit v nastavení překladače

Optimalizace závislé na hardware Registrové proměnné - Automatické proměnné a parametry funkcí se pokud možno co nejvíce umísťují do registrů. Tím je přístup na ně efektivnější a nezabírají žádné paměťové místo v RAM. Optimalizace jednoduchým přístupem - Přístupy na interní datové a bitové adresy jsou optimalizovány strojovými instrukcemi závislými na MCU, využívají se speciální posloupnosti strojových příkazů.

Optimalizace závislé na hardware Reorganizace kódu - Je-li smyčka FOR efektivnější než programátorem použitá smyčka WHILE, kompilátor kód změní. Nebo jestliže smyčka čítá nahoru a pak následuje dotaz <> 0, zkouší se, zda existuje příkaz procesoru pro ?:<>. Pokud ne, smyčka se otočí a testuje se na = 0.

Optimalizace nezávislé na hardware Zpracování konstant - Výpočty, které obsahují konstanty, jsou v co největší míře prováděny již kompilátorem. Vyloučení opakujících se výpočtů nebo částí výrazů - Vícenásobné (opakované) výpočty nebo stejné části výrazů uvnitř výrazu nebo funkce jsou pokud možno co nejvíce eliminovány a počítají se jen jednou, přičemž výsledek prvního výpočtu se ukládá do registru.

Optimalizace nezávislé na hardware Optimalizace skokových příkazů - Meziskoky (skok na jiný skok) jsou odstraňovány tak, že se nahradí skokem na konečný cíl. Zahrnuje to také volbu optimálního skokového příkazu v závislosti na délce skoku (16bitový nebo 32bitový příkaz). Vyloučení „mrtvého" kódu - Odstranění nepoužívaného pasivního zdrojového kódu z programu

Optimalizace nezávislé na hardware Náhrada opakujících se úseků programu skoky - Identické úseky kódu na různých místech v programu se vytvářejí jen jednou a zpracovávají pomocí skokových příkazů. Negace skoků - Testy pro podmíněné skoky se invertují, lze-li tím odstranit jiné skoky nebo nepoužívaný kód.

Optimalizace nezávislé na hardware Překrýváni dat - Datové segmenty funkcí jsou označeny jako staticky překrývané. Spojovací program pak má možnost překrývat segmenty. Optimalizace plnění - Redundantní příkazy plnění (zavádění) se odstraňují. Vylučuje se tak nepotřebné zavádění dat a konstant z paměti. Složitější operace se nahrazují jednoduššími, je-li tím možno ušetřit paměťové místo nebo čas běhu programu.

Optimalizace nezávislé na hardware Optimalizace jednoduchých smyček - Jednoduché smyčky se optimalizují z hlediska doby běhu tak, že se kód vysune ze smyčky. Optimalizace obzvlášť »horkých« míst programu, většinou smyček (90% času v 10% kódu). Rotace smyček - V programových smyčkách se zamění uspořádání kódu, dosáhne-li se tím rychlejšího a efektivnějšího kódu.

Optimalizace nezávislé na hardware Optimalizace řídicího toku- Výrazy typu switch - case se optimalizují a zjednodušují jako skokové tabulky nebo skokové řetězce. Proměnné z různých oblastí paměti se zavádějí přímo do operace.

Microsoft Konstrukční dokonalost Děkuji za pozornost Důvěrné informace společnosti Microsoft

Použité zdroje [1] MANN, Burkhard. C pro mikrokontroléry: ANSI-C, kompilátory C, spojovací programy - linkery, práce s ATMEL AVR a MSC-51, příklady programování v jazyce C, nástroje pro programování, tipy a triky. Vyd. 1. Praha: BEN, 2003. ISBN 80-730-0077-6. Shrňte obsah prezentace zopakováním důležitých bodů z lekcí. Co si mají posluchači zapamatovat po skončení vaší prezentace? Uložte prezentaci jako video, což usnadní její distribuci. (Chcete-li vytvořit video, klikněte na kartu Soubor a na položku Sdílet. V poli Typy souborů klikněte na položku Vytvořit video.)