Komunikace Umění naslouchat. Komunikace Umění naslouchat.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ASERTIVITA Alena Krákorová. Asertivita základy asertivního chování základní asertivní způsoby jednání asertivita DESATERO asertivita a obtížný klient.
Advertisements

Kalendář Mgr. Lenka Stará. AutorMgr. Lenka Stará Vytvořeno dne Odpilotováno dne Ve třídě1.C Vzdělávací oblastČlověk a jeho svět Vzdělávací.
Název školyPlavská škola AutorMgr. Jana Kneřová NázevVY_32_INOVACE_16_ČJ_Podstatná jména_stroj Téma Číslo projektu Anotace ČJ 4 – Podstatná jména - skloňování.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Martina Steyerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_19_Český jazyk – 9. ročník TÉMA: Přechodníky ČÍSLO.
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov ŠABLONA: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Já a můj svět PRO ROČNÍK:
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Jiří Kolář NÁZEV:VY_32_INOVACE_08B_08_Úložiště_dat TEMA:HARDWARE A SOFTWARE.
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU: Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
AUTOBUS Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Alena Doušová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Má smysl procvičovat kognitivní funkce?
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
VÁNOČNÍ OZDOBY – TROCHU JINAK
Psychologie v obchodní činnosti firmy
Vnitropodniková komunikace ve vybraném subjektu
Psychologie v obchodní činnosti firmy
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Elektronické učební materiály – 1. stupeň Společnost POZNÁVÁME RODINU
EU_12_sada1_19_Inf_Excel_1_Šeb
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
SESTAVENÍ ELEKTRICKÉHO OBVODU
Informatorium školy mateřské J. A. Komenský 3.část
MEZILIDSKÁ KOMUNIKACE II.
Komunikace, etiketa – Mobilní telefon
Pedagogická komunikace 4. lekce: Verbální komunikace: kladení otázek
VY_32_INOVACE_ČJ.9.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_ČJ.9.A.09_SLOVA JEDNOZNAČNÁ.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
5.2 – 5.3 Mocniny, odmocniny, mocniny o základu 10
Procvičování samohlásek
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Soustava dvou lineárních rovnic se dvěma neznámými
Komunikace Manipulace kolem nás. Komunikace Manipulace kolem nás.
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Komunikace při řešení konfliktů
Ekologie a ochrana přírody
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Porovnání vlastností vodíku a kyslíku
Autor: Mgr. Nováková Jana
Reflexe učitele Aneb nejlevnější inovační program šitý na míru.
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
SLOVNÍ DRUHY. SLOVNÍ DRUHY Přehled slovních druhů: Slova ohebná: Skloňují se: 1. Podstatná jména 2. Přídavná jména 3. Zájmena 4. Číslovky Časují se:
Zásady kompozice stránky a dokumentu
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie o. p. s.
Tereza Boučková (*1957). Tereza Boučková (*1957)
DOPLNĚK Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Komunikace Hodnocení druhých. Komunikace Hodnocení druhých.
Promítání filmových sekvencí Pro naše účely můžeme využít následující tituly: Těžké melodično (1997)
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_CERTOVSKE_RYMOVANI Název materiálu:
Psychologie test.
VY_32_INOVACE_33_CJ_ 2 1) Jméno autora výukového materiálu (VM), škola: Miroslava Červená Základní škola a mateřská škola Skalsko, okres Mladá Boleslav.
Komunikace Umění prezentace. Komunikace Umění prezentace.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Karla Klíče Hostinné AUTOR: Mgr
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_06_Hra 3 TEMA: Hra 3
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Věta se skládá ze slov Název školy
STÁTNÍ SYMBOLY ČESKÉ REPUBLIKY Poznáváme státní symboly
VEDLEJŠÍ VĚTA PŘEDMĚTNÁ
AUTOR: Mgr. Marie Benabdelmalek NÁZEV: VY_32_INOVACE_2B_14
Umím si umýt ruce Samostatně používám ručník Nepoužívám v průběhu dne nebo odpoledního odpočinku pleny Umím používat WC (nepoužívám nočník!) Umím se vysmrkat,
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
Modelová oblast PR Příhrazské skály
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Transkript prezentace:

Komunikace Umění naslouchat

Jak poznáme, že nám někdo aktivně naslouchá? Napište alespoň 4 znaky aktivního naslouchání: (např.: udržuje se mnou oční kontakt, přemýšlí o tom, co říkám, parafrázuje svými slovy, co slyšel, klade doplňující (otevřené) otázky, nenabízí hned svá řešení…)

Podívejte se na první ukázku z pořadu České televize „Komunikace je hra“ a navrhněte, co by otec mohl udělat lépe: http://www.ceskatelevize.cz/porady/10169534357-komunikace-je-hra/208572231010004-umeni-naslouchat/ do 1:49 (řešení 1:49 – 3:59) Už vím, že komunikační technika „zrcadlení“ je.. (technika, která otevírá dveře k druhému a jeho pocitům)

Podívejte se na další ukázku http://www. ceskatelevize Podívejte se na další ukázku http://www.ceskatelevize.cz/porady/10169534357-komunikace-je-hra/208572231010004-umeni-naslouchat/ 4:46 – 7:32 a popište, co mohl Lojzík udělat jinak: (byl málo empatický, nenaslouchal, nezrcadlil pocity Emila, nehledal řešení…)

Technika aktivního naslouchání: POVZBUZOVÁNÍ – projeví zájem, povzbudí k hovoru OBJASŇOVÁNÍ – klade otázky a povzbuzuje k dalším vysvětlením PARAFRÁZOVÁNÍ – uslyšené myšlenky vysloví jinak, svými slovy (Jestli tomu dobře rozumím, tak říkáš, že…) ZRCADLENÍ POCITŮ – odráží pocity a emoce toho druhého (Vidím, že je ti z toho smutno..) SHRNUTÍ – vytvoří základ k dalšímu řešení

http://www. ceskatelevize http://www.ceskatelevize.cz/porady/10169534357-komunikace-je-hra/208572231010004-umeni-naslouchat/ Podívejte se na situaci ještě jednou. Tentokrát byly použity techniky aktivního naslouchání: 7:32 – 11:42

Napište pětilístek na téma Aktivní naslouchání: Řádek Téma Řádek 2 příd. jména (jaké téma je?) Řádek 3 slovesa (co téma dělá?) Řádek 4 slova, věta (vztahuje se k tématu) Řádek 1 synonymum nebo asociace k tématu

Zdroje: http://www. ceskatelevize